welke 1:10 4wd cat sx2 of b44

  • Topicstarter Topicstarter edr1811
  • Startdatum Startdatum
E

edr1811

Guest
Ik wil een 1:10 4wd buggy kopen , maar ik weet niet welke ?
Ik dacht zelf aan een cat sx 2 s1 ( kunnen stickpacks in toch ? ) of een b44 ( saddle packs ) .
Hoe zit het met de onderdelen van Schumacher , zijn die makkelijker te krijgen dan die van asso .
Is de cat sx2 een beetje degelijk ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Tamiya DB-01 R is ook een hele goede 4WD buggy.

En qua onderdelen nog wat beter aan te komen.

Halewijn

PS er staat er toevallig eentje te koop op dit forum;)
 
nee , die is verkocht zo te zien .
hoe zit het met die aandrijf riemen van zo'n cat ?
slijten die hard of valt dat wel mee ?
 
kijk eens voor deze.
onderdelen goed betaalbaar en ook in nederland!
TC04 4WD Racing Buggy
rij er zelf ook al een tijdje mee. echt super en duurzaam.
je zult me er wel een keer mee zien in haarlem op de offroad baan of een andere offroad wintercup.:)
 
Ik heb sinds een dikke maand een B4 2Wd en deze bevalt me zeer goed, en sinds vorig weekend een Durango DEX410R en ik moet zeggen een beest haha...

Auto rijdt zeer fijn! Is qua bouw meer naar een 1/8 gericht met zijn diffs etc...
 
B44 of Cat SXII

Hallo allen,

Om te beginnen, als je eenmaal besloten hebt een goede 4WD te kopen (B44 of Cat SXII)
moet je niet eens meer kijken naar Tamiya (tenzij het om de TRF 511/512) gaat.
De Durango is daarentegen wel een goede auto evenals de Yokomo B-MAX.
De B44 is een enorm degelijke auto waar veel mee gereden wordt, onderdelen zijn
goed verkrijgbaar, ook in Nederland met wat moeite.
De Cat SXII is ook een enorm goede auto die wel wat meer onderhoud vergt dan
de B44. De dempers op de Cat SXII zijn echt briljant, die big-bores zijn heel goed.
Onderdelen van de Cat zijn iets duurder dan die van de B44.
Voor de Cat zijn one way diffs, centre one way en verstelbare one way oplossingen te koop. koop bij de Cat SXII echter wel meteen de aluminium ophangingen voor de draagarmen, de plastic varianten die er bij zitten breken als luciferhoutjes.
Welke van de 2 je ook koopt, lol ga je er van hebben, zeker op een circuit.

Hans
 
Meer onderhoud ? wat heeft er meer aandacht nodig bij de cat .
Welke alu ophangingsdelen bedoel je en waar krijg ik die ?
De b44 is een oudere auto toch ? tov de cat of durango .
Ik wil eigenlijk een auto waar ik niet meteen een berg hopups voor moet kopen om 'm up to date te hebben , vandaar dat mijn voorkeur eigenlijk uit gaat naar de cat .
Ik wil eigenlijk een auto waar stickpacks in passen geen sadle packs .
Ik heb hier ook nog een b4 en t4 staan ( allebij stickpacks ).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een B44 is alleen maar saddle pack, dus die zou om die rede al afvallen. Qua stick in 4WD laat je jezelf weinig keuze... De Cat is voor zover ik weet de enige 4WD waar sticks in gaan. In de Losi XX4 en XXX4 gaan ze ook maar onderdelen daarvoor zijn lastig te vinden, nog los van het feit dat de auto's ook lastig te vinden zijn.

De Cat heeft inmiddels 2 versies (de SX en de SX2). Op de eerste versie zaten aluminium blokjes waarin de pinnen voor de wielophanging gestoken kon worden. Deze blokjes zijn op de tweede versie vervangen door kunststof. Dat zijn de blokjes die Hansie bedoeld. De kunststof blokken breken als luciferhoutjes. De aluminium versies van de SX passen volgens mij ook op de SX2, maar mogelijk kan iemand dit bevestigen.

De Cat vraagt wat meer onderhoud doordat de aandrijflijn relatief open is. Vuil kan hierdoor makkelijk tussen de snaren komen en in de diffs. Op zich niet echt een heel groot probleem, maar je vergelijkt het met een nagenoeg compleet gesloten aandrijflijn van een B44...

Ik heb zelf in de loop van de jaren veel 4WD voorbij zien komen en heb zelf gereden met de Losi XX4 (inmiddels weer...), de Hotbodies D4 (praktisch een B44), de Cat en ik heb een aantal keer met de Tamiya 501/ 511X en de Yokomo B-Max mogen rijden van iemand anders. Ik heb dus eigenlijk alleen de Durango nog niet geprobeerd. Van deze auto's vind ik persoonlijk de Tamiya 511 en de Losi XX4 met afstand beter rijden op ons circuit (waar Hansie overigens ook elke zondag te vinden is, net als ik...) dan de andere modellen.

Momenteel heb ik dus ook een Cat SX (een Phill Booth editie, eerste batch dus) en kon daarbij maar moeilijk wennen aan het aggresieve rijgedrag van de auto. De achterkant is erg 'los' en daardoor onvoorspelbaar. Uiteraard is dit er wel voor een deel uit te sleutelen maar de ware aard van het beestje zal altijd blijven. Ik ben om deze rede weer terug gegaan naar de Losi XX4 waar ik 16 jaar na de ontwikkeling van deze auto nog steeds met buitengewoon veel plezier mee rijd.

Misschien wat veel ongevraagde meningen hierboven, maar mogelijk heb je er wat aan. Hans en ikzelf hebben in ieder geval in totaal 30 jaar ervaring dus doe er je voordeel mee ;-) Ga anders eens kijken op een circuit, daar kunnen ze je altijd veel informatie geven over de auto's en heb je mogelijk zelfs de gelegenheid om iemand te zien rijden met een van de auto's van je lijstje.

Gr,
Michael
 
Laatst bewerkt:
Heb ook al met de SX en de B44 gereden en mijn voorkeur gaat uit naar de B44. De B44 is gemakkelijker te rijden en kan met minimale aanpassingen aan de set up per circuit gereden worden.
Ik heb de Cat nooit goed afgesteld gekregen (maar dit kan ook aan mijn afstelkwaliteiten liggen) maar heb altijd met een B44 plezier gehad. Trouwens de B44.1 zou - volgens de geruchten - in december uitkomen.
Nu rijd ik met een Bmax en deze rijd nog gemakkelijker dan een B44, maar voor jouw circuit moet ik de andere gelijk geven, een XX4 is daar nog altijd een van de betere autos...
 
een Team Xtreme Predator kan ook stickpacks.

Maar ik zou toch een yokomo Bmax of durango of B44 nemen.
Als je enkel op astro rijdt dan is een pred ook wel eeen goeie optie, dat ding is moeilijker af te stellen.

holding-page-flat_01.jpg
 
Alles bij elkaar is dus de conclusie dat beide auto's goed zijn. Afhankelijk van het circuit is de een, danwel de ander beter maar beide auto's zijn prima. Het is misschien niet helemaal uit mijn eerdere reactie op te maken, maar het is niet een kwestie van goed of slecht, maar meer goed en beter.

Omdat de B44 goedkoop is (zeker ten opzichte van een Predator) en ook omdat je al een B4/ T4 hebt staan (dempers zijn hetzelfde) zou ik je aanraden om voor de B44 te gaan. Voor het prijsverschil tussen de Cat en de B44 kan je een saddle pack aanschaffen.
 
En saddle packs zijn (relatief goedkoop) te verkrijgen bij Hobbywing onder Zippy. Zijn hoger dan normaal maar passen op de B44 (in ieder geval op de mijne toch).
 
Het enige wat me tegen houd van een ander model zijn idd de sadlle packs .
Als de b44.1 komt , is dat merk technisch misschien wel interessanter .
Dan heb ik alleen nog asso onderdelen nodig .
Kusal , waar haal je die info over die b44.1 vandaan .

Die durango ziet er ook goed uit maar ja de onderdelen krijgen is lastig geloof ik .
Zijn die plastic onderdelen een beetje degelijk ?
 
Die sadlles bij Hobby King vallen idd nog wel mee .
Alle auto's van hetzelfde merk is dan toch wel makkelijk .
Een paar maanden wachten ( misschien eerder wie weet ) kan geen kwaad .
Als die b44.1 niet komt of tegenvalt , kan ik nog altijd verder kijken .
Dank jullie voor de reacties
 
ziet er goed uit.
maar de nieuwe teamC t4 team edition ziet er beter uit.
hoop dat ie voor de kerst leverbaar is:)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top