Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

ik heb sinds kort een startbox voor mijn MBX-6T, maar... het wiel er net iets te breed voor de opening in het chassis.
kan ik iets van dat wiel afslijpen? (dus startbox laten draaien en met een grove vijl (of iets anders) het wiel een stukje dunner maken?

Als ik me goed kan herinneren had je de motor toch moeten verhogen om hem passend te krijgen? Je moet een eliminator backplate op je motor plaatsen, ipv de trekstart. Daarna kan je de motor normaal op de motormount bevestigen, zodat de vliegwiel wat lager komt, dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Denk ik.

Ik heb nog een backplate liggen, die volgens mij wel moet passen op de lrp. Stuur me anders ff een pb.
 
@Ron: hij is te breed
@rbs: ik ging me startbox instellen voor mijn truggy en ontdekte dus dat het vliegwiel te breed was (0.5 a 1 mm)
 
Laatst bewerkt:
Net me achter diff er uitgehaald om de olie te vervangen.
zoals ik in mijn bouw verslag had vermeld heb ik geen olie gebruikt op mijn spiral cut diffs.

het resultaat na 1,5 liter is dat het er nog super uit ziet en hij hoeft nog niet extra te worden uitgeshimmed.

straks even 5000 of 7000 in het achter diff doen... ik twijfel nog.
ik heb ook 15000 liggen, die wil ik proberen in het midden diff, maar zit nog even de voor en na delen te bekijken.
voor is 10000 midden zou dan 15000 worden en achter 5000 of 7000

dilemma's:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in de truggy 15 15 10 gestoken :) Heb er wel nog niet mee gereden...

De buggy heb ik voorzien van 10 10 5, en daar heb ik afgelopen weekend mee in mol gereden en beviel me echt goed...

Ook heb ik de diffs toen open gehad, de gears zagen allemaal nog goed uit al heb ik hem wel iets extra geshimmed omdat hij net iets te los leek te staan...
 
Zo, mijn MBX6 is weer helemaal tiptop voor het komende seizoen :D

SAM_0235.JPG

SAM_0237.JPG

SAM_0238.JPG

SAM_0240.JPG
 
En hier is de mijne, gisteren het nieuwe lange chassis gemonteerd.
Morgen test sessie in Mol.

007-2.jpg

003-1.jpg

008.jpg


En het nieuwe chassis met de nieuwe verstevigingsbrace achter

002-1.jpg

001-2.jpg
 
lange chassis is een optie voor de buggy, truggy blijft onveranderd.
zou ook niet weten wat ze moeten veranderen aan de MBX6T, je kan als optie de alu toe in block nemen en titanium turnbuckels en de nieuwe veren maar, dat is alles.

body is gebrushed door Mikovic - Painting Designer - R/C
 
ninja mr21 Bo1a

Naar lang twijfelen over nieuw motor voor 2011 voor mijn mbx6t.
Ben ik tegen wat moois aan gelopen. Een nog niet gebruikte ninja mr21 Bo1a. Hier een Pic van de motor De uitlaat is een fls2053 Ook nieuw

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe is het nieuwe chasis je bevallen Paultje? Ik heb recent de Tekno gekocht die 5mm langer is dan m'n vorige chasis en de auto was veel stabieler in mol.
 
Zozo, sinds kort ben ik ook de trotste bezitter van een mbx6 met mugen MR .21 motor. Ik reed al een tijdje met een mbx6, maar met een brushless conversie er op.

Vandaag en gisteren heb ik de auto gerebuild op de shocks na. Ik heb nog geen brandstof er voor, maar dit weekend had ik m'n tankje gevuld om de motor ff te laten lopen. Ik had daar nog een goede halve tank van over dus die heb ik daarnet opgereden. Wat een power heeft dat ding en de motor stond nog iets te rijk volgens mij (vrij veel rook, de idle zakte niet 10-20sec en hij had het lastig om te blijven draaien op idle). Heb een klein beetje aan de naaldjes gedraaid (uurtje of 2 max) en dan liep ie beter en dropte de idle wel na een aantal seconden en bleef hij ook beter draaien op idle.
Ik ga er toch enkel op circuit mee rijden, dus daar zal ik wel genoeg hulp vinden bij m'n eerste litertjes.
 
Lekker eh zo een ninjaaaaaaaaaa :D
Motortjes zijn precies heel vergevingsgezind, want ook ik ben geen pro in het afstellen. Mijne staat ook meestal iets te rijk :D

Power in overvloed wel :$
 
Lekker eh zo een ninjaaaaaaaaaa :D
Motortjes zijn precies heel vergevingsgezind, want ook ik ben geen pro in het afstellen. Mijne staat ook meestal iets te rijk :D

Power in overvloed wel :$

Het is wel de MR die ik heb. De motor van voor de JX en die is GRP based ipv OS based, maar ook een monster :D
Nuja, met deze wat bijleren enzo en als deze op is koop ik mss wel een OS speed ofzo (en de Ninja nog is laten pinchen en gebruiken als reserve).

Kwil wel zo snel mogelijk een snelwissel motormount want die standaard blokjes zijn ongeloofelijk kut als ge snel ff uw motor er wilt afhale :p
(kdenk datk snel moet verjaren :p)
 
Het is wel de MR die ik heb. De motor van voor de JX en die is GRP based ipv OS based, maar ook een monster :D
Nuja, met deze wat bijleren enzo en als deze op is koop ik mss wel een OS speed ofzo (en de Ninja nog is laten pinchen en gebruiken als reserve).

Kwil wel zo snel mogelijk een snelwissel motormount want die standaard blokjes zijn ongeloofelijk kut als ge snel ff uw motor er wilt afhale :p
(kdenk datk snel moet verjaren :p)

Standaard blokjes werken goed, je moet een 2.5mm ball inbus halen dan kan je de motor ervan bovenaf afhalen doe ik ook altijd hoef je de gear mesh niet elke keer opnieuw te afstellen.
Als je toch andere steunen wilt zijn die van KhZ aan te bevelen.

Met je motor gaat goedkomen ;)
 
Standaard blokjes werken goed, je moet een 2.5mm ball inbus halen dan kan je de motor ervan bovenaf afhalen doe ik ook altijd hoef je de gear mesh niet elke keer opnieuw te afstellen.
Als je toch andere steunen wilt zijn die van KhZ aan te bevelen.

Met je motor gaat goedkomen ;)

Paul, heb je misschien ook een linkje naar die ball imbus, lijkt me interessant...ik gebruik nu normale imbus en haal de motor er wel gewoon van boven af. Maar als dat met zulke imbusboutjes makkelijker gaat dan zal ik die boutjes maar eens gaan bestellen.

Thx!
 
Back
Top