E-REVO topic

Als je plastic spur slijt, dan staat je pinion niet goed op je spur afgesteld (en/of je slipper te vast).
Mijn originele spur ziet er echt nog bijna als nieuw uit, en daar heb ik toch al behoorlijk wat mee gereden.

Dubbel gevouwen standaard dun a4 papiertje ertussen, goed tegen elkaar drukken en dan vast zetten.
Als je het papiertje er dan tussenuit haalt, moet er een heeeeeeel klein beetje speling zitten tussen de tandjes (over 360° van de spur).

Zit ie ergens te vast tegen elkaar, slijt ie te hard. Zit er teveel speling tussen is ie ook zo weg.
 
Zo, net even de revo uit elkaar gehad en vergeleken met de summit.
Ik dacht dat ze hetzelfde waren, maar de summit heeft een iets langere wielbasis.
Ook de servo's weer omgewisseld( nog niet op foto's ), nu zat de snelle savöx in de summit, maar kan die beter in de revo gebruiken.
Nu zit de vortex weer in de summit, is iets trager, maar net zo sterk.
Lagers schoongemaakt, waar nodig gereinigd en opnieuw ingevet. Verder ook beidde auto's schoongemaakt .

Weer een nuttig dagje vond ik.

SAM_1917.jpg

SAM_1918.jpg

SAM_1919.jpg
 
Als ik naar de achterste aandrijfassen kijk, lijkt me dat de draagarmen anders zijn.
Die zijn verstelbaar, maar volgens mij niet zoveel.
De aandrijfassen van de revo staan in een rechte lijn, die van de summit best een eindje naar achter.
Ik zal er een betere foto van maken.

Hier de close ups:
SAM_1922.jpg

SAM_1923.jpg

SAM_1924.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is niet alleen het extra gaatje. De vorm van de draagarmen is ook anders. Kijk maar naar de hoek die je mudguards maken tov het chassis ;)
 
Het verschil zit 'm inderdaad alleen in de extended wheel base armen. Heb er net eentje bovenop de normale gelged, en dat scheelt bijna 1 cm in de draagarm, en nog eens bijna 1 cm. met de 2 gaatjes.

P.S., nog iemand interesse in een setje (kort) gebruikte extended wheel base draagarmen?
 
Bedankt bricks, wist niet dat die standaard op een summit zaten ( dat ze zelfs bestonden )
Misschien wat als de huidige het begeven van de revo.
 
Zijn niet echt nodig op de revo. De shocks zitten zo netjes in de auto verstopt.
Alleen als je op erg nat zand/modder gaat rijden is het wel interessant.
 
Ik had ze op me slash zitten omdat ik het zand gewoon zat werd nadat ik het IN de schokdemper had gevonden (geen idee hoe ik dat voor elkaar kreeg maar toch...) Dat en die rood/zwarte lightning is gewoon best pimp...
 
FF, shocks zijn een open systeem. Aan je shaft zit altijd een klein beetje shock oil, zand plakt hier aan vast. Als de shock dan in veert gaat er een beetje zand mee naar binnen. Zo gaat olie er uit en zand er in. Daarom is shock olie vaak smerig als je hem vervangt.

Zo'n shockcovers heb ik ook, maar een shockboot werkt beter (zie je vaak op truggies en buggies) omdat die beter afsluit. Je schuift de spring retainer over de shockboot heen waardoor er niets bij kan. Bij een shock cover heb je nog altijd het gleufje in de spring retainer waar zand naar binnen kan.

Shockcover:
shock-covers-instruction-4.jpg


Shockboot:
hbs67298.jpg


ps. de namen worden door elkaar heen gebruikt online. Ik weet ook niet precies welke ''goed'' is en welke ''fout''.
 
Nouja die covers zien er meer uit als sokken dus dat zal wel kloppen... die andere hebben niet veel weg van laarzen...

Kijk ja een korreltje of twee poederzand had ik niet vreemd gevonden... Ik heb het hier over (wat voelde) als een halve zandbak mat hockey zand (van die korrels van 1a1.5 mm doorsnede)
 
@ West coast.

Normaal komen er bij de brushless toch 2 kabels uit je esc met een zwarte lus zodat je 2 stekker krijgt voor je accu's, he?

Hoe zit dat dan bij jouw e-revo?
En bij die summit komt er een rode stekker aan te pas?

of zie ik nou niet goed....

ik vraag dit omdat ik iets wil gaan doen aan die kabels bij mij...
Weet alleen nu nog niet of de foto daar nu rechtstreeks staat....duh..!

zie [122318] e-revo-high-low-gearing
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top