Filmpjes Parkzone Trojan T-28D update 28/07/2011 (ontmoeting met een echt vliegtuig)

Schade aan de Trojan:
trojan1.jpg

trojan2.jpg
 
Dit is mijn goede oude parkzone trojan weer.
Deze keer heeft die een upgrade gekregen met een Extra 300 motor en prop.
De snelheid is met een 30 a 40% gestegen wat de trojan een zeer leuke vlieger maakt nog meer als ervoor.
Hij vliegt nu nog beter en strakker zelfs.
Enige nadeel is dat ik nu nog maar ongeveer 4 minuten vliegtijd heb ipv 8 zoals met de stock motor en prop en met een 3 cell 2200mah lipo.
Maar de vliegtijd lever ik met plezier in voor de extra snelheid en handelbaarheid.
Mss een iets zwaardere mah lipo binnenkort om weer tot een minuut of 8 te komen :)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de mijne in elkaar gezet en ga er waarschijnlijk dit weekend voor het eerst mee naar een club.
Wilde eigenlijk voor dit weekend nog ff wat extra lipootjes scoren. Die 2200mah Zippies (20C) zijn die dan een goeie keus of zal ik toch voor een wat zwaardere gaan? Ik ben bang dat een 2500-3000 wat te zwaar wordt voor het standaard BL motortje of niet?
 
Die 2200 van zippy zijn meer als voldoende voor de standaard setup.
Eventueel mss kijken naar iets meer C (25C of 30C) maar de 20C zullen het zeker ook goed doen.
 
Ik heb nog even een vraagje aan andere T-28 bezitters.

Ik was vandaag voorhet eerst bij een vliegclub en heb 'm daar laten zien.
Ze wilden er niet mee vliegen omdat het COG te ver naar voren lag en we met het verplaatsen van de lipo dat niet konden verhelpen. Volgens de handleiding moet het COG 6.35 cm vanaf het begin van de vleugel liggen, precies zoals je daar ook al vertelden, echter ligt het veel verder naar voren. Ik heb alles geinstalleerd zoals het hoort (wat er valt te installeren want alles zit er al in) De lipo is gewoon de standaard lipo die je erbij krijgt.
Nou heb ik de Brushless versie, zou het kunnen dat dit motortje gewoon zwaarder is? Ik kan me niet voorstellen dat een merk als Parkzone dat niet in orde heeft.
 
Laatst bewerkt:
Eh zwaartepunt?
Heb de handleiding geen eens gelezen en gewoon de Lipo in de kist geschoven en ben gaan vliegen, geen centje pijn.
 
Dus jij hebt ook gewoon de lipo in het gat direct achter motor geschoven? (staat overigens niet in de handleiding) Kan ook niet anders anders gaat de kap niet dicht. Had jij ook de BL versie?
 
Ja en ja :-)

Heb mijn romp trouwens ook weer gelijmd, echter staat de motor nu wel heel ver naar beneden en naar rechts.
Zal er wel mee kunnen vliegen zo maar hoop dat snel de nieuwe romp wordt afgeleverd, had al wel de motor houder en motorkap binnen.
 
Ok, nou dan ga ik het wonesdag nog maar een keer proberen. het waaide (of woei) ook te hard zondag dus was toch een spannende aangelegenheid geweest als hij wel de lucht in was gegaan.
 
Wat is te hard?

Windkracht 5 a 6 kan die met gemak aan :yes: (als de piloot dat aan durft tenminste ;-) )
 
Ja weet ik veel, ik praat ze ook maar na.

Ik zit nu toch maar even te kijken naar een Easystar of Easyglider om mee te beginnen. straks vlieg ik die T28 gelijk aan poeier als ik het roer overneem. Of til ik er te zwaar aan? (of de mensen op de club)
 
Tja, onder goede begeleiding en met kleinere uitslagen is er met dit model best goed te leren hoor.

Mooiste is met een kabel dan kan je helemaal niets gebeuren, dat is ook de reden dat ik alleen maar op die manier les.
 
Tjah sommige mensen zeuren erover maar de batterij van de trojan zit gewoon onder dat stukje foam achter de motor.
Hij moet er niet helemaal door maar net genoeg om hem vast te zetten.

Wind is ook geen probleem voor de trojan trouwens.
 
Hierbij een filmpje van de Trojan boven het strand en de zee hier in Polen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren is hij spijtig genoeg gecrashed :(
Ik denk 100% wederom door de spektrum receiver.
Dit is niet de eerste keer dat een spektrum receiver het hier begeeft midden een vlucht en ik ben het echt wel beu aan het worden.

Ik denk echt om over te stappen op futaba daar er nog geen enkel zo een probleem gekend is dat die ontvangers contact verliezen ed.

Je hoort duidedlijk alles uitvallen tijdens de vlucht en hoe dichter we bij het vliegtuig komen na de crash hoor je duidelijk dat alles weer bind en verbinding maakt.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat was net naast die fietser ... :( Toch gevaarlijk zo in de dichte bebouwing vliegen, hier zie je maar als er iets misloopt dat er degelijke verwondingen kunnen gebeuren !
 
Het was idd maar net naast die fietser.
Nu het vliegen zelf is nog ok daar ze regelmatig daar vliegen op dat plein.
Het zijn wat sportvelden bij elkaar enzo.
En het is een club die daar mag vliegen.

Maar man man ik ben dit spektrum gedoe zo echt wel beu ondertussen.
Gelukkig is er niets ernstig gebeurd nu.
 
Back
Top