Zoder sukhoi 2.3m

raymon

Forum veteraan
ik was al een tijdje bezig maar nog geen verslag gemaakt.
Bij deze.

Spanwijte 2,3 m
Länge 207 cm
Gewicht 9 - 10,5 kg
Motor 60 - 80 cc

D9500 op richting
2 HS 645 mg op hoogte
2 Futaba S3050 op rolroeren
en een Futaba 3001 op gas

de motor word een 3W70i

ik wil een Sullivan Onboard Smoke Pump voor de rook inbouwen.

hier een foto.

394531_280263938693745_100001304225830_713794_1529939866_n.jpg



Doorvoer voor de servo`s gemaakt.
402472_280263972027075_100001304225830_713795_2067543347_n.jpg


hmm Modellen tegroot of werkbank teklein??
400853_280263995360406_100001304225830_713796_780877081_n.jpg


Schakelaar in gebouwd.
hier kunnen 2 accu`s op aangesloten worden en als hij aan staat gaat er een geel ledje branden.
408339_280264045360401_100001304225830_713797_250068054_n.jpg


Servo`s voor het hoogte roer ingebouwd.
quicklinks worden nog vervangen met ballinkjes.

403104_280264088693730_100001304225830_713798_452972120_n.jpg


en het richtingsroer servo plankje.

407838_275166579203481_100001304225830_699013_538028069_n.jpg


De 3W70I
met een 3blads carbon 23*12
vanavond even een foto toevoegen.

381164_253343438052462_100001304225830_637641_992495647_n.jpg



de tanks zijn binnengekomen.

390069_259595340760605_100001304225830_649735_368186663_n.jpg


Filter voor de carb zit er op. word die nog wat stiller van.
384729_259595444093928_100001304225830_649736_1821549325_n.jpg


en hier nog een voor aanzicht van de motor in de kap.
378993_259595147427291_100001304225830_649734_595568168_n.jpg


381595_260061617380644_100001304225830_650761_143226133_n.jpg



Omdat er een ander stabilo bij gebouwd is moest er nog een plaatje in, zodat hij niet gaat ronddraaien.
die heb ik er nu in gelijmt.

Hier is het plaatje. van een soort carbon gemaakt. (inmidels de hoekjes wel afgerond)
380499_260059860714153_100001304225830_650757_1262734029_n.jpg


na een hoop meetwerk het gleufje er in dremelen.
379490_260059687380837_100001304225830_650756_764390844_n.jpg


het past
*check*
381450_260060327380773_100001304225830_650758_1486789442_n.jpg


ook in beide tegelijk:)
385435_260060747380731_100001304225830_650759_1298316469_n.jpg


en nu de lijm er tussen.
heb het gedaan met bruislijm.
374202_260061127380693_100001304225830_650760_1405723833_n.jpg


de uitlaat die binnengekomen is.

377882_264500456936760_100001304225830_663484_607559762_n.jpg


bocht gesoldeerd

400767_265345430185596_100001304225830_664960_1993346807_n.jpg


381501_265345810185558_100001304225830_664962_1856750202_n.jpg


voor velen mischien wel bekend

hier even snel hoe je closeloop aansluit.

391150_275156809204458_100001304225830_698998_975114930_n.jpg


het messing busje doe je over de kabel.

374597_275157352537737_100001304225830_698999_948857316_n.jpg


de quicklink met het schroefdraad met oogje

404591_275158032537669_100001304225830_699001_1784863963_n.jpg


vervolgens de closeloop kabel weer door het messing busje.
Knijp hem daarna dicht.

387625_275158299204309_100001304225830_699003_1593883730_n.jpg


verwarm het, tot dat het plastic hulsje smelt. dat de kabels aan elkaar smelten.

394954_275158732537599_100001304225830_699005_436135742_n.jpg


vervolgens krimpkous er omheen.

hier de houder voor de uitlaat.
382892_275824592471013_100001304225830_701085_1106462349_n.jpg


En de gasservo!

386558_275824155804390_100001304225830_701084_986231321_n.jpg


en vandaag kwam de gas aansturing binnen
399719_280250765361729_100001304225830_713782_1510946116_n.jpg
 
Mooie kist Raymon ga je ook nog wat aan de motorkap doen voor de koeling bij de mijne zit het zo:
DSC_4656.jpg


D9500 heeft die wel genoeg kracht 120Ncm @6v voor het richting roer? Ik zou toch meer richting de D9900 die heeft 170Ncm @6v
 
die ruder servo is inderdaad nog niet helemaal zeker.
hij zit er wel in, maar een sterkere zit er zo in natuurlijk

in de opening weet ik het nog niet.
heb er wel aan zitten te denken.
 
ah thanx, een spectrum zag ik.

ik ga er nog even over denken.
van de week weer verder. ben beetje aan het kloien met de gas aansturing.
 
jaa gister eindelijk wat gedaan.
Eerst ruim een uur met de gaskabel bezig geweest. maar het is gelukt.

hier de gasservo.
395174_288986287821510_100001304225830_735076_1155279853_n.jpg


en in de romp

402347_288986441154828_100001304225830_735077_1802398343_n.jpg
 
Weet iemand waar het zwaartepunt ligt van dit toestel?

Mvg

Ik heb destijds (kist was van mij) speciaal de handleiding besteld, heb 'm helaas niet meer anders had je 'm zo mogen hebben. Wat ik wel weet: met de 95cc King 1-cilinder was hij nog staartlastig en moest er flink wat lood voorin......

Staartlastig is het echt een draak om te vliegen, kijk daar mee uit.
 
klopt hoorde dat er veel lood in de neus lag.
heb er een ander stabilo bij wat een keer zo licht is:)

zou zoder hem nog hebben als ik ze mail?
 
Hé Raymon,

Bekende kist ;), kocht indertijd ook een exemplaar van de partij Sukhoi's die op onze club beschikbaar kwam.
Ik heb de kist niet meer, maar ik heb indertijd Richard Knol een email gestuurd over het zwaartepunt. Hij kan je er meer over vertellen.

Grt
 
Okee thanx.

Hij komt idd bij jullie weg.
kon met tjardo leuke deal sluiten.

ik heb zoder gemailt. mocht die niet andwoorden dan mail ik richard even
 
gister weer even wat gebouwd. stefan en Jan kwamen nog op bezoek, was weer gezellig

onstekings schakelaar in de romp gemaakt.

395270_293138247406314_100001304225830_744177_1715670813_n.jpg


en de hydromount gemonteerd.

401007_293138420739630_100001304225830_744179_1894995799_n.jpg


ik moet nu het CG hebben voor de rest,
helaas hebben ze van Zoder nog niet geandwoord.

owja heb ook de smokepomp gekocht van 3W
 
zoals je de hydromount gemonteerd hebt doet hij niets,sterker nog, hij versterkt de trillingen. (diagonale trilling word erger)
het nulpunt ligt nu naast de motor, als je een lijn trekt door de beide cilinders van je schokbrekers kruisen die lijnen zich buiten de motorkap, dat is je nulpunt., ze staan in een hoek van 90 graden.

ze werken beter als je de onderste 180 graden verdraait naar boven, zodat ze parallel staan ten opzichte van elkaar. maar wel met de cilinders tegengesteld. dus de ene naar beneden wijzend en de ander omhoog.
ze zijn dubbel werkend dus dat mag gewoon...
ongeveer zoals 2 penlite batterijen in een afstandsbediening zitten.

een motor trilt rond de krukas, (axiale trilling) en die wil je dus ook zoveel mogelijk dempen.
het eenvoudigst zo dus zijn dat je enkel de onderste demper los maakt van je achterplaat, en hem vast laat zitten aan je motorplaat, draai hem omhoog en zet hem dan vast.

zorg er voor dat de zuigerstangen van de cilinders halverwege staan als je hem vast schroeft, dan heeft hij de meeste werking.
 
dan zou ik hen star monteren en de hydromount weg laten, eventueel kun je nog D-locks gebruiken:
D-Lock M5 Schwingungsdämpfer D-Locks | eBay

deze gebruik ik ook, en bevallen zeergoed.

voordeel van geen hydromount, is dat je een betere stationair loop hebt.

je kan zo de motor laten lopen, maar ik denk dat de trillingen niet echt geweldig zullen zijn.
 
Back
Top