Ansmann X-Pro Competition 2wd Buggy

Nou wordt er voor bijna elke auto een topic aangemaakt, maar voor de Ansmann X-Pro Competition 2wd Buggy heb ik nog niets gevonden.
Ik heb er eentje 2e hands gekocht, en wil er indoor in Haarlem mee gaan rijden. Ik moet er alleen nog een motor en esc voor kopen.
Zal een 13,5T brushless setje volstaan? (voor Haarlem)
 
ik ga er morgen voor het eerst rijden maar voor wat ik heb gezien en vorig jaar heb meegemaakt moet dat wel lukken met 13.5t
 
Gisteren de 1e rondjes gereden met de 13,5T op Haarlem. Ik weet nog niet wat er aan de hand is, maar er zit totaal geen snelheid in. Kon net aan de dubbelsprong in een keer halen!. Ga nog even aan de esc instellingen frutten, maar ik denk dat ik zwaarder moet gaan vertanden. Weet iemand mij te vertellen welke pitch de tandwielen hebben ?
 
tandwielen zijn 48 dp.
spur is 80. pinion zal 24 a 26 moeten worden op haarlem.
wat van 13.5 motor en wat van regelaar gebruik je?
groet marcel
 
Probeer ook een setje Mini-Pins achter en Stagger-Rib voorbanden te krijgen in yellow van Schumacher. Deze werken eigenlijk het beste op de MACH indoor.

Een 13.5 turns gaat prima, als je geen power hebt zou ik inderdaad zoals eerder al aangegeven de regelaar eens goed instellen (timing enzo...). Een pinion rond de 28 moet ook inderdaad wel volstaan met een 80 spur.
 
Probeer ook een setje Mini-Pins achter en Stagger-Rib voorbanden te krijgen in yellow van Schumacher. Deze werken eigenlijk het beste op de MACH indoor.

Een 13.5 turns gaat prima, als je geen power hebt zou ik inderdaad zoals eerder al aangegeven de regelaar eens goed instellen (timing enzo...). Een pinion rond de 28 moet ook inderdaad wel volstaan met een 80 spur.

Ja hoor joost die banden zal t m doen voor de power?:)
 
Nee tuurlijk niet maar volgens mij zette ik de banden ook niet in een context met motor power. Volgens mij staat er een losse regel tussen wat voor banden goed gaan en wat hij kan doen aan de power met de 13.5... Máár dat zal IK dan wel verkeerd neer hebben gezet LOL ;)
 
Dank voor de reactie:

Het betreft inderdaad een EZ run-13.5T-Victory 60A +P-card.
Volgens de handleiding staat ie al standaard op 15graden. Is dat niet voldoende?
spur is nu 21T, dus die moet ik vast veranderen

Voor de goede orde, de mini pins zitten er al op, de staggerd ribs komen wel als er een beetje snelheid in zit.
Ik heb nu een rondje of 5 gereden, en laat ik het zo zeggen: Ik ben nog meer onder de indruk gekomen van de kwaliteit van mijn slash :-) Het is bij de buggy's altijd maar weer spannend wat eerder komt; een lege accu of een losgeschoten ball-cupje
 
die 21t is vast je pinion ;) Die zit op de motor, het spur zit aan de auto...

Als de ball-cups versleten zijn is het een kleine kostenpost om ze allemaal te vervangen en dan zijn ze weer goed.
 
inderdaad, pinion 21T.
Het waren eigenlijk niet de balcupjes die los schoten, maar de kogeltjes die uit het plastic braken. Maar het was een 2e handsje, dus misschien zat het er al niet lekker in.
 
de regelaar moet je gewoon op 26.25 graden zetten.dan een 26 pinion er op.
dan zou waarschijnlijk de binnenste achter kogelkopje er uit schieten:)
dat zou op te lossen zijn door een te monteren met langer schroefdraad.
als extra kun je nog een schroefje draaien in het gat er naast.
als het een van de anderen is .bvb c hub of wielhub dan ook een langere monteren
met een ringetje en een moertje aan de andere kant er op.:)
ps kom je ook naar montfort (rcp lightning cup) of vlijmen indoor wintercup.
groet marcel
 
dank voor de tips, ga ik zeker wat mee doen.
Welke wedstrijden ik deze winter mee pak weet ik nog niet. Mijn agenda (en die van het gezin) laten zo ongeveer één wedstrijd per 4 weken toe. De 28e sta ik met de rest van het no-nitro team op de zoom-foto beurs in utrecht.
Ik zal voornamelijk de wedstrijden op Haarlem rijden denk ik. Even kijken hoe dat gaat.
 
Vertiming aangepast, gaat nu al een heel stuk beter. Pinions zijn besteld, dus volgende week woensdag gaan we het weer proberen.
nb., nog een tip waar de kogelkopjes met verlengde draad te bestellen?
 
Onder welke merken wordt deze buggy nog meer verkocht:
Ik weet dat TeamC hetzelfde is
maar TQ racing?, is dat ook het zelfde
Kyosho ZX-5, is dat ook het zelfde?
En welke onderdelen kun je wel gebruiken van de B4?
 
Laatst bewerkt:
Ansmann en Team-C zijn volgens mij 99% compatible en een hoop van de RB-5 past ook maar volgens mij niks van de B4. Dat is een compleet andere auto...
 
Back
Top