staart rotor omdraaien

gister heb ik van mijn trex 100 de staart rotor omgedraaid.

omdat de eerste motor al binnen 1 week was uitgebrand en ik er een nieuw motortje in moest solderen.

heb de volgende dingen omgedraaid.

motor houder, de rotor zelf(align logo nu aan de buitenkant) en de polariteit van de motor op de printplaat.

de motor lijkt nu een stuk koeler te zijn na een indoor vliegen.
ook heb ik het idee dat de staat rotor efficiënter is doordat nu koelere lucht door de rotor gaat.

mischien dat dit ook werkt voor andere heli's die last hebben van te hete staart motors.

PA150100.JPG


PA150098.JPG


PA150097.JPG
 
ligt het aan mij of zie ik op de laatste foto 2 blote??? koperen kabels? of vernist? ik zou hier toch maar mee oppassen aangezien de kabels nooit niet stil staan en tegen elkaar kunnen beginnen wrijven,

zou spijtig zijn van de schade

of zie ik het verkeerd?
 
ligt het aan mij of zie ik op de laatste foto 2 blote??? koperen kabels? of vernist? ik zou hier toch maar mee oppassen aangezien de kabels nooit niet stil staan en tegen elkaar kunnen beginnen wrijven,

zou spijtig zijn van de schade

of zie ik het verkeerd?


de kabeltjes zijn inderdaad vernist, dit is zo vanuit de fabriek, heb alleen orgineel align spul gebruikt. de staartmotor moet je vast solderen, 2 krimpkousjes erover en dan in de staartboom prakken.

ook is er een complete staartboom te koop. alleen die was hier uitverkocht.
 
Dat heb je ook bij de mCPX ik gebruik krimpkous om de open delen te beschermen,
aangezien mijn 2e mCPX hier behoorlijk mee gecrasht heb had een mega elektro Hmm hoe zal ik het noemen short out :(

was inderdaad wrijving tussen de draden gekomen , resultaat open draden,
in de lucht kreeg ie een mega wubble en dook recht naar benden...


maar goed mooi dat het werkt beertema :cool:
vlieggedrag blijft hetzelfde of is daar ook enigen verandering ?

ik heb gelukkig geen last van hete motortjes (knocks on wood) ..
met vriendelijke groet Ray....
 
vanochtend had ik toch even schrik.

de heli begon weer langzaam te tollen. dus ik was een beetje in een :onweer: stemming.

alvast begonnen met demonteren. totdat ik dacht aan recon zijn post,
de isolatie is inderdaad dun en vrij hard. dus met een beetje schuren kan de isolatie al zover weg zijn dat er stroom begint weg te lekken en de motor gaat langzamer draaien. wat dus lijkt alsof de motor begint uit te branden.

de draadjes een stukje verschoven. boel weer inelkaar en test vliegen. en de motor doet het weer als nieuw.

over 2 week als ik weer in nl ben maar opzoek naar dun draad met een zachte mantel.
 
De stroom zal niet weglekken door een ontbrekende isolatie. De isolatie voorkomt kortsluiting, niets meer, niets minder.

tenzij je door trillingen af en toe contact maakt (het hakken van het signaal), traagheid houd de motor wel in gang, maar je verliest telkens bij contact kortstondig vermogen over motor (en nee niet goed voor je regelaar).

bij meer intressen, zoek even verder naar het hakken van (hoog vermogen) signalen
 
tenzij je door trillingen af en toe contact maakt (het hakken van het signaal), traagheid houd de motor wel in gang, maar je verliest telkens bij contact kortstondig vermogen over motor (en nee niet goed voor je regelaar).

bij meer intressen, zoek even verder naar het hakken van (hoog vermogen) signalen

Kan er niets van vinden... Snap wel wat je bedoelt en ik snap dat het eind-effect anders is dan bij 'normaal' kortsluiting. Uiteindelijk maak je bij dit fenomeen ook kortsluiting en zal het, zoals je al vermeld hebt, een regelaar kosten.
 
Had je niet gewoon de hele staart kunnen omdraaien? Dat lijkt me iets minder werk dan de motor houder omdraaien.
 
Had je niet gewoon de hele staart kunnen omdraaien? Dat lijkt me iets minder werk dan de motor houder omdraaien.

had de staart motor houder al los liggen omdat de motor vervangen moest worden.

als je een een complete staart unit erin moet zetten is dat natuurlijk wel handiger om alles gelijk om te draaien.

inmiddels nu al heel wat lipo's verder en de staartmotor heeft nog geen problemen gegeven. alles ziet er dus goed uit tot zover :p
 
Back
Top