Hobao Hyper 10SC-e

De 1415 heeft een lagere kv, 2400 en gaat op 2s met dezelfde gearing trager gaan als de 1410, die 3800 kv is :)
 
Een pak trager dus, maar een 4pole motor kan je normaal hoger gearen dan een 2 pole motor, mss dat daar ook één en ander mee is op te lossen.

Zou gewoon een 1410 motor steken en altijd op 2s rijden...
Overbelast de aandrijving niet en gaat toch snel genoeg.
 
Een pak trager dus, maar een 4pole motor kan je normaal hoger gearen dan een 2 pole motor, mss dat daar ook één en ander mee is op te lossen.

Zou gewoon een 1410 motor steken en altijd op 2s rijden...
Overbelast de aandrijving niet en gaat toch snel genoeg.

En is 100 euro goedkoper dan een 1415. Ik denk dat ik het daar maar mee ga doen. Nu eens kijken of Rob die Ho Bao al binnen heeft. Dan kan ik er wellicht zondag nog bij zijn... Alleen nog ff een transponder scoren.
 
En is 100 euro goedkoper dan een 1415. Ik denk dat ik het daar maar mee ga doen. Nu eens kijken of Rob die Ho Bao al binnen heeft. Dan kan ik er wellicht zondag nog bij zijn... Alleen nog ff een transponder scoren.

Als ge de sct set met 1410 motor koopt, koeler op de regelaar fixen. Op de motor is niet nodig ;).
 
Was inderdaad een foutje ik rij met een mmp en de 1415 2400kv. Doordat het een 4 pole motor is kan je met een hele grote pinion rijden een 20T en dat gaat prima op 2S. Ik rij met een losi scte en dat is een vrij zware sc ik was bang dat de 1410 3800 het iets te zwaar zou krijgen. Heb de 3800 hier wel liggen maar die gaat in mijn Durango sc een heel stuk minder zwaar!!

Groet Ronald
 
Was inderdaad een foutje ik rij met een mmp en de 1415 2400kv. Doordat het een 4 pole motor is kan je met een hele grote pinion rijden een 20T en dat gaat prima op 2S. Ik rij met een losi scte en dat is een vrij zware sc ik was bang dat de 1410 3800 het iets te zwaar zou krijgen. Heb de 3800 hier wel liggen maar die gaat in mijn Durango sc een heel stuk minder zwaar!!

Groet Ronald

Super, in dat geval ben ik eruit. Dan ga ik ook voor de 1415, mede omdat Rob die me ook aanraadde. Die had hem afgelopen weekend getest (wel met 4S), maar als 2S ook kan is dat super. (En verder was Rob vol lof over je ;-), dus ik volg het advies van jullie beiden. Ik denk alleen dat het te laat komt voor a.s. zondag, maar goed dat zie ik dan wel.

Bedankt!!!
 
Laatst bewerkt:
Dit was de eerste x dat ik met mijn Losi SCTE reed met de mmp en de 1415. Had maar 1 set bandjes en niet heel veel grip maar de sprongen gaan best redelijk al zeg ik het zelf.


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was inderdaad een foutje ik rij met een mmp en de 1415 2400kv. Doordat het een 4 pole motor is kan je met een hele grote pinion rijden een 20T en dat gaat prima op 2S. Ik rij met een losi scte en dat is een vrij zware sc ik was bang dat de 1410 3800 het iets te zwaar zou krijgen. Heb de 3800 hier wel liggen maar die gaat in mijn Durango sc een heel stuk minder zwaar!!

Groet Ronald

Ik vroeg me alleen af wat voor spur je er nog op hebt zitten? Als ik het goed heb heeft de HoBao een spur van 42T. Heb jij die er ook op zitten? Of kun je mij een aanbeveling doen?
 
Diver waarom spring je zo ver??? :)
Als je de landing gebruikt kan je toch onmiddellijk je grip blijven krijgen waardoor je sneller ervandoor kan gaan :D

Jumpen doet die wel goed :D
 
Gisteren mijn Hobao eindelijk binnen. Echter de prestaties vallen me nu nog wat tegen. Ik verwacht dat dit door de tandwielverhouding komt. Topsnelheid is erg matig, de eerste 'seconde' lijkt hij wel snel te zijn
Er zit een Castle 1415 in en rij op 2S. Ik rij met de standaard spur en volgens mij met een pinon 16. Er werd een pinion 20 aanbevolen, maar was nog niet voorradig. Maar een grotere pinion, geeft me dat nu meer accelaratie of meer topsnelheid?
Volgens mij geeft het meer topsnelheid toch? Bij een enkele as rotatie zal hij nu met een meertands pinion de spur verder doordraaien en dus meer afstand afleggen?

Ronald, welke spur/pinion verhouding had jij? Aangezien jij ook met die 1415 rijdt?
 
grotere pinion = hogere snelheid en lagere acceleratie. Het kan nu ook wel zijn dat je een lage acceleratie hebt door banden die geen grip vinden op de ondergrond. (dat heb ik voor met mijn CRT.5 met mamba max 2650kV, zoveel kracht dat hij gewoon even blijft staan bij acceleratie: profiel van de banden was dan ook gewoon weg na 5 ritten)

de ofna jammin crt.5 is gelijk aan de HONG NOR SCRT-E (met andere banden en kap), daarom kom ik hier eens kijken. Om te bashen, welke motor/esc raden jullie aan? de 4pole 1415 met mamba max pro op 3 of 4 cellen?
enige bedenking: de 1/8" shaft, is die sterk genoeg?
 
Je bent welkom :P. Okay, het gebrek aan grip is niet het probleem. Gisteren even op asfalt gereden met nieuwe banden en grip zat (lees teveel).
 
van 16 tand springen naar 20 tand betekend een theoretische verhoging van je topsnelheid met 25%. De motor zal meer moeite moeten doen (het zal zwaarder zijn om een asomwenteling te doen, je zal dus niet aan +25% komen) , maar deze motor zou zoveel kracht hebben dat je daar weinig van zou mogen merken
 
Idd normaal is de 1415 voorzien voor op 3S of 4S te rijden met "normale" pinions.
Echter omdat dit een lekker krachtige motor is kan je gerust een pinion 20 proberen, maar zoals gezegd hou de temps in de gaten...
 
Ik vroeg me af wat voor schokbreker olie en differentieel olie/vet jullie gebruiken en waar halen jullie het vandaan? Ebay?
Bij mij Hobao was de top-kapje (geen idee hoe het heet) van de schokbreker los gekomen en dus is er wat olie uitgekomen.

Het rubberen hoedje wat erin zit, moet dat met het dopje naar boven of naar beneden?
 
IK heb geen Hobao maar ronde dopje naar beneden, bestel meestal TA via E-Bay of Liquid.
De dikte weet ik niet van een Hobao, daar kan ik je niet mee helpen.
 
Back
Top