Ja, maar tóch vind ik hem moeilijk als brabander........:lol:, zijn het nou tomaatjes, packman zonder kunstgebit of een verfafdruk van iemand zijn achterste........Zo moeilijk is het niet !

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, maar tóch vind ik hem moeilijk als brabander........:lol:, zijn het nou tomaatjes, packman zonder kunstgebit of een verfafdruk van iemand zijn achterste........Zo moeilijk is het niet !
Hoi Wouter, alodineren is inderdaad wel een betere optie. Ik heb ook vaak gewoon over het aluminium gespoten maar dat laat sneller los als het een tik krijgt. Het alodine is een merknaam, een soort ets middel met lage concentratie. Ik heb het van iemand uit vliegtuig onderhoud gekregen maar volgens mij wordt het in meerdere industriele takken gebruikt, effe wat googlen....
Je kunt het op allerlei manieren aanbrengen, zolang het een paar minuten is behandeld. Het kan met een sponsje, kwast of kleine dingen in een zakje zoals ik het deed. Op die manier kan ik het middel weer terug gieten zodat ik er langen mee kan doen. Wél handschoentjes aandoen. Na ongeveer 5 minuten gewoon met water afspoelen en droog blazen, fohnen of zoiets. Dan eigenlijk zo snel mogelijk grondverf er over zodat deze meteen hecht. Als je er te lang mee wacht, paar uur, dan werkt het niet meer.
Graag gedaan, altijd leuk on zo'n ervaring te delen met lui die er ook aan werken. Effe starten en wat taxien op de parkeerplaats om je collega's wat op te warmen deed het inderdaad goed!Afgelopen vrijdag heb ik "The Machine" eindelijk eens in het echt mogen bewonderen! Wat een apparaat!
Schitterend werk!
Gerald, Namens mijn collega's moest ik een bedankje over brengen voor het showen van je toestel en de taxi-run!
Inderdaad, bezoekje aan afdeling dragchute/remparachute was het doel om de full-size op te meten. Er zijn enkele chute's in de handel maar die zijn geen van allen ook maar een beetje op schaal maat, dus zelf maar weer an de slag. Allerbelangrijkst is dan de originele maat om vanuit te gaan, heb me lekker uit kunnen leven.Natuurlijk was Gerald niet alleen met kist, maar ook een rolmaat en notitieblokje!
Wat dit gaat brengen? dat zal ik maar aan hem overlaten om hier te posten....
Ik weet zeker dar er nog een ploeg met smart zit te wachten op een bezoekje van "The Machine".
Zij moeten het doen met wat foto's in hun kantoor.
Heb ze onlangs al lekker gemaakt met een layout tekening van deze kist en waren toen al verbaast over het formaat.
Dus Gerald, je komt er niet onderuit om ze allemaal van hun stoel te doen vallen met deze super bak. (nog mooier dan de grote).
En zo moet het dan uiteindelijk worden:
![]()
Hoi Danny, als dat tijdens terug stuiteren gebeurt is er geen probleem, model heefd nog steeds flyingspeed en stuitert dan door afremming misschien iets sneller terug op de grond, daar zijn dan de gear dempers weer voor.Wat ik me dan afvraag, wat gebeurt er eigenlijk wanneer die chute opent terwijl de wielen van de grond zijn en het toestel dus nog vliegt? Ik dacht gelezen te hebben dat je hem wilde laten openen door middel van een sensor die registreerde wanneer de wielen de grond raakten, maar wat als je nog iets teveel lift hebt en het toestel een beetje terugstuiterd? ( als dit überhaupt al gebeurt bij jets) Of nog erger, wanneer de chute om wat voor reden dan ook besluit om in mid-flight te openen...
Even een duidelijker plaatje,
![]()
Dit gaat jou zeker lukken, moet toch peanuts zijn in verhouding met wat voor meesterstukken je al gemaakt hebt.
Waar ik nu naar kijk is vlieger stof of het zeil wat gebruikt wordt bij echte persoon zeilparachures wat ook erg dun schijnt te zijn. Eens kijken of ik ergens wat proefstukjes kan bemachtigen. En dan.....achter de naaimachine ha ha ha!Wordt vervolgt.
Ja, maar die is ook niet echt eenvoudig, als je die airbrushers eenmaal de vrije hand geeft maken ze iets véél te moois, niet na te maken!En ivm die vlekken op die helm, gewoon piloot Kapt. "Sjeik" Ralf Aarts namaken (onze Brabantse trots)![]()
![]()