groot motor probleem

hoi ik ben dennis

ik heb een groot probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen
ik heb een kyosho razer met een x racer gt17 motor

hij is tweeede hands maar bij een echte kenner van deze auto's
ik ging er mee rijden eerste keer wou hij niet starten
na een paar keer proberen deed ie het dacht mooi ff stationair laten draaien en dan rustig een beetje rijden op het moment dat ik hem bij mij stil zetten begon ie in ene heel veel toeren te maken dus snel maar uit gezet dat is probleem 1

probleem 2 tweede keer dat ik het ging proberen om dat ie toch afgesteld moest worden hij starten meteen 3 tankjes geen problemen er mee gehad en ja hoor op het moment dat ik hem stil zet weer hoge toeren en hij wou niet uit meer en hij begon nog meer toeren te gaan draaien heb maar de gloei plug los gedraaid voor dat de motor naar de haaien ging of het is al te laat

wie o wie kan mij hier mee helpen hoe dat komt

bvd dennis
 
Probleem moet je iets duidelijker uit leggen. Loopt de motor stationair wel mooi laag in de toeren of schommeld het toerental. Als je rijdt hoe klinkt de motor dan?
 
Van wat hier lees en uit mijn eigen ervaring kan ik dit zeggen :

Als de motor hoge toeren maakt en je hem niet weer "normaal" krijgt kan je met een schuurtje zitten in je motor. Heb zelf zo ook een motor kapot gehad.
Doe je motor eens volledig open en controleer de binnenkant van de cilinderholte op scheurtjes of stukjes die loszitten (dan is het al te laat)...
 
hoi ik ben dennis

ik heb een groot probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen
ik heb een kyosho razer met een x racer gt17 motor

hij is tweeede hands maar bij een echte kenner van deze auto's
ik ging er mee rijden eerste keer wou hij niet starten
na een paar keer proberen deed ie het dacht mooi ff stationair laten draaien en dan rustig een beetje rijden op het moment dat ik hem bij mij stil zetten begon ie in ene heel veel toeren te maken dus snel maar uit gezet dat is probleem 1

probleem 2 tweede keer dat ik het ging proberen om dat ie toch afgesteld moest worden hij starten meteen 3 tankjes geen problemen er mee gehad en ja hoor op het moment dat ik hem stil zet weer hoge toeren en hij wou niet uit meer en hij begon nog meer toeren te gaan draaien heb maar de gloei plug los gedraaid voor dat de motor naar de haaien ging of het is al te laat

wie o wie kan mij hier mee helpen hoe dat komt

bvd dennis

Hoi Dennis,

Welkom op het forum. Ik denk dat het niet lang duurt voordat er een horde hobbyisten zich op je probleem storten.
Je kan het ons wel wat makkelijker maken door wat interpunctie te gebruiken;)
Dat leest al een stuk makkelijker.

Om je problemen mee op te lossen zul je wat meer informatie moeten geven.

Probleem 1: gaat de motor meer toeren draaien als je de rem er op houd? Gaat De motor rustig aan meer toeren maken, of gaat het heel abrupt?
Ik denk dat een reden kan zijn dat hij valse lucht trekt. Of dat hij veeeeeel te arm staat.

Probleem 2: hoe zet je normaal gesproken de motor uit? Ik begrijp dat de motor niet uit wilde. Ook niet als je de uitlaat dicht houd?

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van je auto, dan bedoel ik een boven aanzicht zodat we de motor en de servo's kunnen zien.
 
Zillion3: wat een onzin.

Dcvedder: als de tank bijna leeg is, stijgt het toerental doordat de motor te weinig brandstof krijgt. Dat heet 'arm' lopen.

Wat is veel toeren? Een nitro motortje kan zo'n 30~35.000 toeren makkelijk aan. Dat klinkt als heel veel toeren, het motortje 'gilt' het uit. Maar daarvoor is de motor ook gemaakt, dus is het geen enkel probleem.

Het klinkt allemaal gewoon als een afstellings probleem(pje) wat makkelijk op te lossen is met de kennis uit de sticky topics in dit brandstof gedeelte van het forum...
 
Probleem 3: Ik heb een toetsenbord zonder leestekens gekocht zodat iedereen alles 6 keer moet lezen voordat het begrepen wordt. Ook grammaticaal schuurt en kraakt het hier en daar een beetje.

Om even op je probleem te komen. Een luchtlek, tank fout aangesloten (slangetje kan dubbel liggen of te lang zijn waardoor bij half leeg al geen benzine meer wordt aangevoerd), nul punt van servo kan zelfs kwijt zijn. Er zijn vele mogelijkheden.
 
Ik lees alleen:

newbee, 2e hands auto gekocht, amper gebruikt, van een oud vrouwtje geweest, in prima staat.
En blijkbaar ook niet werkend gezien bij de aankoop....

Ik zou ook zeggen een verloop van de servo dat die in hoog toeren gaat lopen, mogelijk lege batterijen in zender en/of ontvanger. Rij eens zonder body om te zien wat er gebeurt.
 
Probleem 3: Ik heb een toetsenbord zonder leestekens gekocht zodat iedereen alles 6 keer moet lezen voordat het begrepen wordt. Ook grammaticaal schuurt en kraakt het hier en daar een beetje.

Om even op je probleem te komen. Een luchtlek, tank fout aangesloten (slangetje kan dubbel liggen of te lang zijn waardoor bij half leeg al geen benzine meer wordt aangevoerd), nul punt van servo kan zelfs kwijt zijn. Er zijn vele mogelijkheden.

Ik ga er van uit dat je de geplaatste reacties niet gelezen hebt.
Anders zou het wel erg nutteloos zijn, en ronduit onbeschoft, om hem weer te wijzen op de "fout" die hij maakt.

Daarnaast is het plaatsen van berichten zonder het topic te lezen, duidelijk zinloos.

YM2C
 
Wat roelof zegt. Ik zou checken dat de gasschuif wel volledig sluit. Als je er 110% zeker van bent dat ze volledig sluit kun je naar zoeken naar lekken in de motor.
En staat de motor niet te arm onderin? Dat + bijna lege tank kan de motor ook wel eens in toeren jagen, maar niet in vol gas.
 
Hoi Dennis,

Welkom op het forum. Ik denk dat het niet lang duurt voordat er een horde hobbyisten zich op je probleem storten.
Je kan het ons wel wat makkelijker maken door wat interpunctie te gebruiken;)
Dat leest al een stuk makkelijker.

Om je problemen mee op te lossen zul je wat meer informatie moeten geven.

Probleem 1: gaat de motor meer toeren draaien als je de rem er op houd? Gaat De motor rustig aan meer toeren maken, of gaat het heel abrupt?
Ik denk dat een reden kan zijn dat hij valse lucht trekt. Of dat hij veeeeeel te arm staat.

Probleem 2: hoe zet je normaal gesproken de motor uit? Ik begrijp dat de motor niet uit wilde. Ook niet als je de uitlaat dicht houd?




Zou je eens een foto kunnen plaatsen van je auto, dan bedoel ik een boven aanzicht zodat we de motor en de servo's kunnen zien.


ik geprobeerd een paar foto's hier op te zetten maar dat wou niet lukken dus ze staan nu bij mijn profiel misschien dat je er wat op ziet ik wordt er op dit moment niet wijzer van
En wat bedoel je met interpunctie als ik vragen mag

Ge dennis
 
Gewoon het gebruik van leestekens zoals punten , komma's , uitroeptekens , vraagtekens en dat soort dingen ...

Nu staan er lappen tekst die redelijk onoverzichtelijk zijn ;)
Vul ook even je woonplaats in op je profiel ... Misschien is er iemand in de buurt met verstand ervan die even wil kijken , werkt makkelijker als de vage en slecht geformuleerde omschrijvingen die je hier geeft :yes:
 
Je hebt een GZ-15 motor en dat zijn niet de beste motoren die Kyosho heeft.
Begin eens met de naalden op fabrieksistelling te zetten. Dat is de HSN op 2,5 slag open en de LSN op 2 slagen open. Hij zal wat rijk lopen a;s het goed is nu.

Als ik je nog een tip mag geven, de auto is wel heel erg smerig namelijk. Kun je mooi doen in deze regenachtige tijd en zo leer je je auto ook kennen.

M.v.g. Mark
 
Dat is een 2.9cc Force van de Conrad, in principe niets mis mee mits goed behandeld.
 
Als ik de foto bekijk van je dan zit er toch echt de originele in. Of je hebt de koelkop verandert en dan kan daar je probleem wel eens inzitten.

M.v.g. Mark
 
Als ik de foto bekijk van je dan zit er toch echt de originele in. Of je hebt de koelkop verandert en dan kan daar je probleem wel eens inzitten.

M.v.g. Mark

oke dat wist ik niet dat het de originelen is.
had vanmiddag hem weer gestart en kwam rook bij de koelkop uit hoord dat.?
 
oke dat wist ik niet dat het de originelen is.
had vanmiddag hem weer gestart en kwam rook bij de koelkop uit hoord dat.?

nee dan heb je de koelkop er scheef op zitten
(je moet de koelkop-schroeven er kruiselings op draaien en elke koperen ring (bij jouw 2 ringen) een beetje inolieen met afterrun olie...
 
nee dan heb je de koelkop er scheef op zitten
(je moet de koelkop-schroeven er kruiselings op draaien en elke koperen ring (bij jouw 2 ringen) een beetje inolieen met afterrun olie...

Inderdaad even controleren. Maar de rook kan ook gewoon bij de uitlaatbocht vandaan komen, een bekende kwaal is dar de schroeven van de uitlaatbocht makkelijk los komen als ook dan de pakking kapot gaat.
 
heb het probleem op gelost nou kwam ik iets anders tegen? hoe zorg ik dat de schroefjes die de motor op zijn plaats houd want op een of andere manier trillen ze los zo ben ik er ook achter gekomen met plotselinge hoge toeren.?
 
Back
Top