Rammelende torque tube trex 550E

Zo hele discussie, en ik kan ieders standpunten goed begrijpen.
Ik ga het proberen op te lossen, maar ga NIET vijlen schuren en andere dingen doen.
wat ik gevoeld heb, is alles binnen de toleranties immers alles is nieuw.

wat ik wel vind is dat het met de bijgeleverde gyro goed moet kunnen vliegen, immers align levert hem er bij.

Goed, om iedereen even te updaten over de vorderingen.
vandaag zijn de extra TT lagers binnen gekomen, die druk ik er bij in, en ik heb maar een TT er bij besteld.

verder de staartbladen, deze staan gewoon in de onderdelen lijst van align, en zolang ik nog geen 3d vlieg zal dit prima voldoen.

Over de gyro, ik heb sleeving om de draden en dit maakt het wel een beetje stug. dit kan ik nog veranderen om te kijken of het helpt.

Maar discusseer gerust verder mensen, wie weet komt de gouden tip nog voorbij ;-)
 
Ach, de een besteld wat, de ander vijlt wat
Ligt net aan waar je meer zin in hebt
Zolang het op het eind maar werkt

Daar gaat het om

Dat spul moet vliegen :mrgreen:

Mee eens! Maar met de verkoop van mijn gp heeft het me een tientje extra gekost voor de spartan.

Vliegen moet het zeker.Nu het weer nog ;)
 
Ach, de een besteld wat, de ander vijlt wat
Ligt net aan waar je meer zin in hebt
Zolang het op het eind maar werkt

Daar gaat het om

Dat spul moet vliegen :mrgreen:

Hmmmm....:rolleyes:
Nou zoals Marcel al zei, hij gaat b.v. niet met een vijl aan de slag om die gyro goed te krijgen, een hoop frustratie en ellende, hoor vaker dat deze gyro voor enig problemen zorgt, heb zelfs ervaring mee (mijn 600 en 700).
Je gaat naar een auto dealer en koopt een nieuwe auto, betekend niet dat monteurs lang mee bezig moet zijn om jouw auto goed rijdend te krijgen of niet....:confused:
De megatronica wereld is zodanig nu dat de meeste dingen als Plug and Play werken (bij de wijze van spreken), vaak hebben mensen geen tijd en zin om veel afstellingen aan dingen te gaan verrichten om de werking goed te kunnen krijgen.

Marcel,
Heb je al geprobeerd om een dubbele 'pads' onder de gyro te monteren, vangt mischien die virbraties beter op...?
Succes ermee.
Gr
Alex

Alex
 
Laatst bewerkt:
Dubbele pads zorgt ervoor dat de 780 juist van slag gaat
Dan trilt de gyro minder, maar slingert hij meer, vind ie ook niet leuk

Dubbel werkt bij een nitro wel, maar daar zijn er wel iets meer trillingen

En het geknutsel aan de staart, als alles goed gebouwd is kost het je misschien een kwartiertje
In mijn geval duurde het gewoon een aantal pogingen voor ik precies wist waar het aan lag
 
@ alex,
Ik heb er op het moment "dubbele" extra soepel gemaakte pads onder.

Alles maakt minimaal verschil, maar wel zoveel dat hij met de gain op 53 net krap aan stil wil blijven. maar soms ook weer iets hunt.
de gain lager kan en wil niet, omdat de gyro dan op zijn omslagpunt komt en heel vreemd gaat doen.

ik ga er denk ik vanmiddag weer even mee aan het prutsen, als het weer het toe laat om te testen.
 
Het kan handig zijn je woonplaats in je profiel zichtbaar te maken
Stel, je woont in de buurt, kan iemand evt even meekijken
 
Ik heb er werkelijk nog nooit 1 (GP780) bij een maiden in 1x goed gekregen.
En dan heb ik het over een simpele Hover sessie, laat staan daadwerkelijk wisselend belasten in vlucht.
Misschien ook vol spuiten met siliconenkit?
Ik zeg het niet snel hoor, My verdict on the 780.... Prulding! :)
Zonde dat hij overal bij zit eigenlijk.
Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
 
Ik heb er werkelijk nog nooit 1 (GP780) bij een maiden in 1x goed gekregen.
En dan heb ik het over een simpele Hover sessie, laat staan daadwerkelijk wisselend belasten in vlucht.
Misschien ook vol spuiten met siliconenkit?
Ik zeg het niet snel hoor, My verdict on the 780.... Prulding! :)
Zonde dat hij overal bij zit eigenlijk.
Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

+1.
 
@ alex,
Ik heb er op het moment "dubbele" extra soepel gemaakte pads onder.

Alles maakt minimaal verschil, maar wel zoveel dat hij met de gain op 53 net krap aan stil wil blijven. maar soms ook weer iets hunt.
de gain lager kan en wil niet, omdat de gyro dan op zijn omslagpunt komt en heel vreemd gaat doen.

ik ga er denk ik vanmiddag weer even mee aan het prutsen, als het weer het toe laat om te testen.

Ok Marcel
Net als al gezegd was, op een gegeven moment WEET je dat alles goed staat, je volgede de handleiding en handteerde de juiste mechanische maten/posities en parameters van die Gyro, als ik jouw was ging ik voor een spartan of futaba gyro,enz
Ik gebruik die 780 nog steeds op mijn 600N, steeds doet die staart dezelfde shit, en ik vertik het om meer aan te gaan sleutelen, heb het helemaal gehad met die 780, door sparen voor een beastx.

Maar effe heel stiekem door discussieren over dat ding ....lolllll
Kan het niet zijn dat die ook last heeft van statisch elek. zoals die belt aandrijving last van heeft....????
Wij weten allemaal dat die gyro een heel gevoelige mannetje is, dus als een tt aandrijving toch een minimale statisch elek opwekt.......???

gr
Alex
 
@ student, woonplaats vermeld, maar afgelopen weekend bij de vliegclub ook al even naar laten kijken.

@ ericw, ja fijn is dat, koop je net een dure align hebben ze een prut gyro, volgende keer toch maar een HK Heli kopen ;-) maar ik snap je punt.

@ Alex, statische [FONT=&quot]elektriciteit[/FONT] is eigenlijk out of the question, alles ligt met de massa aan elkaar. dus je kan geen potentiaal verschil krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Een Align bouwdoos is zeker niet duur, en echt niet de absolute top, wel een prima heli om mee te starten.
Met wat kleine aanpassingen aan de geometrie en elektronica trek je hem zo op naar competitie niveau.
Dat is wat Align is, HK is wat anders ;).
 
clonen = nog meer sleutelen straight out of the box..

als we hier 100 eur + uitgeven om niet aan de staart te hoeven sleutelen, waarom dan een clone kopen en zeker weten dat je allerlei zaken moet gaan aanpassen?
 
Align is gewoon degelijk en prijs/kwaliteit verhouding is prima.Het is niet voor niks dat het merk Align het meest voorkomt.De veelvuldigheid van het merk is geweldig en onderdelen zijn overal te krijgen.De meeste top shops/winkels verkopen het merk Align dus dat zegt ook al genoeg.Het is ook een merk wat zeer veel door ontwikkeld en verbeterd.Zo schijnt de het nieuwe 3gx al zeker op beastx niveau te zijn.De degelijkheid merk je gauw genoeg bij de bouw van de heli's.Er zijn weinig merken die zo'n complete heli leveren met zulke prestaties met een heli die opgebouwd is uit onderdelen alleen van eigen merk.
 
@ Marcel
Weet ik ;), maar niet iedereen begrijpt het verschil tussen de merken en denken dat ze van hetzelfde materiaal gemaakt worden en met dezelfde toleranties...., wilde het even verduidelijken.
@ Jurjen
Vliegen is veeeeel leuker.
 
Kleine toevoeging op het topic:

Mijne rammelen ook. zolang het soepel loopt en niet teveel speling heeft, lekker ermee vliegen.
 
@ student, woonplaats vermeld, maar afgelopen weekend bij de vliegclub ook al even naar laten kijken.

@ ericw, ja fijn is dat, koop je net een dure align hebben ze een prut gyro, volgende keer toch maar een HK Heli kopen ;-) maar ik snap je punt.

@ Alex, statische [FONT=&quot]elektriciteit[/FONT] is eigenlijk out of the question, alles ligt met de massa aan elkaar. dus je kan geen potentiaal verschil krijgen.

Er zijn mensen genoeg die de gp van je over willen nemen hier!
 
Back
Top