Shortcourse topic

heeft die x2sc ook overal e-clips?
en ik verbaas me er steeds over dat de sc4/x4sc zo'n korte wielbasis heeft
jup die x2sc heeft op alle ophanging e clips.
geen schroefdraad wat lam gaat of uitlopende hingpins.
vind het goed en snel werken bij sleutelen.
als je handig ben en een goed stukje gereedschap hebt hoef je er niet van te gaan zweten.
:). wat somigen wel doen als ze het woord e clips al horen.
 
oke, en wat is dan een 'goed' stuk gereedschap voor e-clips, heb er ook een paar op de slash en ben af en toe echt aan het stoeien met die dingen
 
ik ben nu opzoek naar een SC voor max €200 voor alleen de auto
heb mijn oog laten vallen op de HongNor SCRT10 voor €190
en anders de brushed traxxas slash 2wd voor €250
Welke van deze 2 is de betere keus?
 
ik ben nu opzoek naar een SC voor max €200 voor alleen de auto
heb mijn oog laten vallen op de HongNor SCRT10 voor €190
en anders de brushed traxxas slash 2wd voor €250
Welke van deze 2 is de betere keus?


Zijn 2 heel verschillende wagens 4wd en 2wd. De 1 is rtr 2n de ander nog helemaal kaal en daar moet voor minimaal 200 euro aan electro in (esc/motor/servo/ontvanger/zender)
 
Zijn 2 heel verschillende wagens 4wd en 2wd. De 1 is rtr 2n de ander nog helemaal kaal en daar moet voor minimaal 200 euro aan electro in (esc/motor/servo/ontvanger/zender)


electronica heb ik eventueel al het gaat mij puur om de auto zelf

en dan voornamelijk het 2wd/4wd verhaal gezien de slash 4wd flink buiten mijn budget zit...
 
wil je lekker buiten spelen met je auto : de slash
wil je lekker je wedstrijdrondjes rijden en is handeling e.d. erg belangrijk. dan de hongnor.
 
wil je lekker buiten spelen met je auto : de slash
wil je lekker je wedstrijdrondjes rijden en is handeling e.d. erg belangrijk. dan de hongnor.

bedankt, heb ook ff wat verder zitten lezen op het www en mijn keuze is gemaakt.
Ik ga voor de HongNor, wil me toch wat meer gaan verdiepen in soms eens wat wedstrijdrijden :)
 
kom anders een langs bij ons op een zondag of dinsdagavond..
kun je eens kijken en wat tips of advies vragen.
je woont niet ver er vandaan
 
Is dit niks? voor 200,- een nieuwe slash 4x4 roller.

wil je weten of het duur is? 200 euro voor een roller?

ik vind van wel. een slash 4x4 roller trekt je incl verzendkosten voor 130 euro uit de USA via EBay.

vraag de verkoper of hij een lager bedrag op de doos wil zetten ( lukt vaak wel )

er is een kans op douane invoer kosten.
maar dan ben je naar mijn idee nog steeds goedkoper uit via Ebay

maar voor die 200 euro moet er minimaal de swaybar set erbij zitten, minimaal ook de doos + handleiding en ook het centerdiff.
en zeker geen beperking op de garantie.
 
Even een ander vraagje over Short-Course auto's: Ik heb lopen kijken naar banden en wielen voor mijn toekomstige SC ( een Slash of een Blitz ESE) en het viel mij op dat alle banden op de auto het zelfde zijn, zowel voor als achter. Ook is dit het geval bij 2 en 4WD. Levert dat meer grip dan als je bijvoorbeeld bij een 2WD SC achter andere banden dan voor hebt? Of blijft het hetzelfde?
 
je moet alleen even kijken naar de offset.
een slash 2wd heeft voor/achter verschillende offset
slash 4wd gebruikt de zelfde offset als slash 2wd rear.

maakt niet zo heel veel uit. maar je spoorbreedje kun je wat breder maken zo door een afwijkende offset te kiezen +/- 2,5mm per zijde

ik rijd ook met HPI velgen onder mijn slash 4wd, die hpi velgen hebben + 4,5mm offset = hetzelfde als slash 2wd rear
 
De reden dat dat zo is is dat je can ROAR in america op alle 4 de hoeken met dezelfde banden moet rijden.

Als dat je niets kan schelen zijn de JConcepts of de proline SCT banden met de ribbels (een van de twee heet de slicer volgens mij?) de ideale voor banden, en dan met een goede band voor traction achter...
 
Back
Top