Giles G-202 (Laser models) DL 100

landen

Beste Dennis,

Mijn Gilles is nu ook nagenoeg gereed voor de ZG 62. Ik was benieuwd naar de landingseigenschappen. Zweeft hij erg door of remt de kist aardig af als je het gas dicht trekt ?

Gr
Marinus
 
gisteren heb ik hem 3x geland met flink wat crosswind terwijl we moeten komen aanvliegen over een elektriciteitskabel (kan je wel zien op het filmpje van de maiden, maar dan stijg ik er naar op) bij het landen heeft hij wel nog vrij veel snelheid, maar waarschijnlijk ligt dat wel aan mij :)
ik kan wel aannemen dat hij aardig kan afremmen als je echt met de neus in de wind kan landen.. maar dat geluk heb ik nog niet gehad ;)

veel succes ermee in ieder geval, ben benieuwd hoe het zal gaan met de ZG62

grt Dennis
 
Alvast nog wat foto's van gisteren :-)
full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb er nu 7 vluchten met de giles opzitten, gisteren had de motor wel even problemen met starten, maar gelukkig hebben we hem toch aan de praat gekregen :)
ik blijf er van onder de indruk hoe stil hij wel niet is met deze combinatie! 8) vliegen doet hij zeer goed, hoewel er toch nog wat meer lood in de staart moet om goed te zijn..
nu ja eerst even hem helemaal in de vingers krijgen en de motor laten inlopen voor we verder gaan testen :)

58589_1510813523928_1042070902_31376390_2591387_n.jpg
 
ondertussen heeft de giles er 11 vluchten op zitten, tijd om alles nog eens na te kijken van het weekend :)
wel heb ik de indruk dat de motor (vooral als ik inverted vlieg) zich in houdt, kan dit zijn omdat hij nog aan het inlopen is, of zou ik hem gewoon wat moeten bijstellen?
op de grond pakt hij snel aan, in de lucht is het wat minder.

grt Dennis
 
ondertussen heeft de giles er 11 vluchten op zitten, tijd om alles nog eens na te kijken van het weekend :)
wel heb ik de indruk dat de motor (vooral als ik inverted vlieg) zich in houdt, kan dit zijn omdat hij nog aan het inlopen is, of zou ik hem gewoon wat moeten bijstellen?
op de grond pakt hij snel aan, in de lucht is het wat minder.

grt Dennis

Wacht nog tot een 20 tal vluchten dan zou ik hem onderaan wat scherper zetten.
Dan zal hij normaal beter gaan aannemen.
 
Na 13 vluchten werd het toch eens tijd om alles grondig na te kijken, daar ben ik vandaag dan ook aan gestart.
Bovendien was bij de eerste vlucht gisteren het staartwiel losgekomen en moest dat ook gemaakt worden..
alles zit nog goed vast en is in orde, maar wat mij opviel is dat er 2 bouten waard e cilinders mee vast zitten aan het oxideren zijn.
ik vind het best wel vreemd, aangezien het maar 2 van de acht bouten hebben.
zie hier enkele foto's :
DSC00273.JPG


DSC00274.JPG


DSC00276.JPG


DSC00278.JPG


nu is mijn vraag natuurlijk, is dit erg? en moet ik hier iets aan doen, en zo ja wat dan? ik ga de bouten sowieso afkuisen dat het terug wat properder is.
verder draait de motor echt heel mooi !

grt
 
de 2 bouten dat het hebben staan ook onder elkaar, het zou dus kunnen dat er iets over die cilinder gelopen is waar de bouten dan op reageren ofzo..
 
Schuur ze eens af en als het dan stopt ok... als het terugkomt zou ik er toch andere bouten insteken (kwestie van geen Jurrien-Wanneske te doen :-) )
 
Back
Top