df 02 onderstuur probleem

Mijn tamiya df 02 heeft veel last van onderstuur op verharde weg. Ik wil liever dat deze iets overstuurd op de verharde weg, in het zand is dit geen probleem. Heb er vooraan al zachtere veren op gedaan en achteraan hardere, maar het probleem is er nog steeds. Weten jullie nog tips?

Mvg, Sander
 
Simpel.. Andere banden!

Dat kan wel iets minder simpel. Kan jij of iemand anders uitleggen wat voor banden: Minder grip ? Alleen op achterwielen zodat de achterkant "uitbreekt" ?

Zijn er nog andere oplossingen, zoals meer uitspoor op de voorwielen ?

Mijn df-02 heeft het zelfde "probleem". Ben ook wel nieuwsgierig hoe dit te verbeteren....
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
zelf heb ik ook een DF-02 gehad, je zou inderdaad kunnen experimenteren met andere banden, wat voor banden heb je er nu op zitten?

Wat heb je er nu in zitten qua motor, kan natuurlijk ook dat je simpelweg niet genoeg power hebt om de auto dwars te gooien..

De auto is van nature al wat onderstuurd.

Probeer anders eens Proline Dirt Hawgs voor op straat.

trouwens een 4wd offroad op straat is al gauw onderstuurd, ga er lekker mee door het bos of zandpad jakkeren, waar die voor bedoeld is..

IMAG0283.jpg
 
hier een filmpje van toen ik mijn DF-02 pas had, inmiddels heb ik hem al een tijdje niet meer, vooral als je met wat meer power erin gaat rijden, gaat hij snel kapot..

zou er ook niet al te veel geld in steken, dan kan je beter upgraden naar een wat betere auto en deze redelijk standaard laten.

heb zelf toen spijt gehad dat ik er nog zoveel geld aan had uitgegeven (aluminium tamiya dempers, aluminium turnbuckles etc etc)..

 
Laatst bewerkt door een moderator:
zelf heb ik ook een DF-02 gehad, je zou inderdaad kunnen experimenteren met andere banden, wat voor banden heb je er nu op zitten?

Mijn auto is helemaal standaard, dus ook nog met originele banden

Wat heb je er nu in zitten qua motor, kan natuurlijk ook dat je simpelweg niet genoeg power hebt om de auto dwars te gooien..

Hij rijdt ook nog met de bijgeleverd motor, die inderdaad niet zo krachtig is.

De auto is van nature al wat onderstuurd.

Dat vermoedde ik al, maar misschien is hier inderdaad iets aan te verbeteren.Zoals je al aangeeft rijdt hij het best op off-road terrein en minder op bijvoorbeeld asfalt.

Ik gebruik hem dan ook eigenlijk alleen op zulke ondergronden, maar ik merk dat als de ondergrond meer grip heeft (door bijv. weinig stof) dat de auto moeilijk de bocht om te krijgen is.

Helpt instellen van uitspoor ook nog, ik heb nu de wielen gewoon recht voorruit staan ??
 
iets of wat uitspoor op de voorwielen, beetje meer camber op de voorwielen en een stabilisatorstang aan de achterzijde zou voor meer stuur en een iets lossere achterzijde moeten zorgen:)
 
heb er gewone off road banden opzitten(zachte), ben morgen pas thuis voor het merk te kunnen opzoeken en eventueel wat foto's te maken, heb nog een foto op mijn pc staan van in de winter... let niet op mijn linkervoorband... ;)

en zou liever geen andere banden kopen, kan ik niets doen met de hoeken van mijn wielen?

@wesleyroy, heb al verschillende aanpassingen gedaan(zoals allu turnbuckle, servo, allu veeren van tamiya en nog wat...) en er zit een 17 turns thunder tiger super 17 in. dus kracht is geen probleem. en idd gaat hij vaak kapot, zit al aan mijn 2de frame, 2de shock tower, en nog wat onderdelen... Kan ook niet erg goed tegen hoge jumpings...

@robin, wil liefst niet te veel geld uitgeven aan stabilisatorstangen of banden...
p26121014170006.jpg
 
omdat je een offroad auto hebt zitten er natuurlijk offroad banden onder.
deze hebben kleine nopjes waardoor je weinig rubber op de weg hebt.
hierdoor zal de auto altijd weinig grip hebben, op asvalt.
offroad doen ze het wel goed (dat zeg je zelf al.).

dus een zetje velgen en onroad bandjes zijn dan eigenlijk wel verplicht :wink: .
wat meer uitspoor op de voorwielen en iets meer camber, ik weet niet of je ook de caster kunt verstellen? anders die verticaler zetten.
vering heb je al gedaan zachter voor en harder achter.

je kunt je voor diff ook locken dat help ook wel een beetje mee. of een oneway diff.

achter diff zo soepel mogenlijk afstellen..

verder blijft er weinig over.
meer gewicht naar voren plaatsen werk ook nog wel.

nou succes.


gr Sander.
 
Dus in theorie doen helemaal versleten banden het best op asfalt? Want die hebben dan meer contact met de weg doordat de noppen wegzijn.
 
@sander

Zouden allroad bandjes het ook goed doen? En meer camber= positiever?
En wielen wat naar buiten laten wijzen(toe out)? Ik zal morgen nog wat proberen,

En kan mijn caster niet aanpassen.

@koenie

heb al met versleten bandjes op asvalt gereden, dat is niet echt aan te raden tenzij je wilt driften ;)

Mvg, Sander.
 
Laatst bewerkt:
Zitten er uberhaupt verstelbare camberlinks op een DF-02 :lol:

Volgens mij is het verspilde moeite om hier beter weggedrag uit proberen te krijgen met banden/hop-ups.
Als je de bocht niet haalt moet je gewoon iets meer afremmen kost je niets.
Als je toch zo nodig uit moet breken kun je beter voor een sterkere motor/regelaar kijken. Powerslide zonder power is toch lastig. En als je DF-02 dan een keer stuk gaat kun je je motor altijd overzetten in een volgend beter model.

WesleyRoy, jou heb ik volgens mij bij de MVB gezien met een erg gepimpte DF-02.
Alleen had je toen alleen straatbandjes bij je en werd het meer een driftsessie :D
 
Laatst bewerkt:
er zaten idd geen turnbuckle shafts op, intussen al wel en heeft genoeg power, dat is het probleem niet. maar ik denk dat als ik de hoeken aanpas, het al beter zal gaan, morgen zal ik het zien.

Mvg, Sander
 
Heb gisteren toevallig nog met een Plasme Edge gereden. Best wel leuk als je steeds 1/8 gewent bent:) Gewoon andere banden steken. Dit ding is het niet waard voor te upgraden naar mijn zin. Kan je beter iets anders kopen..

Banden voor zo een wagen zijn toch helemaal niet duur..
 
Volgens mij kan je de camber niet afstellen op de df-02.
Ook de diffs zijn niet olie-gevuld en dus ook niet in te stellen.

hierboven heb ik al verschillende keren geschreven dat ik turnbuckle shafts gekocht heb en nu dus wel camber kan aanpassen...

als ik nog is naar de winkel ga, allroad bandjes kopen, en miss ook andere demper olie. Heb de hoeken al wat aangepast en heb spacers op de achterveren gestoken en het is al minder, helemaal weg is het nog niet maar is goed genoeg vind ik.

@robin

Hoe kun je het best stabilisator stangen zelf maken? Want die dingen kosten echt te veel...
 
Zitten er uberhaupt verstelbare camberlinks op een DF-02 :lol:

Volgens mij is het verspilde moeite om hier beter weggedrag uit proberen te krijgen met banden/hop-ups.
Als je de bocht niet haalt moet je gewoon iets meer afremmen kost je niets.
Als je toch zo nodig uit moet breken kun je beter voor een sterkere motor/regelaar kijken. Powerslide zonder power is toch lastig. En als je DF-02 dan een keer stuk gaat kun je je motor altijd overzetten in een volgend beter model.

WesleyRoy, jou heb ik volgens mij bij de MVB gezien met een erg gepimpte DF-02.
Alleen had je toen alleen straatbandjes bij je en werd het meer een driftsessie :D


hmm bij mvb nooit gereden met mijn df-02 hoor, heb hem ook al een jaar niet meer ofzo
 
Back
Top