Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Zoals het nu is ingepakt gaat het 100% niet buigen. Ik heb een harde koffer. De kartonnen doos is extreem stevig. Onmogelijk dat het stuk gaat. Zelfs als de koffer van 10 meter valt blijft de heli heel..
De zender heb ik op de manier die Brutus beschreef beschermd zodat de sticks niet kunnen beschadigen..
 
Neem je het aquarium ook mee? :p

Die ben ik nu aan het inpakken.. Hij zit op z'n piek. Net een platy overleden. M'n vrouw vertrekt pas over een week en heeft instructies..

Nou de koffer is gepakt. De mcpx en zender zitten er veilig in. Ik zal jullie uiteraard vervelen met foto's. Filmpjes wordt wat lastig want heb daar een relatief trage adsl verbinding (256/64).
 
De maiden. Ik heb niet eerst even geoefend. Boel nagekeken, accu eraan, servo's gechecked en toen gas erop met de camera aan. Dit is dus werkelijk de aller aller aller eerste keer met de 450. Beetje wiebelig nog maar dat is voor 99% te wijten aan nervositeit en de doodsangsten die je doormaakt bij het idee dat je de schutting raakt. No room for error zeg maar. De mcpx pak je weer op en deze ook maar dan in stukken. De psychologie werkt dan tegen je. Conclusie: hij vliegt makkelijker dan de mcpx. Op een groter veld of parkeerplaats zal hoveren me vrij makkelijk afgaan..


Ziet er goed uit Chow ondanks al je doodsangsten.
Kun je hiermee na je vakantie ook voluit leren hoveren in alle kanten.
Zal mij benieuwe of je deze toch blijft proberen te vliegen of niet.
:thumbsup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Proberen? nee joh na een weekje scheurt ie der mee rond ;)

Hoe staat het overigens met jou, heb al tijdje niks meer gehoord van jou met het vliegen..
 
Proberen? nee joh na een weekje scheurt ie der mee rond ;)

Hoe staat het overigens met jou, heb al tijdje niks meer gehoord van jou met het vliegen..

Moet hij niet op mij gaan lijken:D
Ik wou vandaag ook weer vliegen, net als jij en ook als jij de domme pech dat het niet is gelukt.
Ik kwam bij het opstijgen erachter dat de tailmotor houder kapot is dus het opstijgen wou ook niet lukken terwijl het zulk mooi weer was.
 
Dan kan je idd beter niet vliegen en hem eerst ff fixen. Ik vroeg me nml af of je nog wel vloog aangezien het wel heel rustig werd rondom et vliegen :)
 
Zal mij benieuwe of je deze toch blijft proberen te vliegen of niet.
:thumbsup:

Ik heb besloten de 450 te houden. Extra micro kan namelijk altijd nog. Morgen vertrek ik naar Suriname met de mcpx. Ik heb het volgende besloten even los van micro's. Er komt nog een 450 maar dan van een beter merk. Welke weet ik nog niet. Als die klaar is dan gaat de HK 450 naar Suriname en blijft daar permanent staan. Eind van het jaar ben ik er namelijk weer en volgend jaar ook nog een aantal keren ivm de bouw van het huis. Dus als ik terugkom dan ga ik rustig kijken wat de 450 wordt die ik hier ga vliegen. Ondertussen vlieg ik gewoon de HK 450 natuurlijk.
Op de video is het nog wat wiebelig maar het was echt de eerste vlucht en de schutting is nogal beangstigend. Durfde dus niet veel aan de rudder te zitten. Op een veld kan ik de 450 zeker gewoon netjes hoveren. Hij voelt makkelijker aan dan de mcpx namelijk.
Dussss, straks een Align, Logo, Compass of zoiets en als die klaar is de HK in een doos per zeepost naar Suriname. Hoef ik alleen met een zender op en neer te reizen..
 
Ook al was dit je eerste keer met de 450, nog ging het fantastisch en leuk om te zien. zo was mijn eerste maiden met mijn Evo niet hoor....:D

Wel goed om te horen dat je toch de 450 blijft vliegen, is ook een heel ander gevoel die niet valt te vergelijken met elkaar. Niet is de één meer dan de ander maar anders.
Moeten we het vanaf morgen met minder posts vanjou doen. Ook was ik e afgelopen dagen niet echt van de partij, te maken met de keus van het nieuwe huis.
 
Morgen ben ik onderweg maar ik ben verder gewoon online hoor. Dus het aantal posts zal niet echt afnemen. Alleen door het tijdsverschil wat minder slow chat denk ik. Ik heb gewoon adsl bij m'n schoonvader thuis. Alleen filmpjes uploaden zal even wat minder zijn door de beperkte bandbreedte. Foto's komen er uiteraard wel :)
 
Morgen ben ik onderweg maar ik ben verder gewoon online hoor. Dus het aantal posts zal niet echt afnemen. Alleen door het tijdsverschil wat minder slow chat denk ik. Ik heb gewoon adsl bij m'n schoonvader thuis. Alleen filmpjes uploaden zal even wat minder zijn door de beperkte bandbreedte. Foto's komen er uiteraard wel :)

Veel foto's achterelkaar nemen en hier plaatsen, kijk ik er snel bij langs en is het net een filmpje.... net zoals uit de goede oude tijd, toen ik er nog niet was....:D
 
Ik zal wel filmpjes proberen maar heb een 256/64 verbinding. Dus het worden korte filmpjes dan en niet in HD. Dat gaat wel lukken.. Heb ik al eerder gedaan.. Ik ben in ieder geval gewoon actief hoor.
 
Dit is trouwens mijn kantoor in Suriname. Op het balkon bij m'n schoonvader. Is heerlijk chillen. Er nestelen vaak vogels in de bomen en die komen na een paar dagen kijken wat ik aan het doen ben..

5959271144_0472643087_z.jpg
 
Vandaag mooi weer, Ik dacht ik ga vliegen. alles ging goed tot de 3e, en laatste accu. Iets te overmoedig, deed ik wat 3d moves die ik op de sim wel aardig beheers.

:( Ja, schade!!




Schade valt op het eerste gezicht mee.

Blades
Feathering Shaft
flybar
tailboom, beetje krom, kan nog rechtbuigen :eek:
controlrod
main gear gestript

Ga eerst met vakantie, en dan fix ik het weer. ik heb nog een HK450 GT, en nog een in onderdelen liggen.

Wel baalen :mad:

Op hoeveel heb je je swash plate uitslag staan? 100%? Want die tic tocs leken precies op die van mij toen ik maar heel weinig uitslag had op de swash.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Chow ondanks al je doodsangsten.
Kun je hiermee na je vakantie ook voluit leren hoveren in alle kanten.
Zal mij benieuwe of je deze toch blijft proberen te vliegen of niet.
:thumbsup:

Kom jij nu maar eens langs bij ons, dan kun je "live" een grote CP heli aan de tand(wielen) voelen....

Wedden dat je ook verkocht bent?

Groet, Bert

PS: we hebben ook wel een 450 in het assortiment voor je hoor!
 
Helaas Bert, maar je zit niet bepaalt om de hoek? Maar ik hou het in gedachten. De 450 is een mooie start zo naast de mcpx dacht ik. Groter lonkt maar een extra micro ook. Gelukkig heb ik geen haast. Nu eerst 4 weken flink in de buitenlucht met de mcpx aan de slag en dan kan ik gerichter een vervolgkeuze maken :)
 
Op hoeveel heb je je swash plate uitslag staan? 100%? Want die tic tocs leken precies op die van mij toen ik maar heel weinig uitslag had op de swash.

Dacht 60%, ik heb hem wel iets lager gezet. Het E-sky 3800kv torretje is gewoon te zwak voor wat harder 3d vliegen. je hoort hem ook helemaal teugvallen in vermogen.
 
Helaas Bert, maar je zit niet bepaalt om de hoek? Maar ik hou het in gedachten. De 450 is een mooie start zo naast de mcpx dacht ik. Groter lonkt maar een extra micro ook. Gelukkig heb ik geen haast. Nu eerst 4 weken flink in de buitenlucht met de mcpx aan de slag en dan kan ik gerichter een vervolgkeuze maken :)

Volgensmij was dat bericht naar Pheter gericht :)
 
Back
Top