precision aerobatics of extreme flight

hallo,

ik ben op zoek naar een nieuw electro toestelletje voor komende zomer, en ik kom uit bij volgende 3modellen.

de precision aerobatics extra 260
Extra260.com by Precision Aerobatics
image0025.jpg


de extreme flight edge exp
Extreme Flight RC
hover_email.jpg


en de extreme flight vanquish v2
Extreme Flight RC
knife_lg.jpg


nu zijn ze alle 3 even duur en dezelfde grootte.ik heb van beide merken al eens een model gevlogen en gehad, en was het meest tevreden over de PA. dit waren beide wel oudere modellen(mini katana en de yak 54 47")


de Pa is minder mooi maar extreem licht doch zeeeer sterk en heeft power over op 3cellen (laad makkelijker aan de auto omdat we geen netstroom hebben)
de ef modellen zijn "voller" maar daar moet een iets pittigere setup in en toch wel een 4cell om echt dezelfde power te hebben als de PA.

de PA zijn volgens mij ook wel wat steviger, maar daarvoor moet de schoonheid wat passen denk ik. alle modellen hebben profiel oppervlaktes en zijn met de laatste carbon techniek gebouwd...

sebart valt voor mij een beetje af( zeer ontevreden over, doch zeer mooie looks)

iemand ervaringen of meningen??
 
Laatst bewerkt:
Beste Eclipse86.

Ik kan je zeggen dat de PA extra 260 super vliegt..
enkele clubgenoten vliegen hier ook mee..
Ivm prestatie en sterkte zeker goede keus.

Grts Jonathan
 
Die yak van EF die je had is echt niet te vergelijken met die nieuwe modellen van EF.
De nieuwe zijn ook wel heel sterk door de carbon liggers etc. Ook het landingsgestel zit er veel steviger in dan bij de vorige generatie. Het hangt ook wat af van wat je wil doen, want bv de vanquish is wel heel wat anders dan de edge natuurlijk...

Pa modellen lijken mij ook wel een goede bouwwijze, maar de looks lijken nergens op.
 
ik was onlangs op een tentoonstelling en daar stonden enkele PA's naast EF en ik was aangenaam verrast van de looks van PA. In werkelijk zijn ze veel mooier als op foto of film.

er stond daar een rode extra 260 en iets verder een extra EXP van EF. Het is duidelijk dat de EF voller is . Die vertikale vlakken op het uiteinde van de vleugels van de EXP vind ik er niet uitzien , al zullen ze ongetwijfeld hun effect hebben. De vinnen uit carbon zijn veel geslaagder bij PA maar misschien ook minder effectief.

Bij dit soort toestellen speelt gewicht een belangrijke rol en in dat geval is PA in het voordeel.

Uiteindelijk zal elke fabrikant, die een goed vliegend model wil produceren, wel een aantal compromissen ivm "schoonheid" moeten maken om deze toestellen hun specifieke vliegeigenschappen mee te geven. Afgaand op wat je leest op andere forums , zal zowel EF als PA je wel bevallen.

Ik zou voor de extra 260 gaan of de ultimate , lijkt me ook wel een vette
kist.


groetjes

Franky
 
Laatst bewerkt:
@Freakout, je kiest zelf of je die SFG's erop schroeft of niet.
Over welke vinnen heb je het juist bij PA, ik kan daar nergens iets van vinden?

Heb je ergens video's waar ze strakke figuren vliegen met die PA Extra?
De vleugel lijkt mij voor dat gewicht erg groot... (windgevoelig?)
 
die kleine sfg's op de PA bedoeld hij denk ik:

MX_Vortex_generator.jpg


zijn idd veel minder opvallend maar ik weet niet of ze veel nut hebben.
idd licht gewicht is niet altijd in het voordeel tis meer de power dan het gewicht die teld denk ik... maar PA is wel net wat anders...

een EXP toestel heb ik ook nog niet echt strakke lijnen weten vliegen

van de 3grote merken heb ik wel al de oudere modellen gevlogen:mini katana, ef yak 54 en de sebart sukhoi 30. in die volgorde heb ik er ook het meest fun mee gehad.

tis moeilijk tsn de extra en de edge...:p ik neig voorlopig wel wat meer naar de extra gewoon omdat het wat anders is :p:p
 
als je zelf niet wil, of kan kiezen
hoe kunnen 1.000 man voor jouw kiezen
koop ze alle 3 he Chriss, en bedankt voor het kaartje
 
@Simen; inderdaad, raad op een forum vragen kan nooit een goed idee zijn :-)

@Eclipse, het zou mij sterk verbazen dat je op een kist zoals deze en met dit design het effect kunt voelen van de wingtips. Die sfg's staan er bij de EF niet op omdat ze het geheel veel mooier maken, maar omdat ze een heel duidelijk verschil maken in het vliegen.

Zoek even naar video's van Daniel Holman op de website van EF... daar zit er heel strak vliegwerk tussen. Ik zal in het voorjaar ook eens een video opnemen waar wat strakkere dingen inzitten.

Ik heb de PA's in de USA(Joe Nall) zien vliegen ook door team piloten in de noontime demo's ze konden niemand van ons echt bekoren, maar Chris, misschien mag ik de jouwe dan wel eens testen :-) ?

Echt een foute beslissing kan je denk ik niet nemen ...
 
Laatst bewerkt:
ja , dat zijn de SFG's of vortex generators zoals ze dat noemen :idea: bij PA

ivm de video's , ik heb zowel indrukwekkende video's gezien van de EXP als van de 260 . rcgroups staat er vol van

misschien zijn er wel mensen zijn die ze beiden hebben .

uiteindelijk zul je zelf toch moeten , euhh mogen kiezen

Ik ben eens benieuwd maar wat je ook kiest , let us know :)
 
Laatst bewerkt:
simen geen probleem, zal nog es naar eeklo moeten komen he...


idd mss slecht idee om op een forum te vragen, maar er kunnen toch enkele bevindingen los komen denk ik...

ik heb ook al van beide toestellen negatieve dingen gevonden maar de meeste zijn wel positief, kan ook niet anders want deze kistjes zijn toch wel wat duurder dan van andere merken( maar dat merk je wel in kwaliteit) probleem hier is dat we op den uithoek wonen en dat we direct een paar uur in den auto zitten om een modelbouwwinkel tegen te komen waar we de modellen echt kunnen bezichtigen...:p

enne jens ja testen kunde altijd doen:p:p

voordeel van de PA is dat ik de meeste rc al liggen heb, en 3cell lipokes...
maar de edge ziet er zo goed uit, hehe:p
 
Trouwens om over dat gewicht terug te komen, zoveel zal dat niet schelen hoor. Het gewicht van de EXP is met 4s en de PA met 3S, daarbij komt het iets hogere resterende gewicht waarschijnlijk door het grotere oppervlak van de EXP romp wat het vlieggedrag enkel ten goede komt.

Tja 3d extra time zal wel de enige zijn denk ik zo waar je de PA kan halen?
De exp lijn is altijd op stock bij aerobertics.
 
true true. hoeveel mah vlieg je van 4cellen?? en hoeveel amps is je esc? 40/60?

Ik vlieg altijd tussen 2400 en 2600. Ik heb al met 2200 gevlogen maar dan is de vliegtijd wel kort, 3300 heb ik ook al gevlogen maar dat gewichtsverschil voel je toch hoor.


@Freakout
Over die wing tips, SFG's zijn het al niet, want volgens mij kan je de lift dat die genereren verwaarlozen.
Vortex generator zegt is dan weer iets volledig anders. Voor zover ik weet probeer je bij een toestel zoveel mogelijk de vortex te verminderen (vandaar wing tips op de nieuwste boeings etc...) ik weet niet welke voordelen je ermee haalt om er extra te genereren?
 
Laatst bewerkt:
De extreme flight extra exp heb ik een vluchtje mee mogen doen, en ik moet zeggen dat die me wel prettig verbaasde. Hij was nogal tam afgesteld, en echt wat over een kist zeggen kun je pas als je hem zelf helemaal heb afgesteld. Maar toch was het een erg prettige vlucht.

Als ik het merk niet wist zou ik hebben gedacht dat het een sebart was. (mijn favoriete merk)

sebart valt voor mij een beetje af( zeer ontevreden over, doch zeer mooie looks)

iemand ervaringen of meningen??
Vreemd...

Ik ben ben geen overdreve grote fan van extreme flight, wel van Sebart.
Ik heb best veel gevlogen met de Extreme flight extra 58". (heb ik een tijdje gehad) En in vergelijking met de Sebart Sukhoi 50 v2 (ben nu aan mijn 2e bezig) is de sebart zoon grote verbetering imo, voor mijn manier van vliegen. En ik vind ook de Sebart su29 140 (2m) (aantal vluchten met die van mijn clubgenoot mogen doen) beter vliegen dan de EF extra 88" (2,25m) (heb ik nu, nog niet super veel mee gevlogen).
De ef extra's hadden minder mixers nodig, maar ik heb een mixer nog nooit een nadeel gevonden. Het is het eindresultaat dat telt.
En vooral op (erg) lage snelheden en harriers enzo zijn de sebart's stabieler. En krappe rollende loops waren er veel beter mee te doen. Enige wat EF voor zich heeft was dat het wat extremer is in tipspin's en dergelijke.
Voor de f3a merkte ik weinig verschil tussen de EF extra en de su 50. (dan liever een sebart angel)
Het zijn ook al wat oudere ontwerpen van ef, sinds de exp's enzo zijn ze gelukkig wat meer op vliegeigenschappen gaan focussen en minder op schaal.

PA ken ik (helaas?) niet echt, ik heb de 58" extra wat zien vliegen en dat leek me niks, en de eigenaar was er ook niet heel blij mee.


Maar een ander toestel, een ander ontwerp. De een zegt niet echt wat over de ander.
Als ik de keus moest maken tussen de 3 toestellen in de 1e post was het de exp. En zou ik daar niet lang over twijfelen.
 
@Nando, de 58" extra van ef is wel niet meer te vergelijken met de 48" lijn. Die vliegen naar mijn mening toch een stuk beter en lichter. EF komt binnenkort met de 60" edge, de opvolger voor de 58" extra die nu toch stilaan ook bij een "vorige generatie" mag genoemd worden. De 58" vliegt niet slecht, maar heeft toch altijd genoeg snelheid nodig.

Naar mijn mening zijn over het algemeen de sebarts heel tam in vergelijking met de exps. Heel stabiel, iets te stabiel om heel extreme dingen mee te doen. (Ik heb al met de verschillende katana's en sukhoi's gevlogen, waarbij ik de sukhoi pakken boven de katana verkies)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met je eens , ik schreef ook "Het zijn ook al wat oudere ontwerpen van ef, sinds de exp's..."
En idd, de sukhoi's zijn een enorm verschil met de kat-en funtana's.

Ik ben erg blij met de ontwikkelingen. Vliegtuigen gaan steeds weer beter vliegen.

Maar om de Sebart sukhoi's tam te noemen... dat gaat me wat ver.
 
Ik zou zeggen kijk eens naar de PA extra MX. "58.

1750 gram op 6 cell 2200Mah.

Mijne weegt iets meer ivm 2650Mah 6 cell.
Maar wel lekker veel power naar het gewicht.
En vliegt toch 10 minuten.


Het model kun je door het lage gewicht zeer langzaam vliegen.
Vind ze veel doordachter gebouwd dan kisten van EF of sebart.
Maar wel duurder...
 
de kostprijs van het model is nu zozeer niet het verschil( de opgenoemde modellen zijn gelijk)

de MX versie is me wat te veel omdat ik die niet in 1 keer in de auto krijg en ik wil het liefst op 3/4cellen vliegen, 6 is teveel(hebben geen netstroom of niets op de club)
 
Back
Top