Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je zo'n lage toeren motor gebruikt (onder de 2000kv) ga je dan op 5s rijden?
Ik heb redelijk wat ervaring met de 2200castle motor, maar rijd deze in een truggy op 4s. Het lijkt me niet dat je de buggy enorm zwaar gaat vertanden.
Tekin zei:Actual vs measured motor kv’s below:
4030 buggy motors
2650 - 2664
2050 - 2120
1900 - 1930
1700 - 1780
1450- 1460
4038 Truggy motors
2250 - 2340
2000 - 2100
1700 - 1705
1550 - 1560
1350 - 1410
Ik heb nog met een 1850kv gereden. Heb nu een 1900kv motor liggen in het postkantoor. Woensdag ga ik die ophalen. Ik rij ook alleen maar op 4S en ik vind een lagere kv prettiger dan een hogere KV. Vooral in de technische stukken van het parcours.
wat voor gearing rij je dan? Ik heb mijn Truggy met de 2200 op 62km/h gegeared. (46/12) en de motor tikte regelmatig tegen de 80 aan. Ik rij met 20% drag en rem op 30%
speedcalc zei:Differential Ratio: 3.3846153846153846153846153846154
Transmission Ratio: 1
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 46
Pinion Tooth Count: 15
Total Voltage: 14.8
Motor KV: 1900
Tire Diameter (inches): 4.5
Tire Ballooning (inches): 0
Motor Current Draw: 0
Motor Coil Resistance: 0
Spur/Pinion Ratio: 3.07 : 1
Total Ratio: 10.37949 : 1
Tire Circumference (inches): 14.14 inches (359.08 mm)
Rollout: 1.36:1
Total Motor Speed: 28120 RPM
Vehicle Speed: 36.27 mph (58.26 km/h)
Effective KV Value: 1900
KT constant: 0.71 oz-in/A
Motor Torque: Amperage not specified...
Final Torque: Amperage not specified...
Final Power: Amperage not specified...
Het gewicht vond ik iets te zwaar voor de Slash en ook niet geschikt voor het circuit maar wel om te bashen, kortom een totaal ander uitgangspunt.Differential Ratio: 2.8461538461538463
Transmission Ratio: 1
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 52
Pinion Tooth Count: 19
Total Voltage: 18.5
Motor KV: 2200
Tire Diameter (inches): 4,1
Tire Ballooning (inches): 0
Motor Current Draw: 120
Motor Coil Resistance: 0.006
Spur/Pinion Ratio: 2.74 : 1
Total Ratio: 7.78947 : 1
Tire Circumference (inches): 12.57 inches (319.19 mm)
Rollout: 1.61:1
Total Motor Speed: 39116 RPM
Vehicle Speed: 59.76 mph (95.99 km/h)
Effective KV Value: 2114.38
KT constant: 0.61 oz-in/A
Motor Torque: 0.38 ft-lbs
Final Torque: 2.99 ft-lbs
Final Power: 2220 watts (3 HP)
Differential Ratio: 3.3076923076923075
Transmission Ratio: 1
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 46
Pinion Tooth Count: 19
Total Voltage: 18.5
Motor KV: 2200
Tire Diameter (inches): 4,5
Tire Ballooning (inches): 0
Motor Current Draw: 120
Motor Coil Resistance: 0.006
Spur/Pinion Ratio: 2.42 : 1
Total Ratio: 8.0081 : 1
Tire Circumference (inches): 12.57 inches (319.19 mm)
Rollout: 1.57:1
Total Motor Speed: 39116 RPM
Vehicle Speed: 58.13 mph (93.37 km/h)
Effective KV Value: 2114.38
KT constant: 0.61 oz-in/A
Motor Torque: 0.38 ft-lbs
Final Torque: 3.08 ft-lbs
Final Power: 2220 watts (3 HP)
@Nusti: Rij zonder dragbrakes. Dat zal de motor frisser doen lopen. Ik heb ook jouw filmpje gezien van mach one en jouw achterkant brak iedere keer uit op het circuit. Ik dat dit deels te wijten is aan de drag brake.