Echte piloten, wie en waar?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door bongose, 21 aug 2010.

  1. Belgarath

    Belgarath

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    173
    Dan vlieg ik denk ik op de grootste hier.
    Heb de KLS gedaan, klas 96-5, alle latere KLS-ers tot 98-5 zullen mij zeker kennen, Remklep is de naam.

    Toen in 1999 na lang wachten op de KLM vertrokken met 100 van de KLS naar Lufthansa, waar we nog steeds vrolijk vliegen.

    Ik ben nu alweer 8 jaar SFO op de 747-400.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2011
  2. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    He grappig nog een ex-kls'er.
    Leuk dat er toen ook al de overstap werd gemaakt van KLS naar Lufthansa, dat gebeurt nu ook weer met grote tevredenheid naar ik heb begrepen. Ik ken je niet maar zal je wellicht ongetwijfeld nog is tegen komen op de KLS?
     
  3. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk

    Wat is je base? M'n vrouw is stuwardess vanaf MUC.

    Cor
     
  4. Belgarath

    Belgarath

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    173
    Als je de KMT op de KLS hebt gedaan, hebben we mekaar zeker ontmoet, ik deed daar wel "eens" aan mee ;-)
    Of anders in de oude bar in tussen gebouw A en C.
    Ik deed de AOV opleiding.

    Ik heb mijn base in Frankfurt, ben begonnen op de A320 en nu alweer 8 jaar op de 74.
    Verwacht eind 2012 chef A320 te worden.

    Leuk om te zien dat hier ook veel " echte " piloten zijn.

    Aan modelbouw doe ik al 35 jaar, modelvliegen ongeveer 22.
    Ik bouw en vlieg vooral schaal kisten, gebouwd vanaf plan, gekochte of eigen, tussen de 1.80 en 2.50 m spanwijdte.
    Vooral, of eigenlijk alleen, WW2 jagers.

    Ik gebruik hoofdzakelijk het rcscalebuilder.com forum.
    Daar kun je mijn huidige bouw van een Jerry Bates P-40B zien, mij naam daar is Remklep.

    Danny
     
  5. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Kwijl kwijl (en ook wel een beetje jaloers!) :)
     
  6. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    De oude bar is niet meer, er is nu een andere bar bij de nieuwe campusgebouwen. Zeer zeker heb ik de KMT gedaan. Ik had hem zo omstreeks eind april 2008.

    Leuke route die je zo maakt bij Lufthansa, allebei leuke toestellen om mee te vliegen, maar vooral die 744 lijkt me ontzettend gaaf.
     
  7. spoeky

    spoeky

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wie, welke brevetten heeft op hoeveel kisten en eventueel speciale ervaringen.
    om te beginnen: ik zelf 3 modelbrevetten (zweef, motor, heli) hehehe> daarnaast GPL, PPL- MLA, - TMG,- SEP. gevorderen cursus parapente gedaan in marokko en 3 x half uur heli (alle controls op gas na)
    totaal 55 verschillende types gevlogen in 84 kisten.
    grootste gevlogen afstand zweef: 750 km, langte duur 8:45 minuten, hoogte 7000 meter.
    verder aerobatic zweef en sep

    wie volgt?
     
  8. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .

    Durf ik te vragen naar het verhaal ? ;)

    mvg. Odin


    toch nog even een plug, 2 juli is de Amstelglide op soesterberg ;) erg gezellig
    en altijd een barbecue nadien, dus zweefvliegers, meld u vooral aan :yes:
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2011
  9. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Indrukwekkend!

    Ikzelf ben PPL single engine piston op de Piper Warrior, ondertussen al een goede 120uren op een klein jaar bijeen gevlogen. Bezig met de IFR rating met als ultieme doel de ATPL te behalen.

    groeten
     
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  11. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.820
    Locatie:
    Hoorn NH
    Echte Piloten!?



    Johannes
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    leuk filmpje, ergens heeft hij wel gelijk maar gelukkig zijn er nog plaatsen op de wereldbol waar je nog echt no limits mag vliegen!
     
  13. Marcelair

    Marcelair

    Lid geworden:
    13 sep 2003
    Berichten:
    616
    Locatie:
    Weesp
    Amerika bijvoorbeeld, laagste flightlevel is 180, kijk...

    Daar is vliegen ook een recht, hier in Europa is het een voorrecht.
     
  14. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Vandaag men IFR check gehad en dat ging lekker. Ik vind het trouwens wel leuk die korte IFR vluchtjes naar onder andere Luik en Oostende (niet naar Nederland want daar zijn de taxen nog duurder als in België :2gunfire:). Wel super intens want het is kort en je moet nu nog alles alleen doen. Je arrival en approach komt soms wel zeer vlug achter je departure liggen. "Voor je vliegtuig blijven" zegt die man naast me dan altijd. :D
    Al bij al is het vlot verlopen een gaan we nu weer de Sim in voor de multi engine rating.
    Tussen men vluchtjes door ben ik zo al aan het kijken op de verschillende Job sites en ik zie wel een groei in de vraag... Hopelijk komen er vlug wat Ab-initio plaatsen vrij hier en daar!

    groeten
     
  15. ph1033

    ph1033

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    192
    Locatie:
    assen
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  16. spoeky

    spoeky

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Leeuwarden
    ja lache he. dat gevoel had ik ook al eens jaren geleden bij het lezen van de IGC na een golfje op 6000+ by GAP.
    maar 360km/h is wel een raar PR-etje voor jou....
    goede voorbereiding is het halve werk.
     
  17. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Als ULM telt dan ben ik aan zet :D

    Ikke met mijn Quicksilver MX2 en Rotax 503 heel wat jaartjes geleden:cool: Foto's zijn genomen vanuit een andere ULM

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @Stevo cooool! Oldschool :)
    Van welk vliegveld vloog je?
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2011
  19. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Thx maat, very oldskool ;-)

    Dit toestel vat eigenlijk samen wat Ultralight voor mij betekend alhoewel ik lessen had gevolgd op een Rans Coyote in Buzet en daar ook mijn eerste solo mee heb gedaan. Toch maar besloten om een Quicksilver te kopen, de oerULM (en ook wat goedkoper dan een Rans;))

    Vliegveld is EBZU (Zuinkerke , West Vlaanderen). Was toen lid van Zuienkerke Aviaton:cool:

    Op de 2de foto zie je de Noordzee en Wenduine nabij De Haan liggen en op de laatste foto zie je nog net industrieterrein "De Blauwe Toren" te Brugge Sint Pieters

    Stevo
     
  20. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Tof! Ik wist niet dat je nog gevlogen had, ... nu geen zin meer in?
    Ik heb sinds juli mijn ulm licentie (EBKT). Mijn pa vliegt al 15jaar in Baisy Thy.
     

Deel Deze Pagina