dan blijft enkel over dat het gewicht omlaag moet om de stall snelheid omlaag te krijgen ik vind de stall snelheid nu redelijk hoog liggen en de verkleining van de hoogteroer uitslag zal wel wat kunnen helpen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
haak effect is maar een heel tijdelijk iets, het kan zelfs zorgen voor een yaw effect tegengesteld aan de gewenste bocht. maar zogauw aelerons hun effect geven, is dat haak effect ook weg.
haak effect is maar een heel tijdelijk iets, het kan zelfs zorgen voor een yaw effect tegengesteld aan de gewenste bocht. maar zogauw aelerons hun effect geven, is dat haak effect ook weg.
linksom rollen is vrij normaal bij rechts draaiende motor, dat is je P-factor...
de enige maar is dat de stall ontstaat zonder ailerons te gebruiken enkel op hoogte roer. een looping is al een lastige manouvre met deze kist terwijl dat toch vrij simpel hoort te zijnzelfs in volle vlucht en volgas kun je niet vol up geven omdat de kist dan gelijk stallt. ik denk echt dat mijn gewicht omlaag moet voor een lagere stall snelheid.
eenmaal in de lucht is normaal te vliegen met de rolroeren en geen vervelende stalls enkel bij iets te veel up gebeurt dit en met de knuppels neutraal herstelt ie zich wel heel snel
@PHAJH: kijk maar eens bij spitfire. bekend probleem: smal landings gestel, grote motor, grote prop. resultante van de P factor hier betekend dat je niet volgas kan geven tijdens take-off, doe je dit wel, tilt het vliegtuig vrolijk z`n rechterpootje op en crasht deze.
en ja, tuurlijk trekt de P-Factor het vliegtuig naar links... maar ook hier: yaw => roll... dus afgezien van het vermogen wat een rol kan spelen is het een combinatie van meerdere factoren.