stampe en vertongen sv-4b

heren,

gister even naar mijn ouders geweest voor een info avond op de vliegclub in vught.
Dus de resterende dingen meegenomen die ik nog miste waaronder een staartwiel en de voorkant van de motorkap.
Dat bij dit exemplaar van balsahout is gemaakt dat vervolgens in een mooie vorm geschuurd dient te worden.
Dan uiteraard spanlakken,primer, etc.

dus hopelijk dit weekend even verder aan de stampe
Als de kleine mij n avondje gunt dan kan ik overdag ff hobbyen maar aangezien ze nou nog geen dag en nacht ritme heeft is het even huilen met de pet op.

Ik moet zeggen als ik de stampe zo zie steeds een stap verder begint t wel te kriebelen hoor

greets pascal
 
hallo mede modelfrutselaars,

ik heb een dagje kunnen hobbyen aan de stampe.

ik heb het staartwiel geplaatst, evenals de voorkant van de motorkap.

greets pascal
 
hey allemaal

zoals verteld de voorkant afgelakt en gemonteerd.
evanals de aluminium motorkap beplating, de bovenkant en de rechterkant samen gemonteerd!


Uploaded with ImageShack.us

waarom samen , omdat deze zijde openklapbaar wordt.

zoiets als dit



Uploaded with ImageShack.us

de andere zijde en onderkant volgende week maar weer

dit was t voor vandaag

greets pascal
 
zijn we weer,


de motorkap is in zijn geheel af, beide zijden voorzien van alu plaatwerk.
onderkap is ook geinstalleerd.
Nou nog een kwestie van hopen dat alles lek dicht is.



Uploaded with ImageShack.us

inmiddels ook de voorste wingfairings ook geinstalleerd.

Weet iemand trouwens antwoord op deze vraag?

ik bij de tank het tankrubber niet vervangen wel nagekeken en ingevet
Weet niet of dit verstandig was.
Wat raden jullie aan ?
 
zijn we weer,


even voor de scale freaks een vraag,
Ik twijfel erg over mijn zelfgemaakt olie reservoir ik vind hem in vergelijking te smal.
Wat vinden jullie ?




Uploaded with ImageShack.us

p.s. landingspoten worden nog iets dikker gemaakt, zover was ik al ;)

vandeweek begonnen aan de ondervleugels.

helaas zitten de ailerons bevestigd met penscharnieren.

Iemand enig idee hoe ik die los krijg? zonder de boel te slopen.

nou foto's van de vleugels volgen uiteraard nog.

greets pascal
 
zijn we weer,

de romp is trouwens nou sticker klaar
ben alles van internet al aan het verzamelen om op stickervel te maken.

vandaar mijn laatste oproep:
HEEFT IEMAND NOG ORIGINELE STICKERS VOOR DE 1/5 STAMPE SV4B

laat het me weten wellicht komen we eruit

groetjes pascal
 
zijn we weer,

even voor de scale freaks een vraag,
Ik twijfel erg over mijn zelfgemaakt olie reservoir ik vind hem in vergelijking te smal.
Wat vinden jullie ?

greets pascal

Hoi Pascal dat gaat er gelikt uit zien.
Ik denk dat je olietank echt niet te klein is. Kijk maar.

full


full


Succ6
Arnold
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgende dinsdag is er een documentaire op de VRT te zien over de geschiedenis van SV.

· 15 februari 2011: Vliegtuigloods Stampe & Vertongen (reeks 2 / aflevering 7)
Sabena in Zaventem was tot enkele jaren geleden onze nationale trots. Maar wie weet er nog dat ook in Deurne Belgische luchtvaartgeschiedenis is geschreven? Sven Speybrouck trekt naar het hoekje van de luchthaven van Deurne waar ooit de SV4 gebouwd werd, de wereldberoemde tweedekker van de firma Stampe & Vertongen. Waarom was die SV4 zo\'n succesnummer? Wie was Jean Stampe, het creatieve brein achter het toestel? Wat was de rol van koning Albert I? En wat heeft Elza Leysen, moeder van zakenman André Leysen, hiermee te maken? Sven sprokkelt antwoorden bijeen in het luchtvaartmuseum in Brussel, bij SV4-liefhebbers, bij bouwers en stuntpiloten en bij een erfgename van Jean Stampe. En uiteindelijk ondervindt hij hoogst persoonlijk hoe fantastisch zo\'n SV4 zelfs vandaag nog is.
 
hallo luitjes,

gister bezig geweest aan de ondervleugel die is nou bespannen met oranje oratex.
ondervleugel is in zijn geheel klaar.
volgende week aan de bovenvleugel aan het werk.
ondertussen ook een iets groter oliereservoir gemonteert.
en het landingsgestel aangepast.
enfin foto's volgen zeker nog.

even voor de geleerden ;) onder ons.
ik ga vandeweek de zwarte antislip matten (walkway) op de vleugel monteren.
iemand een idee waar ik deze ''matten" van kan maken ik zat zelf te denken aan zwart schuurpapier.

maar dan rijst de vraag hoe te monteren?
Blijft het lang zitten (met evt regen en brandstof spetters)?

of zijn er andere manieren om een walkway te maken?

laat me iets weten a.u.b

greets pascal
 
schuur papier werkt goed (vind ik) evt kun je die nog mat zwart spuiten.
Heb ook ooit gelezen dat ze de vleugel insmeren met lijm of verf en dan zilverzand er over strooien.

laat de foto's maar komen ;)
 
hoi,

je kan ook 3m safety walk nemen
dit wordt ook gebruikt op trappen als antislip
dit is zwart (schuurpapier met aan achterkant lijm)
wat ik heb is +/- 50 mm breed zit op rol

groet jacques
 
Volgende dinsdag is er een documentaire op de VRT te zien over de geschiedenis van SV.

· 15 februari 2011: Vliegtuigloods Stampe & Vertongen (reeks 2 / aflevering 7)

Sabena in Zaventem was tot enkele jaren geleden onze nationale trots.

Wij kunnen in Nederland de VRT niet bekijken.

Ik heb geprobeerd om via de VRT website het programma te bekijken.

Heb jij een link naar de "gemiste" uitzending??
 
Wij kunnen in Nederland de VRT niet bekijken.

Ik heb geprobeerd om via de VRT website het programma te bekijken.

Heb jij een link naar de "gemiste" uitzending??

hey arnold ,

ik heb het programma gewoon bekeken op canvas/ketnet belgie2 bij ons in gelderland.

verders moet ik zeggen niet veel nieuws hoor het verhaal kende ik al van de geschiedenis van stampe vertongen en renard en ook van elsa leysen etc .
gerrit titeca de stampe guru
danny cabooter de man die alles vliegt wat los en vast zit
een half uur is gewoon te kort ;)

ik heb hem op de recorder opgenomen.
zal kijken als ik tijd heb dat ik een copietje voor je maak stuur ik het je op
laat je adres maar achter via pb

greets pascal
 
Back
Top