xerces

Hoi Niek

handleiding voor de V5.1 wordt aan gewerkt.

Die '6'je zijn voor de versteving van het gat waar het landingstel door komt (waren vroeger rondjes). Dat extra lipje is straks de steun voor eventueel de plaatjes die aan het landingstel komen.

Nieuwe lijm is belizel (10min) als er genoeg animo is kunnen we een doosje laten komen.
met 1 tube bouw je makkelijk 2 a 3 modellen.


Succes
Winfried
 
1 reservering voor 'belizel' hiero!

1e hit google: Een land tussen mexico en Guatemala.
Ist wel safe spul dan? :mrgreen:
 
En waar blijft nou die Xerces groepfoto? :eek:
m.v.g. Erik

Bij deze dan, op veler verzoek :mrgreen:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net een compleet setje gefreesd met de het nieuwe frees schema voor de vleugel.

Alle depron onderdelen bij elkaar wegen nu +/- 32 gram !!

eens kijken of ik met carbon en lijm erbij rond de 40 gram kan uitkomen.

Op deze komt een 12 grams motor, 0.6 gram (4A) regelaar, AR6300 en 2 x 160mAh lipo.
dat setje weegt 26 gram. Dan nog 3 x D4.7 (15gram), aansturing en prop (2gram)

Plan is rond de 100 gram uit te komen...
zou moeten lukken (40+26+15+2=83gram) dus nog 17 gram om op te maken aan verf etc.
 
sow winfried, je bent vastbesloten om onder mijn gewicht te komen :lol:
Ga je wel solderen en strippen alles? mij heeft het 4,6 gram gescheeld.
 
Net een compleet setje gefreesd met de het nieuwe frees schema voor de vleugel.

Alle depron onderdelen bij elkaar wegen nu +/- 32 gram !!

eens kijken of ik met carbon en lijm erbij rond de 40 gram kan uitkomen.

Op deze komt een 12 grams motor, 0.6 gram (4A) regelaar, AR6300 en 2 x 160mAh lipo.
dat setje weegt 26 gram. Dan nog 3 x D4.7 (15gram), aansturing en prop (2gram)

Plan is rond de 100 gram uit te komen...
zou moeten lukken (40+26+15+2=83gram) dus nog 17 gram om op te maken aan verf etc.



Winfried,

dat moet zeker lukken, ter vergelijking: Apex (depron aero?) 40,7 gram ex carbon en lijm.
de versie van john weegt met een axi, cc regelaar, 2 x d4,7, 1x ds188, 2s 120mah hyperion(9,7 gram) en futaba reciever, alles standaard uit de doos spullen! 106 gram vliegklaar.

heb jij ook gefreesde hevels en een motorschotje of wat gebruik je daarvoor?
 
Ik zou er vanuit gaan van niet. De neus van de V5 is langer.

Zwaartepunt bij shocky's is niet zo ongelofelijk kritisch, attans niet om te vliegen, dat doen ze ook met een veel te voorlijk en achterlijk cg. En echte krengen worden ze ook niet snel.
Het zwaartepunt waar jij hem persoonlijk het aller prettigst vind vliegen kan wel een zeer exact punt zijn en moet je zelf bepalen.
 
Ik zou er vanuit gaan van niet. De neus van de V5 is langer.

Zwaartepunt bij shocky's is niet zo ongelofelijk kritisch, attans niet om te vliegen, dat doen ze ook met een veel te voorlijk en achterlijk cg. En echte krengen worden ze ook niet snel.
Het zwaartepunt waar jij hem persoonlijk het aller prettigst vind vliegen kan wel een zeer exact punt zijn en moet je zelf bepalen.
Oke, bedankt!

Dan ga ik in eerste instantie even uit van 1/3 van de koorde en afhankelijk van hoe het vliegt ga ik even verder spelen ermee.
 
Back
Top