Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Standaard blokjes werken goed, je moet een 2.5mm ball inbus halen dan kan je de motor ervan bovenaf afhalen doe ik ook altijd hoef je de gear mesh niet elke keer opnieuw te afstellen.
Als je toch andere steunen wilt zijn die van KhZ aan te bevelen.

Met je motor gaat goedkomen ;)

Mhhh, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik maandag de koelkop van de motor er moeten afhalen om de schroeven te kunnen threadlocken in de motor mount. Ofwel probeer ik het met zo'n inbus, ofwel de kingheadz extended motor mount.

En hoe hebben jullie gefixed dat de remlinkage de tank niet raakt? Vanaf 3/4 gas kom de linkage tegen de tank hier. Ik weet niet als dit bij alle motoren zo is, maar de MR .21 heeft precies wel een lange gasschuif, dus dat speelt mss ook mee?
 
Laatst bewerkt:
Mhhh, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik maandag de koelkop van de motor er moeten afhalen om de schroeven te kunnen threadlocken in de motor mount. Ofwel probeer ik het met zo'n inbus, ofwel de kingheadz extended motor mount.

En hoe hebben jullie gefixed dat de remlinkage de tank niet raakt? Vanaf 3/4 gas kom de linkage tegen de tank hier. Ik weet niet als dit bij alle motoren zo is, maar de MR .21 heeft precies wel een lange gasschuif, dus dat speelt mss ook mee?

het restant van de linkage er af knippen.. Als je de rem goed hebt ingesteld houd je ongeveer 1 cm over na het stelschroefje. Als deze eenmaal staat hoef je daar nooit meer aan te zitten. Je ken hem eventueel iets indraaien naarmate de rem slijt, maar na 1 seizoen vol racen, was bij mij de rem nog prima!

Schroeven in de motormount threadlocken heeft weinig zin, want deze word warm. Gewoon onder de 4 kleine boutjes een veerringetje doen en de 4 grote boutjes onder het chassis moet je gewoon goed vast draaien. Deze zijn bij mij (en ik durf ook wel voor paulus te spreken) nog nooit losgekomen..
 
Laatst bewerkt:
het restant van de linkage er af knippen.. Als je de rem goed hebt ingesteld houd je ongeveer 1 cm over na het stelschroefje. Als deze eenmaal staat hoef je daar nooit meer aan te zitten. Je ken hem eventueel iets indraaien naarmate de rem slijt, maar na 1 seizoen vol racen, was bij mij de rem nog prima!

Dat heb ik gedaan en het gebeurd nog. De servo moet echt ver draaien om de gasschuif volledig open te maken en dan raakt het onderste stangetje de brandstoftank. Er komt nog een andere gasservo op dus daarna ga ik nog een kijken of het te vermijden is met die motor en anders zet ik deze er op:
Dynamite RC Pro Tune Throttle/Brake Linkage Set [DYN2568] | Radios & Accessories - A Main Hobbies
 
Het staafje kan je inderdaad wat korter maken...
Bij mij raakt het amper het tankje, kan hem mssn ook wel eens korter maken...

Inderdaad veerringetje heb ik er ook tussen zitten en gebruik ook geen threadlock aan de motormount schroeven... Nooit geen problemen mee gehad :)
 
Ik weet niet als je er toen bij was, maar toen Bart en Fred kwamen testen lag zijn motor er af na een paar rondjes. En hij had zelfs threadlock gebruikt.
 
Tja, ook ik gebruik alleen veerringtjes onder de bovenste schroeven, de onderste draai ik vast zonder threadlock te gebruiken, "goede" inbussleutel en wat kracht is voldoende.
Nog nooit een motor gehad die los is gekomen.
Remstangetjes kan je inkorten maar, zoals jij zegt zou het kunnen komen omdat de servo een lange slag moet maken (wel de EPA goed ingesteld zodat de gasschuif ook maar net volledig word geopend en niet te ver)
 
Jawel was er inderdaad bij toen Bart zijn motor ineens los kwam...
Heb het ook nog niet aan de hand gehad...

Check wel regelmatig alle schroeven :D
 
Tijdens mijn eerste race met de Mugen MBX6T had ik onder de bovenste boutjes vergeten veerringetjes te doen en na een ronde of 5 was mijn motor los getrild. Daarna direct veerringetjes eronder gedaan en nooit meer een probleem gehad. Ook de onderste schroeven in mijn motorsteun heb ik geen locktite voor gebruikt en deze zijn ook nooit los gekomen.
 
Mhhh, die veerringetjes zaten niet op de auto. Hoe zien ze er uit? met allemaal kartels er op of 1 gleuf in het midden? Zal eens kijken als ik ze nog heb van de elektro conversie.
 
hmm wat vaag dat die conversie alles precies andersom heeft zitten, of is het in een spiegel gefilmd? :)

Ik gebruikte zelf bij de mugen ook de dynamite pro linkage set.. Ik vond dat iets direkter remmen als de standaard set. Je zal wel die stangetjes met dat balkopje iets moeten verbuigen om het te laten passen, maar daarna werkt het perfect.

Dat is een standaard mugen hoor, maar is gefilmd met m'n webcam en daar staat alles in spiegelbeeld :p
 

Ik heb het al gezien, in de nul stand staat je servohoorn niet mooi in het verlengde van de servo.
Als je deze goed zet met je sub trim, kan je de linkage van je gas en remmen beter afstellen en zal je zien dat je tankje niet meer geraakt word.
Ook zie ik niet de veer die ervoor zorgt dat je gasschuif bij gas los ervoor zorgt dat de gasschuif dicht gaat, dit kan ook jouw onregelmatig staionair draaien veroorzaken.
Je ziet in de laatste seconden als je het gasloslaat dat je gasschuif weer iets naar buiten word getrokken door de servo.

Zo moet het eruit komen zien :

gasrem001.jpg
 
Laatst bewerkt:
De servo staat inderdaad niet 100% recht, maar het veertje zit er wel tussen. Alleen is die collar (of hoe heet dat ding?) weg, want anders zat er teveel spanning op de servo.
En dat de servo iets overslaat na het remmen, is omdat de gas servo rommel is. Deze gaat er dadelijk af en er komt wss een 12kg Savox op.
 
Ooit wel eens een MBX-6T op een 1:10 baantje zien driften? :lol:


Doet het best aardig dacht ik zo...
Heb hem ook als camera auto voor de 1:10 drifters gebruikt.

mugen_cam1.jpg


mugen_cam2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had je filmpje al gezien op het andere forum, echt leuk!

Overigens, wat voor wielen en banden je er onder hebt zitten, die zien er echt heel fraai uit! En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de beelden die je gemaakt hebt van het driften met de camera op je Mugen...
 
Back
Top