HPI Savage Flux 5B

LST shocks zien er sowieso beter uit op zo'n auto. En qua prijs is het echt wel te doen.
Ik heb wel zo het vermoeden dat er een andere motor in komt....?

Mwaw, voor deze 8 shocks was ik $25 kwijt, daar heb ik zo vast geen LST shocks voor maar ik zal het zeker in m'n achterhoofd houden.

En inderdaad, er komt een dikke 1717 motor in de auto ;).
 
bigbores zijn veel sterker en stugger als nitro shocks.heb er hier een stuk of 10 liggen maar die komen echt niet op mijn flux hoor,veels te zwabberig word hij daarmee.
 
bigbores zijn veel sterker en stugger als nitro shocks.heb er hier een stuk of 10 liggen maar die komen echt niet op mijn flux hoor,veels te zwabberig word hij daarmee.

Ook als je er 8 plaatst net zoals op de nitro versies van de Savage?

Ik had een filmpje op youtube gezien van een dude genaamd SavageJunkie (geloof ik) die de voorkeur gaf aan de nitro shocks, in ieder geval voor het bashen.

Ik ga gewoon beide types proberen.
 
lst shocks kosten bijna evenveel..... je moet gewoon ebay es raadplegen ;)

--> Team Losi XXL Set of 2 Shocks (LST2 Aftershock, dampers | eBay

voordeel?

ze zijn veel soepeler en zachter van demping door de grootte maar je moet ze zelfs eens proberen. Ik heb ook 1st verschillende soorten shocks gebruikt en uiteindelijk deze gekozen.
M'n Cen genesis shocks voldeden ook supergoed trouwens!
Hou ze eens in je handen en vergelijk ze eens met die kleine fragiele nitro shocks ;)

p5230490.jpg



smaken verschillen ook natuurlijk ;)
 
lst shocks kosten bijna evenveel..... je moet gewoon ebay es raadplegen ;)

--> Team Losi XXL Set of 2 Shocks (LST2 Aftershock, dampers | eBay

voordeel?

ze zijn veel soepeler en zachter van demping door de grootte maar je moet ze zelfs eens proberen. Ik heb ook 1st verschillende soorten shocks gebruikt en uiteindelijk deze gekozen.
M'n Cen genesis shocks voldeden ook supergoed trouwens!
Hou ze eens in je handen en vergelijk ze eens met die kleine fragiele nitro shocks ;)

smaken verschillen ook natuurlijk ;)

Lol, ik heb daar al op geboden, die chop shop is m'n huisleverancier :D.

Welke LST montage kit heb je gebruikt voor het monteren van die shocks?
 
ik heb deze:

Innovative-RC

werkt heel erg goed!

ik vond wel dat de stock shocktowers niet bestand waren tegen de verhoogde druk van de shocks en ze bogen steeds meer naar achteren toe... daarom heb ik ze ook vervangen door alu maar dat gazf uiteindelijk ook hetzelfde probleem en nu door mn eigen creaties. ze duwen als het ware de towers naar achter en zeker na een paar harde landingen.
 
ik heb deze:

Innovative-RC

werkt heel erg goed!

ik vond wel dat de stock shocktowers niet bestand waren tegen de verhoogde druk van de shocks en ze bogen steeds meer naar achteren toe... daarom heb ik ze ook vervangen door alu maar dat gazf uiteindelijk ook hetzelfde probleem en nu door mn eigen creaties. ze duwen als het ware de towers naar achter en zeker na een paar harde landingen.

Dat ziet er prima uit, ze hebben wel meer mooie spullen op die site trouwens, goede tip.

De Losi LST XXL shocks zijn inmiddels besteld, allemaal dank voor de suggesties! :)
 
Zo, de LST shocks zijn binnengekomen, het zijn inderdaad flinkje jongens maar qua lengte ongeveer een centimer korter dan de standaard shocks. Van boven naar beneden: Savage nitro shocks, Losi XXL LST shocks (vrij duidelijk :cool:) en onderaan de standaard Savage Flux Big Bore shocks:

flux5b6.jpg



De shafts zijn ook lekker dik, 4 mm:

flux5b7.jpg
 
Ik moet nog even wachten op de Losi XXL LST -> Savage conversie kit om de shocks te monteren op de Savage shocktowers maar ik wilde toch even kijken hoe groot de auto nu ongeveer wordt. Daarom maar snel even de standaard flux shocks gemonteerd om een paar plaatjes te schieten om het verschil te laten zien tussen het 5B chassis en de standaard Flux:

flux5b4.jpg



flux5b5.jpg
 
Via HobbyKing heb ik een set Sand Paddle banden besteld maar ze hebben het daar blijkbaar erg druk, de boel was op voorraad maar na 10 dagen hebben ze nog steeds niets verstuurd :confused:

RS260-85049.jpg
 
daaaaamn en ik vond mijn 8ight b shocks al gigantisch... (nou zitten die ook op een slash dus als je schaal mee rekent win ik het misschien nog wel ook:P) maar daaaamn
 
gewoon eventjes melden dat je dolle pret gaat hebben als je ziet wat 4wd aandrijving doet met zo'n voorwieltjes :D 4 achterwielen moest je besteld hebben ;) hopelijk kun je je bestelling nog annuleren of bijwerken!

Dat vermoeden had ik al dus ik heb idd bovenstaande set besteld en twee extra achterwielen ;).

Gisteren en vandaag gereden met een Flux Tork 2200 op 4s en 6s en een 17/44 vertanding en dat gaat prima, op 4s blijft de boel bijna koud en op 6s wordt de boel lauw (op gras en in het bos).

Ik heb een 1717 liggen maar dat was nog niet direct noodzakelijk geweest...
 
Sweet, bedankt dat je dat even laat weten. Heb dus ook een 2200kv Tork motor in m'n Savage 5T gedrukt. :) Had gehoopt dat dit goed zou werken. zat zelf te denken om een 18T pinion er op te drukken (heb een 52T of 54T spur gemonteerd zitten. (gehard staal. weet niet of die goed werken of niet, maar dat zie ik dan wel. )

Zou 18T ook nog goed werken denk je? (De Savage 5T heeft de voorbanden rondom zitten van de Baja 5T, zijn dus ook gewoon bigscale wielen.)
 
Sweet, bedankt dat je dat even laat weten. Heb dus ook een 2200kv Tork motor in m'n Savage 5T gedrukt. :) Had gehoopt dat dit goed zou werken. zat zelf te denken om een 18T pinion er op te drukken (heb een 52T of 54T spur gemonteerd zitten. (gehard staal. weet niet of die goed werken of niet, maar dat zie ik dan wel. )

Zou 18T ook nog goed werken denk je? (De Savage 5T heeft de voorbanden rondom zitten van de Baja 5T, zijn dus ook gewoon bigscale wielen.)

Ja hoor, dat gaat zeker wel werken; die Tork kan dat makkelijk aan.

Jammer dat die 5T bodies zo duur zijn maar misschien ga ik ook nog wel zo'n ding in elkaar schroeven, die Savage XL is ineens niet zo indrukwekkend meer :D.
 
@Rolf, je moet niet vergeten dat zo'n Savage niet veel zwaarder is als een 1/8 MT. Dus op zich valt dat nog heel erg mee met overkill hoor. als je met een 1717 begint, dan word het al wat anders. :D

Maargoed, ik ben iig van mening dat je de motor beter overmaats kunt hebben normaal gesproken. dan blijft alles gewoon netjes heel, omdat het er niet zoveel moeite mee heeft. (behalve de aandrijfassen dan misschien. :P )

Ja hoor, dat gaat zeker wel werken; die Tork kan dat makkelijk aan.

Jammer dat die 5T bodies zo duur zijn maar misschien ga ik ook nog wel zo'n ding in elkaar schroeven, die Savage XL is ineens niet zo indrukwekkend meer :D.


Moet je eens een mail sturen naar RC racing twente. die krijgt een aantal Proline Desert Rat 5T bodies binnen, die weg gaan voor 75 euro.
Nog steeds veel voor een kap. (maargoed, als je bedenkt dat ze ook ruim 2x zo groot zijn als een 1/8 kap valt het ook nog wel mee.)

baja-5b-to-5t-conversion.jpg

Dit is dan die Desert Rat body op een 5T. als je de savage niet verbreed staan de wielen wel wat verder naar binnen. (vallen dus veel mooier onder de kap ipv half uitsteken.)

Het mooie is, als je de breedte hetzelfde laat als de Savage Flux, vallen de wielen mooi onder de 5T kap. heb je een relatief smalle lange auto (voor rc normen), maar ziet er wel erg mooi op schaal uit zeg maar. :mrgreen:
Ik ga m'n Savage 5T iig neit verbreden.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top