De achterbrug
De beschrijving van de achterbrug
Een groot deel van de beschrijving is nagenoeg gelijk aan de beschrijving van de voorbrug.
Deze vat ik hier beknopt samen, voor de plaatsje en uitgebreidere beschrijving zie "De Voorbrug"
Allereerst
• ProTek R/C 8x16x5mm rubber sealed "Speed" 1/8 wheel bearings (10) (PTK-688-2RS)
• 1 x Kfactory MP7.5 Hard Steel Hinge Pin Set(KF-K8035)
Ook hier om alles meteen goed te laten lopen met een reamer de binnenkant waardoor de pinnen moeten lopen schoon- en rechtgemaakt.
• KYOSHO INFERNO MP 7.5 OPTION ALLOY LOWER ARM BULK FOR REAR GEAR BOX(1 DEG) - 1PC - GPM MP75011R1 (dat blauwe ding in midden van onderstaande foto)
• Centrale aandrijflijn: - 1 x Kyosho Universal Rear Center Shaft (MP7.5) (KYOIFW45)
• KFACTORY MP777/STR ALUM. ANTISQUAT PLATE 2&3 DEG (ingesteld op 3 graden)
Onderstaande foto's laten bovenstaande twee onderdelen zien.
De oude (niet verstelbare (onder) en de nieuwe verstelbare ALUM. ANTISQUAT PLATE (boven)
• 1 x King Headz Kyosho MP7.5 Rear Torque Arm (KHZ-KP-070)
Ik heb al een bodemplaat krom gereden na een jump, dus versterking.
• MP777/7.5 ST STEEL REAR ANTIDUST UNIV JOINT (2)
Standaard zitten er assen in met aan beide uiteinden dogbone's, de nieuwe hebben aan de diffkant nog een dogbone, echter aan de wielas-kant zit nu een koppeling die voorzien is van een beschermhoes. (zie foto's) De eerste foto is het verschil tussen de oude en de nieuwe assen.
1 x KYOSHO #IF117 REAR STABILIZER FOR MP777
• 1 x spoiler met extra downforce, gaatjes met de dremel gemaakt.
• achterdiff olie: een mix van 2000 en 1000 ongeveer half om half
Zodat ik niet vergeet wat ik er in gestopt heb. Aan het einde van dit project kan ik dan een complete setup-sheet maken.
==============================VERING===========
• KFACTORY MP777/STR ST STEEL REAR LONGER SHOCK SHAFTS
• KFACTORY MP777 LONG REAR SPRING SET (3 RATES)
• Kyosho Long Shock Boots (4) (KYOIFW154)
Langere en sterkere schokbrekers met een jasje tegen vuil.
shockolie voor 80, veren
De vering staat onder een apart subkopje in dit draadje.
=========================================
Tot zover dus de achterbrug van deze buggy.
Ik sluit dit stuk af met nog een paar foto's van het geheel.
Dit draadje wordt vervolgd met de afstelling, de kap, en natuurlijk rijden als het weer het weer toe staat.