XXlite

zo nog wat foto's
full

full

full

full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hieronder is goed het verschil te zien tussen het Samurai weefsel (boven) en het EMC weefsel (onder).

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hieronder is goed het verschil te zien tussen het Samurai weefsel (boven) en het EMC weefsel (onder).


er is zeker een duidelijk verschil , het samurai weefsel blijft echt mooi zitten en is uiterst dicht (doordat de vezels plat gerold zijn(spread-tow))

de ligger in de laatste samurai vleugel is ook anders opgebouwd dan bij die eerste vleugel wat een forse verbetering qua stijfheid opleverd , maar ook de torsiestijfheid is bijzonder goed , dit is echt een zeer stijve vleugel met zeer aanvaardbaar gewicht vind ik.

-kristof-
 
Kristof,

Heel mooi ...bij de huidige LDA (low drag airfoil) A2s worden de vleugels zeer licht geturbuleerd door het oppervlak aan de bovenkant niet al te glad te maken of er een heel dun stripje op te plakken...misschien is het Samurai weefsel dus te glad.....ik ben daarom benieuwd welke vleugel uiteindelijk beter vliegt....ik vind het wel een heel mooi concept en ben in mijn gedachten ook met een vergelijkbaar model bezig...zal nog wel een aantal jaar duren...
Cheers

Bart
 
@de materiaalverzamelaar:
Heel mooi ...bij de huidige LDA (low drag airfoil) A2s worden de vleugels zeer licht geturbuleerd door het oppervlak aan de bovenkant niet al te glad te maken of er een heel dun stripje op te plakken.

Dus toch een golfbal oppervlak:cool:

Heb mijn eerste disser stabilo en kielvlak in de bag! Man is dat moeilijk, daar moet ik nog veel oefenen en uitproberen. Ik heb nu Loet's versie gebruikt. Gaat erg moeilijk, zal de volgende keer Berrie's variant uitproberen en daarna dan, wil ik proberen het disser in te spuiten met spuitlijm en direkt op het schuim te plakken. Dan ligt het helaas bij grote vleugels niet tussen het glas!
Naja learning by doing
 
Iemand die vaak hardloopt, zal dit na een bepaalde tijd steeds beter gaan, of iemand die veel vliegt zal dit na een bepaalde tijd steeds beter kunnen doen.
:D

Somehow I don't get the same impression. Seems to me the older I get, the harder it it is to run, especially after 5 à 6 km (except if Renée Olstead is running in front me and leading the pack to a midnight at the oasis happening)
and as for flying, I must agree it keeps you running. This comment deserves a visual illustration : [URL="
Doobie Brothers-It Keeps You Runnin' - YouTube[/URL] from the experts at the coffeeshop.

Kristof, when are you delivering my XXLite Speed please ?

Merry Christmas and Godspeed to all of you :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hi,

enkele foto's van de nieuwste xxlite die ik aan het bouwen ben , de stabilo is ook nieuw , deze heeft het freakv2 profiel , het kielvlak is het helios kielvlak.

de vleugel was niet verstevigd waar de aansturing ging komen en het stuk tussen de ailerons werd veel te zwak na het plaatsen van de aansturing, dus dit heb ik weggehaald.

de staartdelen zijn gecoat zodat vocht opname verhinderd word en het zwaartepunt niet wijzigd bij regen of vochtig weer.

deze set weegt 11.3 gram en is zo'n 2.5gr meer dan de carbonvliesset ,waardoor ik een grtotere batterij kan(moet) nemen om het zp niet te beinvloeden.
ik varwacht zo rond de 220gr uit te komen wat naar mijn mening een ideaal ondergewicht is voor deze kist (ik gooi er hoger mee dan bij 200gr)

full


full


full


full



full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey kristof, mss een tip of raad.... je kan misschien mini "wingletjes" zetten aan de ailerons (de zijde die aan de romp zit) zodat de wervelingen toch iets gedempt worden?

hij lijkt precies zo klein! maar dat komt heel waarschijnlijk door die erg slanke vleugel :)
 
hey kristof, mss een tip of raad.... je kan misschien mini "wingletjes" zetten aan de ailerons (de zijde die aan de romp zit) zodat de wervelingen toch iets gedempt worden?

Wervelingen worden verkleind maar de hoekweerstand flink vergroot. Lijkt me beter om een klein stukje balsa op de romp te plakken en in vorm te schuren. Matje er over en een drupje verf en je ziet re niets meer van.
 
ik heb nog een vleugel waarbij de kern te dun gefreesd is en op sommige plaatsen de huid niet gehecht heeft, hiervan ga ik het stuk tussen de ailerons uithalen en op de romp lijmen na afloop...
 
Hoi Kristof,

De flap aansturing ziet er degelijk uit.

- Hoeveel ballast kun je toevoegen met deze manier van flapaansturing?
- Is of wordt de romp versterkt bij de gaten?
- Is het mogelijk om de flaps t.p.v. de scharnierlijn te laten doorlopen totaan de romp?


P.s. Mooi stabilo!!

Bas
 
bas,

De flap aansturing ziet er degelijk uit. dit is gemaakt uit vol koper van 3mm , ik ga de volgende keer 2 mm nemen i.v.m. met gewicht , heb een as van 2 gekocht en dit zal zeker voldoen...

- Hoeveel ballast kun je toevoegen met deze manier van flapaansturing?

normaal gezien 100mischien 120gram

- Is of wordt de romp versterkt bij de gaten?

ja er liggen op die plaats 7 lagen van 80-100gr/m² koolstof , ik ga de romp testen met 10gr lood erachteraan en 40 vanvoor als ik dat volle kracht kan werpen is het goed maar ik heb er alle vertrouwen in , het voelt nog steeds zeer stiijf aan.

- Is het mogelijk om de flaps t.p.v. de scharnierlijn te laten doorlopen totaan de romp?

zeker maar dit is slechts 5mm max.de romp gaat erg conish op die plek , op de scharnierlijn zit ik maar 5mm van de romp, de romp is erg slank , zo lijkt het een grote spatie tussen de ailerons en de romp...

P.s. Mooi stabilo!!

Bas
 
Didier,

Wordt er bij de Turbo geen aluminium buis gebruikt? Wat is de diameter die op de Turbo gebruikt wordt?

Bas
 
Back
Top