differentieel locken

  • Topicstarter Topicstarter jaccotjuhhh
  • Startdatum Startdatum
J

jaccotjuhhh

Guest
hallo
ik heb geprobeerd mijn differentieel te locken (achter) en 2 dagen later gekeken allemaal smurrie bleek het dat er nog vet in zat.
daarnaa met harde druk spuit er een kwartier overheengegaan en nog es geprobeerd (inclusief de 3 sattelietjes appart).
nu 1,5 dagen later werkt het differentieel nog (ik heb hem expres niet uit elkaar gehaald).

weten jullie wat ik nu moet doen?:confused:
 
hallo
ik heb geprobeerd mijn differentieel te locken (achter) en 2 dagen later gekeken allemaal smurrie bleek het dat er nog vet in zat.
daarnaa met harde druk spuit er een kwartier overheengegaan en nog es geprobeerd (inclusief de 3 sattelietjes appart).
nu 1,5 dagen later werkt het differentieel nog (ik heb hem expres niet uit elkaar gehaald).

weten jullie wat ik nu moet doen?:confused:

Let me google that for you
 
moe ik eerst vrage aan me ouders en dan nog hopen dat ze het hebben :P
 
Kit? Nergens voor nodig. Dit werkt voor mij prima al 2 jaar lang.

Als je geen Engels kan lezen laat het even weten. Eigenlijk hoef je alleen de plaatjes te volgen.




StockDiff.jpg

If you open up your gear differentials, you will notice there are three spider gears in the center. What you want to do is remove one of those gears from where it sits.

LockedDiff.jpg

You will then need to replace that the third gear in between the other two and slide it in the diff. The third gear will stop the others from turning inside the diff and eliminate your diff action. All you need to do to reverse it is pop the gears out of the diff. This can be a little tricky and may take some time to get it right. Just take your time and get the gears as even as possible inside the diff for the smoothest performance. Close the diff back up and you have yourself a spool.
 
aa hoe simpel.
thx fun2323.
ik ga het zo snel mogelijk uit proberen (eerst weer die smurrie van de eerdere lijm eruit krijgen:()

*edit: lijm is een beetje hard maar werkt nog stees niet dus word moelijk om hem schoon te krijgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een makkelijke methode, maar... je creëert er wel onbalans mee in je diff. Dat kan op den duur voor extra slijtage zorgen.

Veel mensen hebben succes met wc papier. Gewoon je diff helemaal volstoppen. Daarna dichtmaken, proberen te draaien en als dat lukt, daarna nog een beetje meer erbij.

Ook volstoppen met hotglue schijnt goed te werken. En aangezien de hotglue niet hecht aan de tandwiel is het ook weer omkeerbaar (heb ik me laten vertellen).
 
Het zal best een onbalans zorgen. Maar slijtage lijkt me sterk. Op div drift fora's zie je dat men deze methode gebruikt. Ik heb bij mezelf ook geen slijtage kunnen ontdekken. Heb het voor en achter diff naast elkaar gelegd om te vergelijken.
 
thx voor jullie hulp.
ik heb nou de tip van fun2323 gevolgd en werkt prima.
hoewel:
Dat is een makkelijke methode, maar... je creëert er wel onbalans mee in je diff. Dat kan op den duur voor extra slijtage zorgen
hoe kunnen die dingen slijten terwijl ze niet eens meer kunnen bewegen
 
Het gaat niet om slijtage van de tandwielen, maar om slijtage van je lagers.
Onbalans in wielen zorgt ook voor extra belasting van je lagers. Dus onbalans in je diff zal ook voor meer belasting van je diff lagers zorgen, met de kans dat ze eerder kapot gaan.

Het valt misschien wel mee en lagers zijn niet zo duur, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden.

Het kan ook nog eens voor vibraties in je chassis zorgen.
Schijnt dat op driftercentral.com een aantal mensen dat probleem hadden.
 
Laatst bewerkt:
En hoe weet jij hier over welke diff het gaat!is het zo moeilijk een 12jarig baaske te helpen?

Gewoon even in z'n showcase kijken he, zo moeilijk is het niet hoor!

Is het zo moeilijk een 12jarig baaske te helpen?

Nee hoor..., Dat heb ik gedaan door het te googlen voor hem, waar zijn antwoord stond.
Ongesteld ofzo?
Tevens, waar in jou gehele post help "JIJ" het baaske?

mss was het wel niet nodig om hiervoor een topic te openen!topics genoeg waar je ze met plezier zullen helpen

Daarom de "afgezaagde" link.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat niet om slijtage van de tandwielen, maar om slijtage van je lagers.
Onbalans in wielen zorgt ook voor extra belasting van je lagers. Dus onbalans in je diff zal ook voor meer belasting van je diff lagers zorgen, met de kans dat ze eerder kapot gaan.

Het valt misschien wel mee en lagers zijn niet zo duur, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden.
okee ik heb nog tien setjes kogellagers en gewone lagers liggen dus ik kan er wel mee door.
Het kan ook nog eens voor vibraties in je chassis zorgen.
heb je dat nog steeds als je de vering harder/zachter zet?
 
De vibraties in je chassis zullen dan waarschijnlijk blijven, maar je merkt het misschien niet. Kan ook allemaal best meevallen hoor. Gewoon proberen en testen.
 
okee ik heb al een aantal websites doorgezocht zoals pkracing en rcmart, maar ik kan geen kogeltjes vinden:confused:
iemand een website? (of meerdere met andere handige spullen)
 
Back
Top