E-REVO topic

Tel, Welke stuurservo had jij nou aangeraden:confused: ( geheugen als een vergiet ik weet het )
Bedoel je de hitec 7955tg?
Goeie servo en in het buitenland "relatief goedkoop" te krijgen.

Maar er zijn er inderdaad meer hoor, zoals:
JR DS8711 of JR Z9100S
Savox SC-1258TG
Ace DS1015

De hitec en de JR's zijn wel het krachtigst. Savox and Ace weer ietsjes sneller.

Rijdt er iemand hier met een middendiff in zijn E-Revo. Heb hem in de Merv zitten en dat bevalt wel (geen wheelies meer bij 2S).
Had hem erin zitten, maar heb hem er na een paar keer rijden weer uit gehaald. Op de baan waar ik meestal rij is er weinig grip. Met het middendiff zorgde dit voor extreem hoge motortemperaturen (heb zelfs een keer 100°C gezien, en das nie goe!)
Na het middendiff er weer uit gehaald te hebben, zakte de temperaturen (met dezelfde rijstijl en omstandigheden) naar de 60-70°C.
iedereen rijd hier met een midden diff in zijn e-revo:P

nouja BIJNA iedereen (er is vast wel iemand die er geen in heeft)
Volgens mij niet hoor. Er zijn er niet zoveel die dat ding erin hebben. Op een baan met veel grip werkt het, maar op een met weinig grip merk je het verschil echt niet.
 
Laatst bewerkt:
Op een baan met weinig grip merk je het verschil juist extreem.
Namelijk gigantisch veel onderstuur.
Bij rechtdoor rijden op ruigere ondergrond blijft de revo controleerbaarder/rustiger met een middendiff.
Het enige nadeel is alleen dat als je weinig grip hebt, je voorwielen sneller gaan draaien, waardoor je dus aardig wat onderstuur hebt.
 
Ja, dat kan wel zo zijn en je hebt inderdaad wat meer stabiliteit op het rechte stuk, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar geen middendiff.
Daarbij zijn de temperaturen echt niet normaal meer (die 100°C was zelfs met de optionele koeler!!!), juist vanwege het vele doorslippen van de voorwielen. Ik dacht zelf eerst dat het aan mijn motor lag. Had castle creations al geschreven en die stelden voor de motor terug te sturen. Na verwijderen van middendiff was alles weer normaal.

Het heeft misschien ook met mijn rijstijl te maken, maar voor mij op zo'n zandbaantje absoluut geen middendiff in de revo.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat als er weinig grip is, de revo niet de neiging heeft om wheelies te maken. Vele mensen zetten het middendiff erin om wheelies te voorkomen. Op een baan met veel grip heeft dit absoluut zin. Zo reed ik in purmerend altijd heel voorzichtig om op het lange stuk maar geen wheelie te maken. Met een middendiff kun je zonder problemen volgas gaan. Op een zandbaan kan ik zonder diff ook volgas geven op het rechte stuk zonder een wheelie te krijgen. Er wordt dan gewoon heel veel zand omhoog gegooid.
 
Laatst bewerkt:
Middendiff kun je vullen zoals jezelf wilt, dus 100k ofzo op ondergrond waar je weinig diff werking wilt hebben, 20k ofzo als je veel diff werking wilt.
Zonder diff lijkt me alleen een optie als je de wheelies wilt behouden :-)
 
Ik zou zeggen, alle mensen met een diff kom eens rijden op het baantje in leiderdorp.
En kijk daarna eens even naar je motortemp als je mij 20 minuten hebt bijgehouden/bent voorgebleven ;)

De enige keer dat ik het nog een keer zou proberen is misschien met 500K erin. De vloeistof die er standaard in zit is naar mijn idee te dun. Ook hoor ik dat op 6S het centerdiff niet echt lang mee wil gaan...
 
Laatst bewerkt:
Middendiff kun je vullen zoals jezelf wilt, dus 100k ofzo op ondergrond waar je weinig diff werking wilt hebben, 20k ofzo als je veel diff werking wilt.
Zonder diff lijkt me alleen een optie als je de wheelies wilt behouden :-)
Alleen zit je bij de E-Revo een stuk hoger in waarde als ik me niet vergis.
 
Ok, sorry, jullie hebben helemaal gelijk, de waardes waren dan ook meer als voorbeeld. Wat ik bedoelde te zeggen is dat een middendiff zowat altijd een fijne oplossing is, omdat je deze aan je wensen kunt aanpassen.
 
Tel ik heb de speling uit de asjes gehaald door er een keer een laag ducktape omheen te draaien. (alleen om het schroefdraad) scheelde bij mij een heel stuk!:p
Wel heb ik een van mijn wielen deels gesloopt door een te los zittende moer:sniper:
 
Da's flink balen, wiel stuk.
De ducktape zal de druk vermoedelijk niet aan kunnen, en geplet worden. Maar hopelijk zie ik het fout, dan kan ik weer een geslaagde ducktape toepassing aan mijn arsenaal toevoegen. Ben een echte ducktape addapt namelijk
 
Ik denk dat die ductape geplet zal worden zoals bricks aangeeft. Waar ik voor zou vrezen is dat er daardoor en de ''zijwaardse'' kracht (van het bewegen van de arm) de tape kapot gaat en gaat plakken waardoor er extra wrijving ontstaat. Houd het dus even in de gaten ;)
 
Heb het ook al een keer met tape geprobeerd. Maar op den duur ging dat toch weer los zitten.

Moet het een keer zo gaan proberen denk ik:
No slop Ofna adapters pictures by mistercrash1964 - Photobucket

Wat misschien ook goed werkt is een krimkousje om het schroefdraad heen. Dat ga ik morgen eens proberen!




Trouwens, net een tip die ik lees op de traxxas forums:
*17mm PRO Wheel Nut (2) for 17mm Hex Hub for R/C or RC - Team Integy

Krimpkous? dat is ook een goed idee, laat het maar ff weten.
De ducktape oplossing lijkt mij goed, ik zie wel in dat het geplet zou kunnen worden maar gaan plakken oid snap ik niet zo goed daar er toch niets draait:confused: wel zal ik de tape moeten vervangen als ze er af moeten.
 
Had ik inderdaad.
Ook dat wordt op den duur platter gedrukt waardoor er weer speling ontstaat.
Denk dat al die methodes met iets eromheen draaien op den duur weer los gaat zitten.
Enige methode is denk ik toch busjes maken die op het schroefdraad geschroefd worden. Deze gelijk vijlen/schuren met de as. Dan de meenemer opboren tot exact deze grootte.

Maar eerst de krimpkous eens proberen. Dat is vrij simpel te doen.
 
Gastape (teflon tape) wordt om de wielmoer gedaan, tegen het loskomen. Waar axl het over heeft is het opheffen van de speling tussen de 17mm wiel meenemers en de aandrijfas.
Andere optie zijn de HPI wielmenemers.

@ Rickyyy, ga je nog meedoen met de caravanrace in Purmerend? Lijkt me wel waanzinnig om met z'n drieën mee te doen
 
Laatst bewerkt:
Ja Rick! Kom op... Voor die 15 euro een hoop lol. En we kunnen eens laten zien waar die revo's wel niet toe in staat zijn.

Dit filmpje van vorig jaar ziet er in ieder geval super uit en heeft mij ook overgehaald:

De caravan krijg je ter plekke en mag niet gemodificeerd worden (alleen gerepareerd met de meegeleverde rol tape):
19.jpg

Kost normaal 35€:
http://www.jvd-rc.com/index.php?page=browse&action=list&orderby=DESCRIPTION&group=9&cat=10

Andre, weet jij of je deze na de wedstrijd mag houden, of moeten ze weer ingeleverd worden (is wel leuk als aandenken of om zelf weer een keer mee te racen)?

Nog even de inschrijflink...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top