probleem minimag

Servo Nano-S (UNI) #65120
leer.gif
leer.gif
leer.gif
A low-cost ultra-light servo. The fi rst choice for many indoor, slow-fl y and park-fl y model
aircraft, and also small electric model helicopters.

Specification
Dimensions (LxWxH) 23 x 12 x 24 mm
Weight approx. 8 g
Gearbox Plastic
Torque @ 4/5 cells* 11/13 Ncm
Transit speed for 40° @ 4/5 cells* 0,12/0,10s
* 4-cell/5-cell NiXX operation ; data recorded at stabilzed 4.8/6.0 V.
dit zijn de specificaties van mijn servo's
 
motor en prop weet ik niet maar servo's zijn nano S van multiplex. motor is er appart bijgekocht en prop is volgens mij 6x9 ofzo. kan dat?
Propellor zal een 9x6" zijn. Aannemelijk voor een MiniMag. En de Nano-S servo's kunnen makkelijk 500mA per stuk vragen als ze in de uiterste standen komen en de roeren wat gaan tegenstrubbelen. Als je dan ook de rolroeren in gebruik hebt, kan het dus al snel voorkomen dat je over de grens van de BEC van de regelaar zit. :? ;)

Is je accu ook goed geladen? Gebruik je een lader met balanceeraansluiting?
 
Hihi.
Dan moeten de servo,s wel eerst in de uiterste stand komen te staan .
En dat gebeurt niet zomaar als je vliegt .
Welke accu heb je ,volts/aantal c wat hij mag trekken en hoeveel mah??????
 
Hihi.
Dan moeten de servo,s wel eerst in de uiterste stand komen te staan .
En dat gebeurt niet zomaar als je vliegt .
Welke accu heb je ,volts/aantal c wat hij mag trekken en hoeveel mah??????
Mwah, beginnend piloot, overcorrigeren... :? ;)

Accu moet het wel redden. En de lader?

(wat een vragen hè? ;))
 
lader is volgens mijn nog goed. in een goede winkel gekocht, speciaal aangeraden voor zo'n batterijen dus die haalt het wel denk ik.
 
lader is volgens mijn nog goed. in een goede winkel gekocht, speciaal aangeraden voor zo'n batterijen dus die haalt het wel denk ik.
Ja, maar welk merk en model? Er zijn nogal wat verschillende "goede" laders verkrijgbaar via winkels. Misschien een instelling verkeerd of dergelijke. Vandaar... :D
 
Okee ,
Accu ook ok pfff je zet een paar users wel aan het denken ,en uitsluiten van de onderdelen.
De motor blijft nog over ,of stroom meten .
Je kan ook natuurlijk gewoon een dikkere esc proberen maar meten is weten .
Voelt je esc ook heet na afschakeling ??
 
Okay, da's een prima lader voor LiPo's. :yes: Laad je de accu(s) in de stand "LiPo Charge" of "LiPo Balance"? Indien je laadt op de LiPo Carge stand, kun je deze een keer wijzigen in LiPo Balance en dan het laden starten, zoals beschreven staat op bladzijde 8 van de handleiding? Hiermee wordt een iets ander laadprogramma gestart waarbij het laatste stukje soms best lang kan duren (>30 min.). Het zorgt ervoor dat alle cellen echt helemaal gelijk worden opgeladen. In het gewone laadprogramma willen deze laders nog wel eens eerder stoppen met laden waardoor het kan gebeuren dat één cel niet helemaal vol is. Dat heeft natuurlijk gevolgen voor het ontladen. :yes:

Tijdens het laden kun je een keer op INC of DEC drukken. Je ziet dan de spanning per accucel. Als je accu in goede conditie is, zal het verschil niet meer dan 0,15V zijn. Als dit wel het geval is, dan is af en toe laden in de LiPo Balance Charge stand aan te raden.
 
noodlanding is uitgesloten want hij richt zich verticaal naar beneden met de motor op vol vermogen. dus is nogal moeilijk als je niet kan sturen :s
 
noodlanding is uitgesloten want hij richt zich verticaal naar beneden met de motor op vol vermogen. dus is nogal moeilijk als je niet kan sturen :s
Klinkt toch als of een probleem met de voeding van je huidige regelaar waardoor de ontvanger uitvalt of op tilt gaat, of je bereik is erg slecht. Al een test gedaan hoe ver je bereik is van de zender? Kun je het beste even met z'n twee doen, één loopt weg met het vliegtuig (motor afkoppelen voor de zekerheid als dat kan) en de ander met de zender de roeren bewegen. Diegene met het vliegtuig kan met zwaaien aangeven of alles nog werkt. Kijken hoever je kunt lopen. Dit werkt beter dan een test met ingeschoven antenne of bij 2.4GHz de testprocedure.
 
Okay. En als je vol geeft geeft (vliegtuig goed vasthouden of vastzetten), zo een twee minuten laat lopen en tegelijkertijd met de roeren bewegen? Valt de besturing dan ook weg?
 
denk ook wel dat het aan mijn regelaar ligt want deze levert maar 2A aan mijn servo's die eigenlijk 4.8 tot 6A nodig hebben.

Je haalt wat door elkaar. De BEC van je regelaar kan mximaal 2 Ampere leveren. Je ontvanger en servo's hebben 4,8 tot 6 Volt (geen Ampere) nodig om te kunnen werken. Je BEC zal deze spanning ook leveren. Alleen als de gevraagde stroom oven de 2 A komt, zal de spanning van de BEC dalen.
 
Okay. En als je vol geeft geeft (vliegtuig goed vasthouden of vastzetten), zo een twee minuten laat lopen en tegelijkertijd met de roeren bewegen? Valt de besturing dan ook weg?
nee dan blijft hij goed gaan. maar ik ben vandaag terug naar de winkel geweest en men heeft daar gezegd dat mijn antenne aan mijn ontvanger te dik is, zodat deze teveel inspanning vraagt van mijn ontvanger. mijn ontvanger heeft het hierdoor blijkbaar bijna begeven. alleen zijn deze ontvangers niet meer te krijgen. ik ga zo meteen een smaller draadje aan mijn ontvanger solderen. maar door de crash is mijn cristal volledig uit mijn ontvanger geslagen en geplooid. men heeft in de winkel gezegd dat ik beter een nieuwe zender/ontvanger kan kopen. we gaan eerst proberen met dezelfde ontvanger die we nog hebben liggen van in mijn skyraider en met een dunnere draad. maar nu vrees ik wel voor mijn cristal, want die hebben we niet meer op reserve en die is ook niet meer te krijgen voor mijn ontvanger.
 
Back
Top