mijn eagle heeft 1 vlucht gemaakt en is toen in de hoek beland. Zonde. Dus wil ik het weer oppakken maar de voorkan van de romp mist (crash). Heeft iemand nog de PDF/plotter file van de romp? Groet, Jeroen
Het enige wat ik heb is een kopij van het oorspronkelijke plaatje balsa waar de stukken in gesneden zijn... Gilbert
Ik heb nog wel een pdf file van het geheel! Wellicht heb je er wat aan Zal hem wel even zoeken en beschikbaar maken... Eefjan link naar pdf: http:\\www.chem.uu.nl\~breuk101\eagle\eagle-1.pdf (oorspronkelijke plaat gescanned en over getrokken mbv adobe illustrator)
Hallo Eefjan, hoe gaat het met jouw Eagle? Vliegt ie al? Jij hebt mij toch een tijdje geleden opgezocht toen ik aan het vliegen was met mijn Eagle bij Weezenhof in Nijmegen?
Hallo Frank, Nee, ik heb hem nog niet geprobeerd. Was meer bezig met mijn tigermothje met rolroeren. Gisteren was ik weer in Nijmegen, als het windstil zou zijn geweest had ik je wel een berrichtje gestuurd, maar het was nogal winderig.... Dus zodra ik in de buurt ben en het lijkt rustig weer te zijn/worden laat ik je het weten! Groeten, Eefjan
ik heb hm steeds niet aangepast... :s nu eens een nieuwe accu kopen, en nog eens proberen... weer eens want me brusched esc zit weer in een ander model... warschijlijk als men een Bli (inrunner) probeert gaat het beter??? welke rade jullie me aan? op 2S of op 3S ? (ik sta op het punt op, om bij uh te bestellen) ik wil deze vogel toch echt de lucht in hebben... het is ZOOO bijzonder.... niet z'on "standaart" bl vliegerke . You know Grtz
Dag! Dezelfde parameters van die erop zat, slechte Bert.. Als t kv maar gelijk is. De brushless mag de helft minder wegen.
kv moet volgens mij toch juist niet gelijk zijn?? airbus heeft nu al de borstel motor op lipo geprobeerd, maar dat deed niet veel, dus brushless met zelfde kv, levert zelfde max aantal flaps op toch??? lijkt me dat er toch wel meer zijn die deze eagle op Brushless hebben gebouwd? (airbus is eigenlijk op zoek naar bewezen setups)
[fluistermodus]sorry hoor :|[/fluistermodus] Mocht iemand een goede brushless motor weten, graag pm of melding hier in in het topic. Zelfde aantal KV wil airbus dus niet, want hij haalt nu niet genoeg "flaps" per seconde.... met de originele motor en lipo vliegt het ding dus niet!
Originele motor zou toch echt wel moeten werken. Mijn Eagle heeft er een jaar lang prima mee gevlogen met 2s1100mAh accu
De chinezen kunnen er zo een andere motor bij gestopt hebben.. Welke flapfrequentie heeft de eagle? 5 slagen per sec oid? kv * 0,8 / tandwielen = toerental / 60 = hz
@Fbk ; dan moet ik nu ng eens proberen, met een verse accu en nu heb ik ook een rpm meter. @Niek ; Welke flapfrequentie heeft de eagle? 5 slagen per sec oid? kv * 0,8 / tandwielen = toerental / 60 = hz deze is idd 5 slagen per sec tandwielen? aantal tanden bedoel je dan?
Merci niek. In ieder geval, met een 2s2p 500mah, nog geen verbetering... zoals de meeste heb ik eht "kopke" kapot "gevlogen"... dus heb er een steviger op gemonteert... gewoon 2X en dan schuin aan elkaar geplakt. geen verbetering, dus ik ga op 3S proberen. Als het dan nog niet lukt gaan we een BLI in monteren... da ding moet vliegen...