Mod trex 600 pro for scale

Mijn nieuwe aanwinst een T-rex 600 efl pro

Uitgerust met:

* 4blade rotorhead
* 4 spinblades
* 80A hv jive ESC kontronik
* 4 savöx servo's
* Vstabi 5.1
* 2cell life hyperion for rx
* 12 cell battery for flight
* standard motor

Ik ga deze ombouwen naar een schaalromp.
De welke ... dat blijft nog een tijd een geheim.
Ik ga eerst en vooral een deel testen doen met deze heli vooraleer verder te gaan met de bouw van een romp.

De 4 bladskop is van scaleflying.de deze is "plug and play"
Ik moet eerlijk zijn de kwaliteit van de kop is zeer goed tot wat ik tot nu toe gemerkt heb.

Er is echter wel een klein probleem met deze heli normaal gezien draait hij 2400rpm rotor speed en bij de 4bladskop mag ik er maar max 1800rpm hebben. Waardoor dat ik op de kontronik regelaar vlieg op flatcurve van 40% wat toch aan de lage kant is. Niet dat deze heet wordt maar het wordt mij toch afgeraden om dit te blijven doen.
Motor wordt nu 60°c.

We gaan gewoon de motor moeten veranderen naar een lichtere scorpion en dan zou het probleem van de kaart moeten zijn.

Ik ben ook nog aan het wachten op een 4 blade tailrotor.

Maar voorlopig ziet hij er zo uit.

file.php


file.php


file.php


file.php


file.php
 
Een pracht van een project waarin je denk ik de grenzen op zoekt van een T-Rex 600, maar wat ik denksondanks zeker zal volgen.
Heel benieuwd naar wat je (buiten de rotor en tail om) nog meer moet aanpassen aan deze heli.
 
Hey Bert,

aangezien ik ook nog een T-Rex 600E op de plank heb staan, ga ik dit draadje zeker volgen.
Die 4-bladskop intrigeert mij wel. Ben benieuwd naar je ervaringen.
En vaneigenst is er ook de nieuwsgierigheid naar welke schaalromp je er rond gaat zetten...

Heligroeten,

Nick
 
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga proberen zoveel mogelijk details te brengen.

Nu vlieg ik op de pitch curve van

0%=-2graden
25%=+2 graden
50%=5graden
75%=7.5 graden
100%=9graden

Toerental is 1800rpm

tailblades zijn de gewone 95mm

En dit is tof vliegen.
Niet eens het gevoel dat deze heli oorspronkelijk een 3d Beest is.
Vliegt nu al gelijk een schaal heli.

Alleen heeft zich vandaag een spijtig voorval voor gedaan na 2 vluchten de heli op de plank gezet (+-1.8m hoogte) en wat gebeurd er als ik onder in de living ben.
BOEM!!! Ik loop naar boven en denk shit!!! en ja heli van de kast gevallen.
Maar niet veel problemen enkel de kap wat gebarsten.
En heb natuurlijk alles gedubbel checked. Zowel de 4 spindle assen en de hoofdas zijn visueel gecontroleerd. Om goed te zijn zou ik ze er eigenlijk moeten uithalen en op een tafel laten rollen. Maar als hij morgen fel trilt dan gaan we dat zeker doen.

Nu over de romp:

Dit is niet echt "geheim" maar ik ben nog even met de leverancier aan het discussiëren over de mechaniek in welke romp deze wel gaat en welke niet.

In feite wou ik de mi-26 bouwen, maar de gewone trex 600 past daar wel in maar de pro niet, volgens de leverancier.

Nu ik de 4 bladskop heb, zijn er 2 kandidaten maar de uitleg volgt nog hierover.
 
MI-26

Heej Bert,

Ik zou ff goed kijken. Een standaard ESP moet ook omgebouwd worden als de andere platen worden gebruikt. Bij de MI krijg je die platen, de rest aan aanpassingen kun je zo in onderdelen kopen (bv van torquetube naar snaar is een paar euro.

Wel een hele vette bak zo'n MI-26.

Grz. Bone
 
Vandaag nog maar eens contact gehad met scaleflying.de

Ik wou zoals eerder gezegd de mi-26 bouwen, maar door verschillende redenen en dat ik nu een 4 bladskop heb ga ik de blackhawk romp bouwen rond deze trex 600.

Nu alleen kijken of ik de romp bestel voor ik weg ben met het werk of er na.
Als ik terug ben zitten we wel al in Februari.

We zullen wel zien het nieuw gezinnetje heeft ook aandacht nodig.

Vandaag trouwens terug gevlogen en geen bladspoor meer dat hebben we goed er uit gekregen en de val van 1,8m heeft ook geen sporen na gelaten.

kf-uh60bh6-10.jpg
 
Whaaa...ne Blackhawk..Heb ik ook nog onafgewerkt op de kast staan, wordt mss ooit nog afgemaakt, maar problemen met de tailrotoraandrijving hebben de werken stil gelegd..
Wat je rotortoerental betreft, mss met minder cellen vliegen, dan gaat het rpm vanzelf omlaag en je regelaar instelling omhoog.. Heb ik met mijn mini titan cobra gedaan, van 3s naar 2s..met succes...
 
Whaaa...ne Blackhawk..Heb ik ook nog onafgewerkt op de kast staan, wordt mss ooit nog afgemaakt, maar problemen met de tailrotoraandrijving hebben de werken stil gelegd..
Wat je rotortoerental betreft, mss met minder cellen vliegen, dan gaat het rpm vanzelf omlaag en je regelaar instelling omhoog.. Heb ik met mijn mini titan cobra gedaan, van 3s naar 2s..met succes...


+1. een t600 kan prima op 10 of zelfs 8 cellen vliegen!;)
 
Ja kan ik eens proberen maar op 12cell vliegt die perfect, MAAR als eerder aangetoond geeft dit geen goede setup aan de motor en regelaar op dit toerental.

M.A.W. kan ik nu al 2 dingen doen:

1. Ik verander de motor naar een lichter exemplaar
2. Ik ga op minder cellen vliegen.

We gaan het allemaal eens overwegen.
;)
 
vraag me af of het wel zo slecht zou zijn continu op 40% te blijven vliegen.
Ok, als je het simpel kan veranderen zou ik het doen maar het is niet noodzakelijk naar mijn mening.
 
vraag me af of het wel zo slecht zou zijn continu op 40% te blijven vliegen.
Ok, als je het simpel kan veranderen zou ik het doen maar het is niet noodzakelijk naar mijn mening.

Neem het maar gerust aan dat het niet goed is, regelaar loopt dan zeer warm, is niet efficient, en kan gewoon uitbranden, ik heb het al zien gebeuren..
Ik zou de minder cellen optie nemen, gewoon al omdat je dan gewicht uitspaart..ook niet slecht :-)
 
Mooi project Bert! Ik dacht dat je werk genoeg had aan de EC135 ;-)
Ga je zelf spuiten of koop je een ongespoten romp? De Blackhawk is een mooie heli die je nog niet veel ziet in het schaal heli gebeuren. Ik zie trouwens wel meer mooie dingen op die site!
 
Neem het maar gerust aan dat het niet goed is, regelaar loopt dan zeer warm, is niet efficient, en kan gewoon uitbranden, ik heb het al zien gebeuren..

Was dat ook een Jive? Die regelaars kunnen perfect op deellast draaien en 40% in de zender is misschien 70% in de ESC qua PWM dus is zowieso al niet zo laag als het lijkt.
Andere regelaars zouden hierdoor inderdaad kapot gaan.
 
Was dat ook een Jive? Die regelaars kunnen perfect op deellast draaien en 40% in de zender is misschien 70% in de ESC qua PWM dus is zowieso al niet zo laag als het lijkt.
Andere regelaars zouden hierdoor inderdaad kapot gaan.

neen, het was geen jive, een CC als ik me ni vergis, dus dat zou zeker kunnen. Bert gaf al aan dat zijn regelaar warm werd dacht ik, vandaar het idee om het aantal cellen te verminderen.
 
Aangezien ik nu veel tijd heb om na te denken.
Ben ik bezig met alles te bestellen.

Ik heb vandaag de Blackhawk uh-60 van scaleflying besteld met alle bij horende parts, cockpit, droptanks, enz...

Ik zal aan mijn vrouw vragen als ze er foto's van neemt zodanig dat ik wat zinnigs kan posten hier.:D

Ik hoop ook alle stukken voor de ec-135 te kunnen bestellen en dan start de bouw voor mij weer in februari. Omdat ik een winter achterloop zal ik in de zomer gaan moeten doorwerken.

Eerst gaan we aan de blackhawk beginnen deze gaat semiscale blijven niet te veel klinknagels enz... gewoon om mij te amuseren op treffens enz... Vervolgens ga ik mijn quadcopter afmaken zodanig dat deze FPV vliegt en dan beginnen we volledig terug aan de EC-135.
 
Voila mijn job zit er hier bijna op, nog enkele dagen en we zijn weer terug bij de familie. Dit na een goede 4 maanden en een beetje weg geweest te zijn van thuis.

Nu kijk ik ten eerste uit naar het terug zien van mijn familie. Vooral mijn vrouw en dochter.

Maar ik kijk ook uit om terug door te gaan met de hobby waar we gestopt waren voor ik vertrok.

Dus ben ik al begonnen met verder denken over de verdere bouw van mijn 2 projecten dit en de ec-135 van hirobo.

Ik begin alvast met mijn eerste vraag.
Messing kan je dat met gewoon soldeersel aan elkaar verbinden?

2e vraag hoe verander ik de titel van dit topic.
Zou Blackhawk Trex 600 moeten worden.
 
Een jive kan met versie 9 zelfs op 10 procent vliegen... Kijk maar eens op de site van kontronic ... Vanaf v9 zegt men dat het niet meer uitmaakt.. Bij een jive ....

Idle 1 bij mijn kasama is ook 50 procent

Groet Marcel
 
Een romp om de pro, zeer intressant! Een onaangepaste romp gaat niet passen iig. Ben dagen aan het zoeken geweest naar een schaal romp voor de pro zonder succes.

Ik ga hem volgen. ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
HALLO,

Vanaf morgen post ik hier enkele foto's van de heli ik ben namelijk terug in het land sinds 0200Hr deze nacht. Eindelijk terug thuis. Na 4 maanden en een beetje op missie te zijn geweest.
 
Hei Hei Hei den Bert ....

Mooi .... maar geniet maar eerst van de kleine en van de vrouw en van de familie hè ...

Tot .....

Grtz

Ron
 
Back
Top