Nine eagle pro v1

Ik probeer daar nu van af te blijven maar weet je ook waarom je daar niet teveel aan mag trimmen?

Is het nu het beste om in de submode te trimmen zodat de heli praktisch stilstaat tijdens hooveren en daarna in de normale modus bij trimmen?

Geen idee waarom je daar niet teveel op moet trimmen.. Dat weten anderen wel. Is me verteld dus ik trim er vrijwel niet op. Is ook niet nodig heb ik gemerkt..

Ik doe eerst subtrim. Dus zorg dat de heli niet naar voren of naar achteren gaat. Dan doe ik ook de staart gelijk. Heeft ie daarna nog stevige neiging tot yaw dan tik ik dat er wel uit.. Daarna uit de subtrim modus en dan is de heli eigenlijk klaar. Ik hoef dan eigenlijk nauwelijks nog te trimmen. Hooguit 1 of 2 tikjes op de staart en klaar..
Let wel op dat je in subtrim met de stick de staart niet kunt bewegen..

**Edit** Ik heb gemerkt dat subtrimmen vanuit de hand in eerste instantie prettig werkt. Dus je houd de heli in je hand en gaat dan eerst naar voren of naar achteren eruit trimmen. Daarmee voorkom je dat de heli gelijk naar voren schiet in je huiskamer en je nauwelijks de tijd hebt om te corrigeren..
 
Geen idee waarom je daar niet teveel op moet trimmen.. Dat weten anderen wel. Is me verteld dus ik trim er vrijwel niet op. Is ook niet nodig heb ik gemerkt..

Ik doe eerst subtrim. Dus zorg dat de heli niet naar voren of naar achteren gaat. Dan doe ik ook de staart gelijk. Heeft ie daarna nog stevige neiging tot yaw dan tik ik dat er wel uit.. Daarna uit de subtrim modus en dan is de heli eigenlijk klaar. Ik hoef dan eigenlijk nauwelijks nog te trimmen. Hooguit 1 of 2 tikjes op de staart en klaar..
Let wel op dat je in subtrim met de stick de staart niet kunt bewegen..

In de subtrim had ik ook gedaan maar daar eenmaal uit moest ik alsnog het één en ander bij trimmen. Wellicht dat ik toch nog preciezer moet trimmen in de subtrim.

De eerste paar dagen probeerde ik vanaf de grond de heli op te laten stijgen, nu vanuit de hand en gaat inderdaad makkelijker.
 
Ik heb ook een paar keer moeten subtrimmen voordat ik het goed had hoor. Op gegeven moment voelt het goed aan..

Uit de hand beginnen met subtrimmen was een tip die ik kreeg in de modelbouwshop. Dat heeft mijn leven een stuk aangenamer gemaakt :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu echter een probleem met mijn rechter servo, vanaf de achterkant van de heli gezien.
Deze servo loopt vast als ik deze naar beneden laat bewegen, omhoog gaat die niet meer. Geen flauw benul wat dit nu weer kan zijn.
Had nog maar net mijn lipo erin gedaan, dacht nog even in de subtrim de heli beter af te trimmen en heb ik gelijk problemen met mijn servo.
 
Ik heb ook een paar keer moeten subtrimmen voordat ik het goed had hoor. Op gegeven moment voelt het goed aan..

Uit de hand beginnen met subtrimmen was een tip die ik kreeg in de modelbouwshop. Dat heeft mijn leven een stuk aangenamer gemaakt :)

Vanuit de hand op laten stijgen bedoel je toch? En dan de heli trimmen?
 
In de subtrim had ik ook gedaan maar daar eenmaal uit moest ik alsnog het één en ander bij trimmen. Wellicht dat ik toch nog preciezer moet trimmen in de subtrim.

De eerste paar dagen probeerde ik vanaf de grond de heli op te laten stijgen, nu vanuit de hand en gaat inderdaad makkelijker.

In het begin is het vanuit de hand starten inderdaad een stuk handiger. Tegenwoordig wil ik per se opstijgen en landen, dus zoveel mogelijk als in het echt. En na een tijdje gaat dat net zo makkelijk als uit de hand, ik kan me niet eens meer herinneren wanneer de laatste "handstart" was. :rolleyes:
 
In het begin is het vanuit de hand starten inderdaad een stuk handiger. Tegenwoordig wil ik per se opstijgen en landen, dus zoveel mogelijk als in het echt. En na een tijdje gaat dat net zo makkelijk als uit de hand, ik kan me niet eens meer herinneren wanneer de laatste "handstart" was. :rolleyes:

Ik doelde niet zozeer op opstijgen vanuit de hand maar meer het grof trimmen. Als je de heli in de hand hebt dan voel je duidelijk welke kant ie op wil als je gaat trimmen..
Opstijgen doe ik vanaf dag 1 al vanaf de grond. Inmiddels heb ik een voetenbank gepromoveerd tot heli platform ;)
 
Volgens mij de blade 450 3D, of is dit niet een echte outdoor heli?


Zeker een outdoor heli, en de 400 (en de SR ook). En je krijgt nog een mooie TX (Spektrum DX6i) bij de RTF versies. Wat ik er zo van lees en hoor heel leuke, en goed betaalbare helicopters.
 
Trimmen op de rechter stick kun je beter niet teveel doen.
Met de rechter stick controleer je vooruit/achteruit en zijwaarts vliegen.

De reden waarom je daar niet teveel op moet trimmen, is dat het beter is om de heli hardwarematig goed te laten vliegen, en pas als laatste redmiddel of de laatste kleine beetjes grijp je naar de trims
Voor een solo zal het allemaal wel meevallen, die vliegen meestal vanzelf wel redelijk recht. Zeker omdat hij zelfstabiliserend is
De staart moet wel getrimt worden...

En voor die rechter servo
Les 1 met helicrashes: gas dicht als je de grond raakt...
Hou je gas erop, brand of de servo door of de printplaat zelf

Kan zijn dat de servo even vastzit, misschien een klein tikkie op de schroefdraad (wat hulp)
Anders heb je kans dat hij overleden is...
 
Zeker een outdoor heli, en de 400 (en de SR ook). En je krijgt nog een mooie TX (Spektrum DX6i) bij de RTF versies. Wat ik er zo van lees en hoor heel leuke, en goed betaalbare helicopters.

Ik vind 440 euro toch aardig aan de prijs. De zender is leuk als extra, dat zeker. Nou ja, het is ook geen goedkope hobby als je groter gaat, zullen we maar zeggen...
 
Ik vind 440 euro toch aardig aan de prijs. De zender is leuk als extra, dat zeker. Nou ja, het is ook geen goedkope hobby als je groter gaat, zullen we maar zeggen...

Dat laatste zeker ;) , ik maak er klein al geen goedkope hobby van haha. Maar ik zag wel een leuke aanbieding van de Blade 400 (beneden €300), omdat deze plaats gaat maken voor de 450. De Blade SR gaat er ook uit, maar daarvoor heb ik nog geen opvolger gezien.
 
Trimmen op de rechter stick kun je beter niet teveel doen.
Met de rechter stick controleer je vooruit/achteruit en zijwaarts vliegen.

De reden waarom je daar niet teveel op moet trimmen, is dat het beter is om de heli hardwarematig goed te laten vliegen, en pas als laatste redmiddel of de laatste kleine beetjes grijp je naar de trims
Voor een solo zal het allemaal wel meevallen, die vliegen meestal vanzelf wel redelijk recht. Zeker omdat hij zelfstabiliserend is
De staart moet wel getrimt worden...

En voor die rechter servo
Les 1 met helicrashes: gas dicht als je de grond raakt...
Hou je gas erop, brand of de servo door of de printplaat zelf

Kan zijn dat de servo even vastzit, misschien een klein tikkie op de schroefdraad (wat hulp)
Anders heb je kans dat hij overleden is...

Ik denk niet dat de printplaat kapot is, geeft nog het blauwe licht en de linker servo beweegt volop.
Tikkie op schriefdraad en de kleinste tandwiel had ik al gedaan, schiet inderdaad los maar bij een volgende beweging lopt ie gelijk weer vast. Denk dat de servo is overleden?

Moet maar eens kijken wat het kost dit te repareren.
Weet niet hoe je al die linkjes en zo los haalt, anders maar naar de modelshop.
 
Dat laatste zeker ;) , ik maak er klein al geen goedkope hobby van haha. Maar ik zag wel een leuke aanbieding van de Blade 400 (beneden €300), omdat deze plaats gaat maken voor de 450. De Blade SR gaat er ook uit, maar daarvoor heb ik nog geen opvolger gezien.

Inderdaad een dure hobby wanneer je groter gaat vliegen, zit ik ook nog wel even mee. Maar zelfs de kleine heli's kunnen bij winstil buiten vliegen.
Daarom twijfel ik nog wat ik hierna zal doen. De kleine heli's zijn nog betaalbaar. Een grote T-Rex of Blade 450 is dacht ik ook wel schitterend om deze in de lucht te houden (en niet te crachen:D)
 
Ik kan de kleine stangetjes met schroefdraad aan de rechterkant weer bewegen maar als ik deze naar beneden haal, loopt deze constant vast en moeit ik even een tikkie geven op het kleinste tandwieletje.
Is de servo dan overleden of is er iets anders aan de hand?

Alvast nogmaals mijn dank
 
Ik kan de kleine stangetjes met schroefdraad aan de rechterkant weer bewegen maar als ik deze naar beneden haal, loopt deze constant vast en moeit ik even een tikkie geven op het kleinste tandwieletje.
Is de servo dan overleden of is er iets anders aan de hand?

Alvast nogmaals mijn dank

Bij mijn (paar dagen oude) Bravo III kon ik een servo, dat kleine motortje, één kant op draaien. De andere kant op zat muurvast. Dit was helaas een gevalletje R.I.P. :-(

En ik ga pas groter (grotere CP) vliegen dan mijn 120SR, als ik vertrouwen genoeg heb in mijn vliegkunsten. Heb het genoegen gehad een T-Rex 600 te mogen zien, en dat is geen spelletje. Dat moet echt niet op je af komen! Wel machtig mooi. :-)
 
Ik kan de kleine stangetjes met schroefdraad aan de rechterkant weer bewegen maar als ik deze naar beneden haal, loopt deze constant vast en moeit ik even een tikkie geven op het kleinste tandwieletje.
Is de servo dan overleden of is er iets anders aan de hand?

Alvast nogmaals mijn dank

Hij gaat dus eigenlijk net iets te ver naar beneden en loopt dan vast, waarna je hem met de hand weer vlot moet trekken? Dat kun je ook eruit trimmen. Niet met trim of subtrim, maar middels EPA, oftwel End Point Adjust. Daarmee kun je voor elke servo precies instellen hoe dicht bij de rand hij mag komen. Sommige ontvangers zijn standaard een beetje ruim afgesteld, en dan blijft een servo wel eens bij de rand hangen, omdat hij zich daar vast heeft gedraaid. Met EPA is dat prima op te lossen. Hoe goed is je Engels? Dan kun je hier alle info vinden: Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (Also valid for rebrands like Revell Proto Max etc) - RC Groups
 
Hij gaat dus eigenlijk net iets te ver naar beneden en loopt dan vast, waarna je hem met de hand weer vlot moet trekken? Dat kun je ook eruit trimmen. Niet met trim of subtrim, maar middels EPA, oftwel End Point Adjust. Daarmee kun je voor elke servo precies instellen hoe dicht bij de rand hij mag komen. Sommige ontvangers zijn standaard een beetje ruim afgesteld, en dan blijft een servo wel eens bij de rand hangen, omdat hij zich daar vast heeft gedraaid. Met EPA is dat prima op te lossen. Hoe goed is je Engels? Dan kun je hier alle info vinden: Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (Also valid for rebrands like Revell Proto Max etc) - RC Groups

Indoorvlieger, Thanks a lot off these advise.
Het is tot nu toe gelukt en kan de rechter weer bewegen zonder dat deze vastloopt. TOP, deze sit moet ik maar opslaan onder favorieten.

Nu opnieuw proberen te trimmen en hoop dat ik weer kan vliegen
:yes:
 
Ik heb de heli weer werkend kunnen krijgen en net weer even gevlogen.
Tijdens de accuontlading merkte ik wel dat ik sneller achteruit ging dan vooruit maar hij vliegt weer en de servo's lopen niet meer vast.
:D
 
Back
Top