Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    1.5, 2 en 2.5 daar haal je bijna heel je auto mee uit en inelkaar.
     
  2. JelcoGhysels

    JelcoGhysels Guest

  3. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    Zien er leuk uit maar ik twijfel over de kwalieit.

    Ik heb ze bij een ijzerwaren zaak gehaald wel iets duurder maar wel goed.
    Wat een verschil met de standaard traxxas tools.

    want het oude spreekwoord is toch waar.

    Goed gereedschap is het halve werk.
     
  4. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ik heb eens bij de review op de hobbyking site gelezen dat iemand ze had gekocht en dat ze meteen braken.
    Ga gewoon naar de Provak oid. Ik heb ze zelf van Wera en die voldoen prima.
     
  5. Tim Van de Cavey

    Tim Van de Cavey

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    68
    Even een vraagje: bij de ultimate zit een ander differentieel bij, wil dit zeggen dat er daar 2 verschikkende diffen voor verschillende omstandigheden bij zitten?
     
  6. igot

    igot

    Lid geworden:
    14 aug 2010
    Berichten:
    306
    Er zit een center diff bij, standaard is dit een slipper clutch.
    Bij deze center diff zitten diverse tandwielen om het eea te testen (50 / 52 / 54 tands zo uit mijn hoofd). De normale spur gear komt dan te vervallen.
     
  7. Tim Van de Cavey

    Tim Van de Cavey

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    68
    En veranderd dit dan de verhoudingen tussen voor en achter dit center dif?
     
  8. Hessel

    Hessel

    Lid geworden:
    7 mei 2010
    Berichten:
    112

    nee hoor, de verhouding blijft t zelfde (anders maak je n hoop kapot zonder driftbanden)

    De getallen die igot opnoemde zijn spurgears, net als bij een slipdiff kun je hiermee de verhouding tussen de motor en het diff instellen.


    Met dikte van olie in de centerdiff kun je instellen hoe veel het differentieel differientieerd (hopelijk bestaat dat woord)
     
  9. Tim Van de Cavey

    Tim Van de Cavey

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    68
    Owkeej, dus hoe dunner de olie en kleiner spur hoe minder hij gaat driften?

    Of ben ik nu helemaal mis?

    En dan vraag die ik best hier aan jullie kan stelle: is de ultimate het prijsverschil waard tov de standaard 4x4?

    Wou eerst een gewone 2wd VXL kopen en die geleidelijk aan upgraden maar gezien ik een paar weken geleden een jato 3.3 heb gekocht en als ik voel hoe hard werken het is om hem onder controle te houden ondanks zijn veel bredere wielbasis lijkt een 4x4 toch meer een andere auto...
     
  10. Hessel

    Hessel

    Lid geworden:
    7 mei 2010
    Berichten:
    112
    hoe dunner de olie, hoe meer het differentieel zijn werk kan doen.
    hierdoor gaat de energie van je motor makkelijker naar het wiel met de minste weerstand.
     
  11. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    ik zou zeggen een slash 4x4 platinum met een hobbyking 2.4ghz zenderset (hk300 ofzo)
     
  12. Tim Van de Cavey

    Tim Van de Cavey

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    68
    Is een platinum eigenlijk identiek aan de ultimate? (met uitzondering van geen zender set en geen batterij erbij)

    Ik heb nog een 2.4ghz set liggen van mijn Tamiya, dus enkel een ontvanger dan..
     
  13. Mc T

    Mc T

    Lid geworden:
    8 sep 2008
    Berichten:
    170
    One hour backslash conversion

    Op het kleicircuit met dit weer, altijd nat en modderig. Een overtray helpt maar de body is na een kwartiertje een halve kilo zwaarder door de modder die er aan blijft kleven. En dan nog het schoonmaken naderhand, dat moest anders. Knutsel de knutsel, in een uurtje BackSlash gemaakt.

    De 'body' is de overtray, gespoten met de restjes verf die ik nog had staan. De voorbumper op maat gesneden en boven het fornuis verwarmt en gebogen. De achterbumper ook verknipt en eveneens met warmte gezet en een Erevo vleugel er op geschroefd. En klaar, de Slash is in de winter een Backslash. Getest, hij blijft mooi schoon, alleen hier en daar met een tandenborstel klodders weghalen en hij is weer netjes genoeg om mee naar huis te nemen/ klaar voor een volgende keer.

    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]
     
  14. igot

    igot

    Lid geworden:
    14 aug 2010
    Berichten:
    306
    Ja, identiek aan de Ultimate..alleen zonder accu/lader/zenderset.

     
  15. slashbasher

    slashbasher

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    987
    Locatie:
    brabant,omgeving oss
    als je nog eens wat tijd over heb kan je die vleugel is anders vast maken;)
     
  16. pipi

    pipi

    Lid geworden:
    18 dec 2010
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Goedereede
    @ mc T Ziet er lache uit en rijd ook gelijk een stuk beter!


    Maar goed: Ik ben de eerste in nederland met een ssclcg met 1/8motormount :cool::cool::cool: en ook nog eens gecoat zwart met glimmend gepolijste alu delen. Het ziet er echt zeer professioneel uit en mooier dan de meeste standaart chassis. Hier zijn de PICCAS

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik ga em in Januari volledig opnieuw opbouwen en de setup ook finetunen met behulp van de informatie die ik in deze draadjes gevonden heb.

    R/C Car Handling - An Introduction To Vehicle Dynamics

    Tune With Camber Links - R/C Tech Forums
     
  17. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    lijkt op de breedte van de rustler, als hij wat korter was dan kon je een rustler 4x4 maken zonder het stampede 4x4 chassis.
     
  18. dopestuff

    dopestuff

    Lid geworden:
    13 jul 2011
    Berichten:
    9
    misschien een rare vraag, maar kan je ook de achter-aandrijfas op de voorkant gebruiken??
     
  19. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Als je daarmee het wielasje bedoelt: nee, in verband met een ander formaat wiellagers voor en achter
    De rest van de as wel. (dus het middendeel en de outdrive van het differentieel)
     
  20. dopestuff

    dopestuff

    Lid geworden:
    13 jul 2011
    Berichten:
    9
    ow ik dacht dat de wiellagers van de slash 4x4 allemaal 5x11x4 waren??

    ik heb het over deze dingen he?
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina