Ben weer thuis, toch maar een ochtendje vrij genomen om bij te komen....Gelukkig zijn ze flexibel op het werk
Was weer een lang weekeind... De heenreis verliep super, nachtje overblijven bij Christiaan was gezellig, was vrijdag rond 12én in Buttikon, mooi op tijd en lekker relaxt.
Eerste indruk: prachtige locatie tussen de bergen, relatief klein veld (een L-vorm met "poten"van 20mtr breed), en mooi weer.
Toen tentje opbouwen, modellen klaarzetten, accu's in de heaterbox en toen de zender pakken....niet dus....oeps...echt klote, hoe stom kun je zijn. Er werd nog gebeld voor een leenzender, dat kon ook wel, maar een model krijg je nooit echt lekker afgesteld in 3 a 4 vluchten. GJ besloot de zender te komen brengen, wat me aan een kant erg blij maakte, maar me ergens wel met een stevig schuldgevoel achterliet.
Dan maar helpen met opbouwen op vrijdag, landingscirkels spuiten, feesttent opbouwen etc. Dat viel nog niet mee, het was erg heet en vochtig door de regen in de week ervoor. Bij de tijd dat Luc en Willy aankwamen (17:00) moest ik eerst een uurtje in de schaduw gaan zitten, had stevige hoofdpijn etc. Her en der werden wat trainingsvluchtjes gemaakt, hoewel de hitte de activiteiten wat afremde.
's avonds was er kaasfondue, dat was echter laat, en had in het hoofd vroeg op te staan zodat ik nog wat trainigsvluchtjes kon doen in de vroege ochtend als de zender er was. 22:00 gaan slapen, hele onrustige nacht natuurlijk.
Zaterachtoend 5:30 kwam GJ aan, na een lange rit. Zender aangepakt en GJ ging slapen. Meteen de lipo's aan de lader gehangen en heaterbox aangeschakeld. Het was nog te donker, nog even gaan liggen. Om 7:00 de eerste vlucht gemaakt met de nieuwe accu. Had afgelopen week 2 nieuwe accu's binnengekregen die nog getest moesten worden.
Normaliter zijn het altijd de nurflugels die als eerste een vlucht maken, ditmaal had ik er al 2 vluchten opzitten voor de romplozen de zwitserse lucht gingen verkennen. Totaal 4 vluchten kunnen doen voor de wedstrijd begon. Het zonnetje brandde al aardig.
De briefing deed vermoeden dat er erg strikt met de regels omgegaan zou worden, dit bleek later nog wel wat mee te vallen. De ronde's werden rustig doorgewerkt, lange pauzes ertussen in, haast hadden ze niet. Lift zat er niet veel, sommigen konden wat vinden, ik had er moeite mee en moest veel motor gebruiken. Rakkenvliegen verliep ook voor geen meter, 43 rakken is natuurlijk niet verkeerd, maar toch wel teleurstellend na de eerdere resultaten.
Na Denemarken had ik best wel goede hoop op mooie resultaten en een verbetering in de Eurotour klassering. Misschien toch wat te gretig gevlogen, het ging af en toe best goed en snel, maar de foutjes deden dat snel te niet. Baal er best van, zeker omdat GJ speciaal de zender was komen brengen, dan wil je dat wel de moeite waard laten zijn.
Uiteindelijk zijn zaterdag 2 rondes B en 3 rondes F5F afgewerkt. 's avonds was er chinees, wat ter plaatse gemaakt werd. Erg lekker, maar ook hier hadden ze weinig haast. Ruim een half uur in de rij staan voor het eerste bakje eten, voor de 2e ronde moest je weer lang wachten, dus hebben we maar bankjes neergezet om de moeie beentjes wat te ontzien. Wel altijd gezellig in zo'n feesttent, en je steekt er nog eens wat van op, er valt een hoop te leren van de ervaren vliegers. Gezellig muziekje erbij, wat wijn etc en het werd een leuke avond.
Zondagochtend werd om 9:00 begonnen, Christian moest als eerste vliegen, met de zon pal in het A-rak. Ideaal is het niet, maar zolang je een goede zonnebril hebt en een beetje handig om de zon heen vliegt was het vrij goed te doen.
In ronde 4 wist Luc er een 49 uit te persen, een nieuw persoonlijk record! Kwam helaas net 2 minuutjes te kort in de zweef, dat komt nog wel goed.
Uiteindelijk vond de prijsuitreiking zo rond een uur of 3 plaats. Hausler autonoom aan de leiding, Luc een mooie 3e plaats en ikzelf een teleurstellende 11e. Best wel balen, maar volledig aan mezelf te wijten. Er valt nog een hoop te leren van dit interessante spelletje
Na iedereen de hand geschud te hebben om een uur of 4 weggereden, met wat vertraging door wegomleidingen en lang wachten bij een tankstation om net iets na middernacht thuisgekomen, viel niet tegen.
Luc, gefeliciteerd met je mooie klassering en bedankt voor de coaching, GJ ontzettend bedankt voor het brengen van de zender!!
Gerben