futaba gv1 govenor

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Tony333, 4 sep 2010.

  1. arjan.v

    arjan.v

    Lid geworden:
    12 jan 2011
    Berichten:
    7
    Ik heb eigenlijk nog een vraagje aan Bert......

    Heb jij nog steeds last van dat gehik als je naar beneden komt nou je de GV-1 eruit hebt gehaald?
    Anders moet ik ook maar eens zonder gaan vliegen.

    arjan
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.925
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee, ik heb nergens last van. De meeste mensen denken dat ik nog steeds een regelaar in dat ding heb zitten, zo mooi constant loopt dat. Maar je krijgt de motor érg stabiel draaiend met een beetje pielen met gas,- en pitchcurves. Helpt wel dat het beide 9-punts curves zijn, maar met de 5-puntscurves van mijn vorige zender lukte dat eigenlijk ook al vrij goed.

    Buiten de ontvanger en een simpele G400 Gyro, zit er GEEN andere hulp-electronica in mijn BO.

    Groet, Bert
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.925
    Locatie:
    Oldeberkoop
    De Zenoah's van Toni Clark zijn NIET speciaal voor heli's aangepast....
    De Carburatie is niet helemaal 100%, met name in het "gas bijna dicht" gebied.
    Met trainers gaat het wel, met zware schaalheli's KUNNEN ze wel eens afslaan in de landingsaanvlucht, met name als je hoog boven zeeniveau vliegt.... Is in Nederland van minder belang, maar neem je schaalheli niet mee op vakantie in de bergen....:p

    Is niet algemeen bekend, maar wel waar.... Er is namelijk een reden waarom een Toni Clark duurder is dan een "gewone" Zenoah, en een Vario Zenoah nog weer (veel) duurder is als eentje van Toni Clark....
    De Toni Clarks worden opengemaakt, schoongemaakt, bramen etc verwijderd en algeheel nagekeken.
    De Vario's worden opengemaakt, schoongemaakt, bramen verwijderd en algeheel nagekeken, EN gebalanceerd (drijfstang en pistonpen) en van een andere, beter voor heligebruik geschikte carburateur voorzien.....

    Groet, Bert
     
  4. arjan.v

    arjan.v

    Lid geworden:
    12 jan 2011
    Berichten:
    7
    Ok Bert......ik ga het ook proberen zonder gv-1. Ik heb 7 punts curves in mijn zender,dus dat moet lukken. Ik ben benieuwd.....

    gr.arjan
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.925
    Locatie:
    Oldeberkoop

    Het kán nodig zijn, om ook wat te zoeken met de carburateur-afstelling als je hem niet helemaal constant krijgt.....
    Iedere keer dat je aan de sproeiers komt, moet je in principe óók je curves (licht) aanpassen, dus verwacht niet dat je vanaf de eerste minuut perfect resultaat krijgt....

    Verder is mijn vliegstijl tamelijk rustig en "schaal".... dat speelt natuurlijk wel een rol, omdat ik erg rustig met de pitch om ga....

    Overigens geeft het bij mijn heli's geen problemen als ik wél wild in de pitch om ga harken, want uiteraard test ik op die manier of mijn curve's en afstellingen kloppen. Maar dan zijn er wel heel lichte toerental-veranderingen hoorbaar. Dat was met de GV-1 echter ook zo....

    Groet, Bert
     
  6. poncho1

    poncho1

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Oosterhout
    gv-1

    beste eric
    heb e
    en gv1 op een futura nova en krijg hem niet werkende mischien dat jij mijn wil helpen

    grtz jos
     
  7. Miki

    Miki

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    109
    Locatie:
    varendschip
    ben ook nieuwsgierig wat de mogenlijkheden zijn is er gebruiksaanwijzingen te downloaden ?

    Grntx:MArk
     

Deel Deze Pagina