groot motor probleem

heb het probleem op gelost nou kwam ik iets anders tegen? hoe zorg ik dat de schroefjes die de motor op zijn plaats houd want op een of andere manier trillen ze los zo ben ik er ook achter gekomen met plotselinge hoge toeren.?


Je moet een beetje blauwe loctite op de boutjes doen, dan trillen ze niet meer los.

Gr.
 
dat probleem heb ik ook gehad dat ik er teveel op deed kon ik alle schroefjes uitboren omdat alle kopjes waren dolgedraait (wat niet zonder gevaar gaat) en toen greeg ik de schroefdraadjes er ook nog eens moelijk uit!!!

dus gebruk altijd goed gereedschap en duw de schroevendraaier helemaal in de schroef!!
 
heb het probleem op gelost nou kwam ik iets anders tegen? hoe zorg ik dat de schroefjes die de motor op zijn plaats houd want op een of andere manier trillen ze los zo ben ik er ook achter gekomen met plotselinge hoge toeren.?


Kun je aangeven hoe het probleem nu is opgelost. ben erg nieuwsgierig :rolleyes:
 
van de rook bij de koelkop er lag wat nitro op de kop.
En van de plotsellingen hoge toeren komt dus dat de schroefjes om de motor op zijn plek te houden elke keer los laat
 
van de rook bij de koelkop er lag wat nitro op de kop.
En van de plotsellingen hoge toeren komt dus dat de schroefjes om de motor op zijn plek te houden elke keer los laat

Ik durf toch wel met zekerheid te zeggen dat de schroeven om je motor te monteren niets te maken hebben met je toerental dat plots op loopt.
Ik denk dat het probleem ergens anders in zit.
Je gaf eerder al aan dat je 3 tankjes zonder problemen gereden had en de motor daarna weer hoog in zijn toeren ging lopen.
 
Ik durf toch wel met zekerheid te zeggen dat de schroeven om je motor te monteren niets te maken hebben met je toerental dat plots op loopt.
Ik denk dat het probleem ergens anders in zit.
Je gaf eerder al aan dat je 3 tankjes zonder problemen gereden had en de motor daarna weer hoog in zijn toeren ging lopen.
hoi paultje baultje haha
 
dat probleem heb ik ook gehad dat ik er teveel op deed kon ik alle schroefjes uitboren omdat alle kopjes waren dolgedraait (wat niet zonder gevaar gaat) en toen greeg ik de schroefdraadjes er ook nog eens moelijk uit!!!

dus gebruk altijd goed gereedschap en duw de schroevendraaier helemaal in de schroef!!
hallo freakje treakje hhaa
 
Als je 2 van dat soort berichten achter elkaar plaatst ben je gewoon posts aan het scoren Anko ;)

Zeker als je nog meer van die "nuttige" dingen in andere draadjes gaat plaatsen.....
 
Ik durf toch wel met zekerheid te zeggen dat de schroeven om je motor te monteren niets te maken hebben met je toerental dat plots op loopt.
Ik denk dat het probleem ergens anders in zit.
Je gaf eerder al aan dat je 3 tankjes zonder problemen gereden had en de motor daarna weer hoog in zijn toeren ging lopen.

Klopt maar toen had ik nog niet naar de schroefjes van de motor gekeken.
Mijn broertje zag bij de auto een schroefje liggen toen we hem gingen nakijken
met de afstelling.
Heb toen gekeken waar die schroef bij hoorde toen zacht ik het.
Heb ze vast gedraaid en een paar keer gestart en wat gas gegeven en trilde ze los.
Vandaar

Ook niet als het tand wiel van de transmissie niks meer raak omdat de motor ff verplaatst is.?
 
Het zou kunnen dat als de motor verplaatst (dus weg van de spurgear) en de servo op de zelfde stand blijft staan dat de gas ton open gaat lijkt mij want de carb zit aan de motor dus gaat ook opzij maar dat lijkt mij wel minimaal plus dat je denk ik eerder last hebt van het feit dat je geen aandrijfing meer hebt...plus kapotte clutchbelt en spurgear.
 
Maar het zal wel kunnen denk ik...ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehad gebruik altijd loctite;)
Dus eerst loctite halen voor je weer gaat rijden dat bespaard je een hoop narigheid en geld.
 
Heb het gedaan nieuwe schroefjes en een beetje loctite weer afgesteld maar nu valt ie elke keer uit als ik rem hoe komt dat.
Het het forum gelezen hoe je moest afstellen precies zo gedaan maar valt nog steeds uit
 
loopt je koppeling nog vrij want als er bijv. een veertje is gebroken bij de koppeling
aangrijpen waardoor hij afslaat..
Hetbeste om dit te testen is om even te voelen of hij vrij loopt door de auto te rollen.
Of de auto ergens op zetten waarbij de wielen los van de grond staan en hem dan starten blijven de wielen dan mee draaien als hij laag stationiar draaid dan is er wat met je koppeling.
 
Back
Top