KDS Innova ( 550, 600 en 700)

waanzinnig hoe de meest boute stellingen worden gedeponeert zonder kennis van zaken

KDS EBAR wordt in februari al op het forum afgebrand ,,terwijl het pas in juli is gereleased

of we hebben helderzienden op het forum ,of sommigen weten gewoon niet waar ze het over hebben ,en zijn hun egootje aan het profileren met onzin verhalen die nergens op zijn gebaseert

Oei, dit forum gaat je nog flink tegen vallen, want dit is meestal exact wat er altijd gebeurd. :rolleyes:
 
Oja, bijna het belangrijkste vergeten, de setup van de innova 600 waar ze mee meevlogen:

Futaba 8FG
Mikado Vbar
Kontronik Jive 80HV
Scorpion motor
JR servo's.

Met zo'n investering aan elektronica is een Mikado kitje toch ook de kosten niet meer. Goede elektronica maakt wel verschil maar of het in dat geval van de kds het verschil maakt tussen goed vliegen of niet heb ik geen idee van.

Ik ben het eens met de strekking van je verhaal hoor, maar die uitrusting bewijst enkel en alleen dat hele goede electronica op haast elke willekeurige heli een groot verschil zullen kunnen uit maken.

Verder bewijst het echter helemaal niets. :rolleyes:

Kennelijk is met die electronica die heli zodanig te vliegen dat er prijzen mee te winnen valt. Binding en slechte qualiteit is niet wat ik heb gezien bij die Innovas en eigenlijk kan dat ook niet als je de richtprijs in de gaten houd.

Die Innova serie is meer bedacht ter concurrentie, dan als 'goedkoper B-alternatief' a là veel van die HK en CopterX achtige clones op de markt.
 
Als je het woord "Clone" vertaalt, wat krijg je dan?
Die laatste zin, daar klopt niets van in mijn ogen.
Ontwikkeling, testen, Engineering, en kwaliteitscontrole kost geld.
Het prijsverschil is dermate laag dat je voor dat geld inderdaad zou verwachten dat die investeringen zijn gedaan op deze modellen.
Iemand beconcurreren met zijn eigen ontwerp daar hebben ze een ander woord voor uitgevonden...
En het eindresultaat van dat soort praktijken noemen ze dan een Clone (een netter woord voor...).

Als je geïnteresseerd bent in deze modellen, prima.
Maar echt origineel zijn ze zeker niet.
En als ze als ARF kit verkocht worden, houd er dan wel rekening mee dat de elektronica absoluut niet is te vergelijken met de elektronica die bijv. op de 3Dmasters werd gebruikt.
Daar is namelijk wel jaren lang aan ontwikkeld, en die voorsprong haal je niet zomaar even in, ook niet als je het "cloned".

Btw,
De filmpjes, en dan vooral de demovluchten op zich blijven van een bedroevend niveau.
Als mijn heli zo vliegt, dan vlieg ik er niet mee, dan ga ik hem eerst afstellen, laat staan dat ik het op film laat zetten.
Als dit het beste is wat je er uit kan halen, dan is er nog werk aan de winkel ;)
 
Laatst bewerkt:
moet eerlijk toegeven dat mijn mening ook gekleurd is ,,ben langzaam aan fan geworden van het goedkopere KDS ,,past beter in mn budget en als logo nouw ferrari is en KDS bmw ,,vind ik het prima ,,voor de hardcore 3d vliegers is het andere koek ,snap ik best QUASTI
zodra de vergunningen rond zijn ,ga ik het in ieder geval proberen ,,weet nog niet welke maat ,,maar had begrepen dat de 600 en 700 veel onderdelen konden uitwisselen ,inclusief de head ,,dus dat lijkt allemaal mooi .
 
Als je het woord "Clone" vertaalt, wat krijg je dan?
Die laatste zin, daar klopt niets van in mijn ogen.
Ontwikkeling, testen, Engineering, en kwaliteitscontrole kost geld.
Het prijsverschil is dermate laag dat je voor dat geld inderdaad zou verwachten dat die investeringen zijn gedaan op deze modellen.

Pff. Stop nou eens met dat bedroevend dramatische gedoe. De prijs van deze heli's staat nog niet eens definitief vast en de pre-order prijs op bepaalde buitenlandse websites komt boven de duizend dollar uit.

Een Mikado Logo komt dan qua prijs al bijzonder dicht in de buurt, dus dat lijkt me weer een volstrekt non-argument.

Kennelijk zit je met je gedachten bij de KDS heli's, maar de C en SV versies zijn qua prijs ook al meer richting een Align als je de RTF versie in beschouwing neemt.

Ik ben het op dat punt niet eens oneens dat bijvoorbeeld een Align 450 Pro een objectief gezien betere heli is.

Persoonlijk heb ik zo mijn voorkeuren en van die Mikado Logo ben ik geen fan, maar om nu al de KDS Innova af te schrijven als een directe clone terwijl het dat niet is, is echt enorm achterlijk. Het is geen clone, niets is uitwisselbaar met Mikado Logo onderdelen.
 
Ik zou het eerder vergelijken met een europees automerk en de chinese namaak :)
Top 10 Copycat cars « Gems Sty

Waarom niet vergelijken met een Renault Kangoo en een Citroen Berlingo? Het is niet zo dat het na-apen van een design een Chinese uitvinding is. :rolleyes:

Overigens zijn er bij bepaalde merken auto's weldegelijk afspraken gemaakt of is er sprake van joint-ventures. Europese automerken in Azië zijn hot en natuurlijk hebben ze dáár geen moeite met een mooie budget versie.

Hebben de Chinezen eindelijk het concept van een vrije markt economie door, gaan mensen zeuren over oneerlijke concurrentie en goedkoop gedoe?

Het protectionisme in de Europese markten is volstrekt hypocriet.
 
Mag ik nog even het niveau van die Alishanmao omhoog halen:
Staat onder 1 van zn YT videos over de ''geweldige'' kds900 gyro:
''We can still tweak more settings like Revo mixing to go with KDS 900 gyor solid tail lock to do better 3D. ''

Revo mixing op een gyro.. t moet niet gekker worden!

T mag duidelijk zijn, dat de KDS gewoonweg niet kan tippen aan een Ongekloonde heli. ongeacht de elektronica.

En terwijl ik dit tiep, zie ik dat quasti meeleest, dus dit zal wel weer een enorm leuke thread gaan worden ;) Oja, FYI, Renault en Citroen werken samen....
 
Oja, FYI, Renault en Citroen werken samen....

Dat heb ik ook gezegd jongen; joint-venture. Beter lezen dus. :rolleyes:

En terwijl ik dit tiep, zie ik dat quasti meeleest, dus dit zal wel weer een enorm leuke thread gaan worden
Van jou had ik niet anders verwacht dan een dergelijk kinderachtige opmerking en het bewijst maar weer eens dat ik gelijk had. Maar mij krijg je niet kwaad. ;)

Mag ik nog even het niveau van die Alishanmao omhoog halen:
Staat onder 1 van zn YT videos over de ''geweldige'' kds900 gyro:
''We can still tweak more settings like Revo mixing to go with KDS 900 gyor solid tail lock to do better 3D. ''

Revo mixing op een gyro.. t moet niet gekker worden!
Yup, mee eens. Dat lijkt me inderdaad niet echt een heel sterk positief teken.

Overigens zegt hij letterlijk dit; "KDS 900 Gyro is not doing that great but does a good job for soft 3D however provides a solid headlock performance. We can still tweak more settings like Revo mixing to go with KDS 900 gyor solid tail lock to do better 3D."

Aan de andere kant zijn er ook gyro's die met een bepaalde offset in de staart pitch beter werken.

Als verder die revo mixing die gyro uiteindelijk perfect laten werken dan is dat opzich gewoon een legitieme oplossing.

Lijkt me alleen wel dat je dan dergelijke details in een handleiding dient terug te vinden als dat 'normaal' gevonden dient te worden.

Echter zijn er natuurlijk zat alternatieven waarbij je geen revo mixing hoeft te gebruiken.

T mag duidelijk zijn, dat de KDS gewoonweg niet kan tippen aan een Ongekloonde heli. ongeacht de elektronica.

Daar snap ik dan vervolgens het oorzakelijk verband weer niet van, want een Align Trex met heel beroerde electronica zal net zo goed heel slecht vliegen. Ook heeft die KDS serie zichzelf in feite al bewezen qua prestaties met high-end electronica, zoals de heli's in eerste instantie gevlogen werden door die Lee Jae Hong.

tja zowel tijdens het opstijgen en het landen zie ik toch een wobble bij die KDS600...

Lijkt me, zoals AliShanMao ook al aangeeft, een kwestie van te lage headspeed in normal mode. Opzich wel een duidelijk teken dat hij redelijk ongeduldig is of zo veel mogelijk filmpjes maakt en al doende de boel verder afstelt. Ik kan me wel voorstellen dat mensen dat niet zo geweldig vinden.
 
Laatst bewerkt:
Het is en blijft een afgekeken heli. En niet hier en daar een puntje, het zijn (weer) schaamteloze kopieën.
Niet verboden natuurlijk, maar daarmee geef je wel te denken wat nu eigenlijk het niveau is en hoe je als producent de markt op gaat. Eigenlijk pure diefstal, bah...
 
Als ik gewoon naar de filmpjes kijk zie ik gewoon een paar dingen voorbijkomen die eigenlijk bij een goede piloot niet zouden moeten kunnen

Bijvoorbeeld:
- ik zie hem eigenlijk niet 1 keer helemaal recht voorbijkomen. Hij is continu met zn pitch aan het rommelen om hem op 1 hoogte te houden

- aan de zijkanten van de 8 die hij doet, schiet dat ding meters de lucht in. Bij een piloot die wat beter kan vliegen zou dat niet hoeven, conclusie: de pitch is wat rottig

- staart zie je in meerdere filmpjes hunten of doorslaan. Nu is over de gyro zelf al iets gezegd, hoeft niet nog een keer

Ik heb wel eens begrepen dat bij de 3d master piloten het in sommige gevallen niet eens uitmaakt of je de electronische stabilisatie afsteld of niet..
Laat ze een paar keer vliegen en het lijkt alsof het geweldig werkt

Qua clone/geen clone, ook in autoland nemen ze van ales van elkaar over. Tv's hebben steeds meer dezelfde opties, het lijkt mij geen toeval dat je tegenwoordig veel electronica van verschillende merken kunt bedienen als je 1 apparaat van 1 merk gewend bent
Kijk ook naar de ipad en samsung, ook een leuke

De vraag die gesteld moet worden is eerder "waar ligt de grens tussen beter gejat dan slecht verzonnen en een complete clone"
En is het wel zo raadzaam een zeer goedkope heli te kopen waarvan er af en toe een paar compleet uit elkaar spatten (zie zeer goedkope chinese clones)
Ligt daar ook geen verantwoordelijkheid bij de fabrikant?
Dat een servo kapot gaat is te verwachten bij die prijzen, maar bladen die loskomen? een staartblok wat scheurt?

Maar ik denk dat de enigste manier is om te wachten tot een aantal mensen zo'n machine geprobeerd hebben..
 
Als ik gewoon naar de filmpjes kijk zie ik gewoon een paar dingen voorbijkomen die eigenlijk bij een goede piloot niet zouden moeten kunnen

Als je die filmpjes wat beter zou bekijken dan zou je zien dat die AliShanMao ook sowieso geen top piloot is. Het is geen fabrieksvlieger annex pro zoals die Lee Jae Hong.

Ik heb wel eens begrepen dat bij de 3d master piloten het in sommige gevallen niet eens uitmaakt of je de electronische stabilisatie afsteld of niet..
Laat ze een paar keer vliegen en het lijkt alsof het geweldig werkt

Dat lijkt me pure grootspraak. Als jij een gyro hebt die bij elke piro draaiing de staart uitslaat, dan moet ik nog zien of dat er 'geweldig' uit gaat zien in de handen van een pro.

Als je de meeste zelfverkondigde goede 3D piloten met een beetje aantoonbaar vlieg niveau vraagt 3D te vliegen met een radicaal andere heli, zoals een Esky Belt CP dan crashen ze die meestal al vrij snel en dan zeggen ze net zo goed dat het 'aan de heli ligt'.

Gedeeltelijk natuurlijk een waarheid als een koe, maar het echte aanpassingsvermogen aan een andere heli dan zij gewend zijn is meestal behoorlijk beperkt.

En is het wel zo raadzaam een zeer goedkope heli te kopen waarvan er af en toe een paar compleet uit elkaar spatten (zie zeer goedkope chinese clones)
Ligt daar ook geen verantwoordelijkheid bij de fabrikant?

Voor zover bedrijven zoals Hobbyking hun verantwoordelijkheid nemen, is het natuurlijk wel duidelijk dat ze ook gewoon klanten zullen verliezen wanneer het té dramatisch is gesteld met qualiteitscontrole of service.

Naar mijn idee wordt dat steeds beter en is het de vraag of het wel fair is Hobbyking en andere clone fabrikanten (denk Tarot, EXI, CopterX, als het niet al uit dezelfde fabriek komt!) af te schrijven als waardeloze goedkope pogingen goede heli's te maken waar niets dan ellende van komt.

Je moet ook niet onderschatten dat veel mensen hun verwachtingspatroon ook niet echt aanpassen aan de prijs die ze betalen. Dat zag je bij de komst van de eerste Ready to Fly helicopters ook al. Mensen vergelijken dan het liefste meteen met een Align o.i.d.

Het mooiste van die clones zit hem in het feit dat het compatible is met Align. Is er dus iets mis mee, dan zet je er Align onderdelen op.

99 van de 100 keer zul je dan nog altijd een goedkopere helicopter hebben vliegen dan de originele Align waar verder vervolgens niets mis meer mee is.

Het grooste argument om te gaan voor clones is puur het geld en niet de qualiteit. Niemand beweerd dat die clones van perfecte qualiteit zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat een servo kapot gaat is te verwachten bij die prijzen,

Ben ik het niet mee eens.
Misschien minder nauwkeurig. Of minder sterk. Of meer lawaai. Of meer speling.
Maar stuk gaan, dat zou beslist niet mogen! Servo stuk, model stuk (en piloot ook stuk ;) ?)
 
Ben ik het niet mee eens.
Misschien minder nauwkeurig. Of minder sterk. Of meer lawaai. Of meer speling.
Maar stuk gaan, dat zou beslist niet mogen! Servo stuk, model stuk (en piloot ook stuk ;) ?)

En toch mag je van een servo van 100 euro toch een langere levensduur en betere prestaties verwachten dan van een servo van 5 euro.

Dat betekent niet dat die van 5 euro het geld niet waard is, maar het lijkt me duidelijk dat je geen onverwoestbare servos kunt kopen voor dat geld. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Dat is exact wat ik bedoel met de verwachting die niet klopt bij budget producten of clones.
 
Ik zou het eerder vergelijken met een europees automerk en de chinese namaak :)
Top 10 Copycat cars « Gems Sty


kinderachtige opmerking voor een moderator

zeker als de strekking wel duidelijk is wat ik bedoel.


jammer dat velen zich storen aan het feit dat het een kopie is ,,zoals veel merken doen .

kan m ook gewoon beoordelen op zn eigenschappen ,en prijs

zonder meteen met orgineel te vergelijken

een logo 600 is ook kut in vergelijk met een henseleit TDR

zo kan je alles afbranden
 
Die :) staat er niet voor niks achter. En logo met ferrari vergelijken en KDS met bmw vind ik een slechtere vergelijking dan die ik aangaf. Ik zou eerder de logo met bmw vergelijken en kds met de chinese kloon van bmw. En dan is henseleit de Bugatti Veyron. :)

Zijn er al zoveel merken geweest die de grotere maten helis clonen? Bij mijn weten waren het voornamelijk de 450's een paar 500's en als enkeling de HK600 en waren het vrijwel altijd align clones. Of mis ik nu een hoop?
Dus als er nu meer clones komen van 600-700size helis dan hoop ik toch dat de veiligheid niet in gevaar komt van de mensen die een goedkope kit denken te scoren.

Is er al een datum bekend wanneer de kits beschikbaar zijn?

Dat is exact wat ik bedoel met de verwachting die niet klopt bij budget producten of clones.
En dat maakt dit soort discussies altijd zo lastig omdat iedereen andere verwachtingen en eisen heeft.
Ik betaal graag meer voor betrouwbaarheid en weinig onderhoud. Ook voor een beginner lijkt me dat wenselijk omdat die moet focussen op vliegen en niet sleutelen. Maar de portemonee telt ook mee dus vandaar dat er consessies worden gedaan. Alleen lijkt me dat op een bepaald niveau (550 en groter) niet meer verstandig en raad ik mensen aan om toch voor de wat betrouwbaardere en dus duurdere spullen te gaan.
 
Laatst bewerkt:
hoorde van J.H Ritsema van kds helishop.nl dat ze bezig waren met vergunnings procedure

alishanmao krijgt toestemming voor amerikaanse markt ,online te leveren ,en probeert ook via franse sponsor ,europa te mogen doen .

vindt trouwens wel de charme dat ali niet zo'n pro is als bert kammerer hongyinglee,of szabo
dan is het makkelijker voor te stellen hoe de meesten van ons er mee uit de voeten kunnen ,met die pro piloten is het meteen zo gelikt ,en ziet een e-sky er zelfs goed uit

dit is wel een van de mooiste filmpjes op you tube ,vind ik

ygbVzo0D3UY[/media] e - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top