Welke combo,regelaar of moter voor 1/8 buggy ?

Die buggy is ondertussen al een hele tijd weg..;) Hij had er maar een aantal keer met gereden. Helaas voor die mooie wagen.
 
Als je zo'n lage toeren motor gebruikt (onder de 2000kv) ga je dan op 5s rijden?
Ik heb redelijk wat ervaring met de 2200castle motor, maar rijd deze in een truggy op 4s. Het lijkt me niet dat je de buggy enorm zwaar gaat vertanden.
 
Als je zo'n lage toeren motor gebruikt (onder de 2000kv) ga je dan op 5s rijden?
Ik heb redelijk wat ervaring met de 2200castle motor, maar rijd deze in een truggy op 4s. Het lijkt me niet dat je de buggy enorm zwaar gaat vertanden.

Ik heb nog met een 1850kv gereden. Heb nu een 1900kv motor liggen in het postkantoor. Woensdag ga ik die ophalen. Ik rij ook alleen maar op 4S en ik vind een lagere kv prettiger dan een hogere KV. Vooral in de technische stukken van het parcours.
 
Psssttttt staar je niet blind op KV ratings ... veelal kloppen ze niet en geven of te weinig aan of teveel ;) (Natuurlijk is het een goede richtlijn) maar de specs zitten veelal naast de realiteit. (Bijvoorbeeld een Tekin T8 2050 Kv is gemeten op 2130KV)
 
Ik had ergens een lijstje met de gemeten waardes van Tekin. De 1900kv had iets van een 1950kv in het echt.

EDIT: Hier het lijstje

Tekin zei:
Actual vs measured motor kv’s below:

4030 buggy motors

2650 - 2664

2050 - 2120

1900 - 1930

1700 - 1780

1450- 1460

4038 Truggy motors

2250 - 2340

2000 - 2100

1700 - 1705

1550 - 1560

1350 - 1410
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog met een 1850kv gereden. Heb nu een 1900kv motor liggen in het postkantoor. Woensdag ga ik die ophalen. Ik rij ook alleen maar op 4S en ik vind een lagere kv prettiger dan een hogere KV. Vooral in de technische stukken van het parcours.

wat voor gearing rij je dan? Ik heb mijn Truggy met de 2200 op 62km/h gegeared. (46/12) en de motor tikte regelmatig tegen de 80 aan. Ik rij met 20% drag en rem op 30%
 
wat voor gearing rij je dan? Ik heb mijn Truggy met de 2200 op 62km/h gegeared. (46/12) en de motor tikte regelmatig tegen de 80 aan. Ik rij met 20% drag en rem op 30%

Minder KV heeft meer torque dus kan je een tandje zwaarder gearen. Ik rij 15/46 met 1850kv op m'n mbx6 (36mp/h ofzo). Een buggy is ook lichter dan een truggy en heeft kleinere wielen dus minder stress.

EDIT: Heb het even in de calc gegooid

speedcalc zei:
Differential Ratio: 3.3846153846153846153846153846154
Transmission Ratio: 1
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 46
Pinion Tooth Count: 15
Total Voltage: 14.8
Motor KV: 1900
Tire Diameter (inches): 4.5
Tire Ballooning (inches): 0
Motor Current Draw: 0
Motor Coil Resistance: 0
Spur/Pinion Ratio: 3.07 : 1
Total Ratio: 10.37949 : 1
Tire Circumference (inches): 14.14 inches (359.08 mm)
Rollout: 1.36:1
Total Motor Speed: 28120 RPM
Vehicle Speed: 36.27 mph (58.26 km/h)
Effective KV Value: 1900
KT constant: 0.71 oz-in/A
Motor Torque: Amperage not specified...
Final Torque: Amperage not specified...
Final Power: Amperage not specified...
 
Laatst bewerkt:
Dat is echt een totaal ander uitgangspunt dan ik b.v. Ik had mijn Slash 4x4 zo gegeared en nog meer dan genoeg power over.
Differential Ratio: 2.8461538461538463
Transmission Ratio: 1
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 52
Pinion Tooth Count: 19
Total Voltage: 18.5
Motor KV: 2200
Tire Diameter (inches): 4,1
Tire Ballooning (inches): 0
Motor Current Draw: 120
Motor Coil Resistance: 0.006
Spur/Pinion Ratio: 2.74 : 1
Total Ratio: 7.78947 : 1
Tire Circumference (inches): 12.57 inches (319.19 mm)
Rollout: 1.61:1
Total Motor Speed: 39116 RPM
Vehicle Speed: 59.76 mph (95.99 km/h)
Effective KV Value: 2114.38
KT constant: 0.61 oz-in/A
Motor Torque: 0.38 ft-lbs
Final Torque: 2.99 ft-lbs
Final Power: 2220 watts (3 HP)
Het gewicht vond ik iets te zwaar voor de Slash en ook niet geschikt voor het circuit maar wel om te bashen, kortom een totaal ander uitgangspunt.
 
@Nusti: Rij zonder dragbrakes. Dat zal de motor frisser doen lopen. Ik heb ook jouw filmpje gezien van mach one en jouw achterkant brak iedere keer uit op het circuit. Ik dat dit deels te wijten is aan de drag brake.

@Leonardo: Wat bedoel je? Gearing is voor iedere auto anders. Spiegel je niet aan die 15T pinion op m'n auto. Alles hangt af van de diffratio en de omtrek van de banden.
 
Je geart toch om een bepaalde snelheid te krijgen voor het soort rijden dat je doet? Kijk naar dat verschil. M'n buggy -> soon to be SC4x4 wort straks vergelijkbaar gegeared
Differential Ratio: 3.3076923076923075
Transmission Ratio: 1
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 46
Pinion Tooth Count: 19
Total Voltage: 18.5
Motor KV: 2200
Tire Diameter (inches): 4,5
Tire Ballooning (inches): 0
Motor Current Draw: 120
Motor Coil Resistance: 0.006
Spur/Pinion Ratio: 2.42 : 1
Total Ratio: 8.0081 : 1
Tire Circumference (inches): 12.57 inches (319.19 mm)
Rollout: 1.57:1
Total Motor Speed: 39116 RPM
Vehicle Speed: 58.13 mph (93.37 km/h)
Effective KV Value: 2114.38
KT constant: 0.61 oz-in/A
Motor Torque: 0.38 ft-lbs
Final Torque: 3.08 ft-lbs
Final Power: 2220 watts (3 HP)
 
Op het filmpje stond de auto nog ingesteld op Mol. Nadat ik de vering en caster en banden had aangepast reed de auto een stuk beter. idd de brag hier afzetten...op mol was het wel prettig


@Nusti: Rij zonder dragbrakes. Dat zal de motor frisser doen lopen. Ik heb ook jouw filmpje gezien van mach one en jouw achterkant brak iedere keer uit op het circuit. Ik dat dit deels te wijten is aan de drag brake.
 
Ja daar zit ik wel op te wachten eigenlijk. Als de uitkomst is wat ik denk dat ie is gaat er deze week een bestelling uit richting Kansas. Ze worden trouwens niet daar gemaakt maar in San Diego begreep ik van ze.
 
Back
Top