HPI Nitro MT

beste,

ik ben nieuw met brandstof motoren heb al een tijd elektro erop zitten.
Een vriend van mij deed zijn Hpi MT weg, deze heb ik over genomen. nu heeft deze een tijd stil gestaan wel volledig in de afterrun en helemaal schoon.
nu zit ik met het volgende.

  1. is er ergens een nieuwe kap te krijgen
  2. de trotle link zit vast, hoe deze los te maken (zoek functie gebruikt)
  3. trekkoord loopt niet helemaal in, kan het zijn dat dit wel gebeurt als hij loopt.
  4. heeft iemand PDF van de handleiding of een link.
  5. starten gaat erg zwaar, hoort dit?

ik zal wel verkeerd gezocht hebben, of zoals op elk forum helemaal de grond ik getrapt worden ivm beginners vragen.
toch hoop ik op nuttige antwoorden.

Bedankt alvast.

p.s heb Van de Tombe in oegstgeest contact gekregen van "gerrit" uit Sassenheim, zit hij op dit forum of kennen jullie hem?
 
beste,

ik ben nieuw met brandstof motoren heb al een tijd elektro erop zitten.
Een vriend van mij deed zijn Hpi MT weg, deze heb ik over genomen. nu heeft deze een tijd stil gestaan wel volledig in de afterrun en helemaal schoon.
nu zit ik met het volgende.

  1. is er ergens een nieuwe kap te krijgen
  2. de trotle link zit vast, hoe deze los te maken (zoek functie gebruikt)
  3. trekkoord loopt niet helemaal in, kan het zijn dat dit wel gebeurt als hij loopt.
  4. heeft iemand PDF van de handleiding of een link.
  5. starten gaat erg zwaar, hoort dit?
ik zal wel verkeerd gezocht hebben, of zoals op elk forum helemaal de grond ik getrapt worden ivm beginners vragen.
toch hoop ik op nuttige antwoorden.

Bedankt alvast.

p.s heb Van de Tombe in oegstgeest contact gekregen van "gerrit" uit Sassenheim, zit hij op dit forum of kennen jullie hem?

1 kap kun je in de betere RC winkel kopen bv pk racing in dordrecht of zoeken op internet
3 ja kans dat ie dan wel in gaat. Maar beter is om motortje te demonteren. Daarna de trekstarter unit te demonteren van de motor. Let op dit ding dan niet verder uit elkaar halen, want is lastig in elkaar te zetten. Dan kun je dat ding goed schoonmaken. Ik deed m in een potje wasbenzine en goed schudden. Daarna goed schoonblazen en klein beetje, siliconen spray er weer. Daarna alles weer monteren. En trekstarter was bij mij weer zo soepel als wat.
4 zie de HPI website HPI Racing Europe - Support
5 waarschijnlijk trekstarter unit vies. zie punt 3 om schoon te maken. Maar door teveel aan afterrun olie kan het ook komen. Kortom eerst goed de afterrun olie eruit halen.

Succes ermee

En idd ik heb ook echt een hekel aan dat men de grond in getrapt wordt bij beginners vragen...
 
Als het gas echt vast zit op de carburateur vrees ik dat het opgedroogde olie is want je geeft aan dat die een tijdje stil heeft gestaan.

Probeer een beetje WD40 in het luchtgat op de schuif te spuiten, met een beetje geluk trekt het in en komt die los. Als dat het geval is denk ik dat het verstandig is om de hele carburareur even door te blazen.
 
Dan moet ook de gehele carberateur eraf?
Ik ga het straks even proberen hij ligt in de auto net als me bus wd40,
Het kan geen kwaad als er wd40 aan de binnenkant van de carb zit?
Bedankt
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet of je tijd en zin hebt, maar 18 februari hebben wij een meeting in poeldijk (manege, condor city).
Kom anders daar naar toe, kunnen wij er wel even naar kijken (en als het lukt, kan je gelijk rijden)

zie mijn onderschrift voor meer info.
 
ik kan helaas de 18e niet dan zit ik in de auto naar wintersport.

ik heb zojuist wd40 in de carb gedaan, bruiste er flink op los! tijd gewacht en motor proberen te starten.

de pullstart gaat nu steeds iets makkelijker, alleen als ik hem probeer bouw hij wel druk op in de uitlaat (hield het gat dicht) en vervolgens gebeurt er verder niets wat ik ook maar probeer.

heb vandaag voor de zekerheid de plug eruit gehaald, hierin afterrun olie gedruppelt.
luchtfilter eraf hier WD40 in gedaan dit heeft een flinke tijd staan intrekken en met vliegwiel regelmatig rond gedraait.
dit resulteerde in dat alles iets soepeler gaat.

nu komt denk ik de grote newbie vraag, als ik mijn plug eruit haal zitten er om te plug kopperen ringetjes. horen die daar? of mogen die eruit blijven.

ik ben dit weekend in munnekeburen (friesland) is er iemand uit die omgeving die mij misschien kan helpen.
 
die ringetjes horen erin , is je gloeiplug wel goed opgeladen en blaas eerst even op het slangetje die op de uitlaat zit , zodat er nitro naar de motor komt wel even de carb openen. desnoods nitro in de motor laten lopen via de carb en er via het gloeipluggat weer uit laten lopen. afterrun loopt hij namelijk niet op.

succes
 
Alleen ik kan me carb niet openen, hij staat in z'n iddle run vast
Zal de rest nog wel een proberen
Ow en de veer in de trekstart heeft het begeven
 
carb los gekregen motortje los gehaald en met schroevendraaier op de kop gezet!

onderdeel 1 gelukt.
moet een nieuwe trekstart hebben. hoe kan je weten welke je nodig hebt?
 
carb los gekregen motortje los gehaald en met schroevendraaier op de kop gezet!

onderdeel 1 gelukt.
moet een nieuwe trekstart hebben. hoe kan je weten welke je nodig hebt?

Kijk even in de manual. Op de link die ik je gegeven hebt van de HPI website.
edit: deze link http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/15105.pdf

Dan naar het art nr. kijken.

Of je belt bv met PK Racing of een andere goede RC winkel en belt of mailt ze even. Vertel dat je een trekstarter unit nodig hebt voor een HPI MT Nitro.
 
En nog kunnen slagen?

Ja hij loopt nu! We hebben de carb fabriek standaard ingesteld, nieuwe trekstart komt morgen.
Echter is het motortje oud/misbruikt niet heel veel compressie.
Nu maar eerst rijden en dan zien we wel verder.

Ben heel erg blij dat hij loopt

@roelof waar rijdt je in omgeving Oegstgeest/sassenheim ?
 
Ik rij alleen op circuits... Heel soms als ik even wat wil testen ga ik even naar het industrieterreintje tegenover de ESSO pomp, daar ligt een leuk stukje asfalt.
 
ok, is daar ook een plek om te rijden met een offroad?

andere vraag, wat kun je doen aan in paniek slaande servo's ik heb de failsafe ertussen uit.
ook de stuur servo maakt maar minimale uitslagen is deze dan defect?

blijkt toch een flinke opknap project.
 
Offroad is daar niet echt vrees ik.

Heb je een 27mhz set?
Daarmee wil het wel eens gebeuren dat wanneer de zender dicht bij de ontvanger is de servo's wat rare bewegingen maken. Ook bij het plaatsen van de gloei-steker kan door het contact maken wat storingspulsjes ontstaan.

Als het specifiek 1 servo is moet je even de 2 servostekkers met elkaar verwisselen en kijken als het probleem verplaatst of bij dezelfde servo blijft. Dan kan je makkelijk de conclusies trekken.
 
Back
Top