Aanschaf nitro - Deel 513

Afgelopen weekend heb ik een 1/10 nitro truggy aangeschaft, een Losi Ten-T. Echter bij thuiskomst bleken er een aantal zaken niet 100% te zijn. In het kort bleek de info uit het adviesgesprek bleek onjuist (vb er zit geen versnellingsbak in terwijl dit wel was aangegeven en de snelheid lijkt lager dan aangegeven), maar ook dat er een restant brandstof in de leiding zit. Het lijkt dus dat de auto een keer gedraaid heeft, al zijn er geen andere gebruikerssporen te vinden. Ik heb net een mail gestuurd naar de winkel en wil het antwoord afwachten.

Waarom dan toch dit topic? Ik wil toch iets meer zekerheid over mijn aanschaf. Voor aanschaf van de auto heb ik wel wat research gedaan. Bekijken van youtube, lezen van de stickys, etc. Door mijn research had ik op mijn lijstje de volgende mogelijkheden staan
Soort: ST, MT, truggy om wat off-road te bashen
Budget: ± 500,-
Auto's: HPI (firestorm, bullet, misschien een tropy 4.6), Traxxas (ruster, jato)

Voor het bezoek van de winkel had ik voor mezelf geen keuze gemaakt tussen HPI of Traxxis. Waarom heb ik dan toch de Ten-T gekozen? Ik heb geen research gedaan naar de modellen van Losi, al kende ik het merk wel en weet ik dat het in het rijtje van HPI en Traxxas past. De keuze op de Ten-T is gevallen vanwege de Spectrum zender en dat op het oog de truggy er wat beter build uitzag.

Ik kijk uit naar jullie advies/reacties!
 
Wil je hulp met je bestaande auto?
Wil je commentaar op je aankoop?

Ik volg de vraag even niet geheel...
 
@Student: inderdaad, een vraag is niet helemaal duidelijk. Ik zal proberen wat duidelijker te formuleren.
Is een Ten-T een goede keuze in vergelijk met een Traxxas Rustler/Jato, HPI Bullet of Trophy? Zo niet, dan zal ik de input gebruiken om te sparren met de modelbouwwinkel en proberen eventueel een ruil te doen.
 
Er is niets mis met Losi. Ik denk dat je aankoop niet verkeerd is al is het zien van een restant brandstof discutabel. Misschien is die alleen even als demonstratie gebruikt hoe makkelijk die te starten is. Als je de gloeiplug eruit haalt kan je zien als die veel gebruikt is. Als de rand rondom het gloeispiraal nog dezelfde kleur heeft als de rest van de gloeiplug en het draadje geheel mooi zilverkleurig zal het wel in orde zijn.
Maar misschien kan de winkelier er meer over zeggen.
 
Afgelopen weekend heb ik een 1/10 nitro truggy aangeschaft, een Losi Ten-T. Echter bij thuiskomst bleken er een aantal zaken niet 100% te zijn. In het kort bleek de info uit het adviesgesprek bleek onjuist (vb er zit geen versnellingsbak in terwijl dit wel was aangegeven en de snelheid lijkt lager dan aangegeven), maar ook dat er een restant brandstof in de leiding zit. Het lijkt dus dat de auto een keer gedraaid heeft, al zijn er geen andere gebruikerssporen te vinden. Ik heb net een mail gestuurd naar de winkel en wil het antwoord afwachten.

Waarom dan toch dit topic? Ik wil toch iets meer zekerheid over mijn aanschaf. Voor aanschaf van de auto heb ik wel wat research gedaan. Bekijken van youtube, lezen van de stickys, etc. Door mijn research had ik op mijn lijstje de volgende mogelijkheden staan
Soort: ST, MT, truggy om wat off-road te bashen
Budget: ± 500,-
Auto's: HPI (firestorm, bullet, misschien een tropy 4.6), Traxxas (ruster, jato)

Voor het bezoek van de winkel had ik voor mezelf geen keuze gemaakt tussen HPI of Traxxis. Waarom heb ik dan toch de Ten-T gekozen? Ik heb geen research gedaan naar de modellen van Losi, al kende ik het merk wel en weet ik dat het in het rijtje van HPI en Traxxas past. De keuze op de Ten-T is gevallen vanwege de Spectrum zender en dat op het oog de truggy er wat beter build uitzag.

Ik kijk uit naar jullie advies/reacties!

Je had beter voor een elektro model gegaan, met de hedendaagse lipo technologie kan je zoveel harder 'bashen' en een topsnelheid halen met lipo's...
Groet
 
Je had beter voor een elektro model gegaan, met de hedendaagse lipo technologie kan je zoveel harder 'bashen' en een topsnelheid halen met lipo's...
Groet

OMG, gaan nu de electro jongens het nitro afkraken? Voorheen (en eigenlijk nog steeds) waren het altijd de bigscalers die hier in dit deel kwamen aangeven dat hun motoren altijd starten en goed lopen.
Als die een keuze had voor electro komt hij wel in het electro deel vragen.
 
Mijn keuze is ook begonnen met de vraag nitro vs electro, maar toch heb ik gekozen voor een nitro, juist omdat er wat meer werk in zit en niet omdat het sneller en mogelijk een hoger bash gehalte heeft. Het 'meer' werk voelt alleen als een klein risico, omdat ik geen ervaring heb, maar dat vormt nu juist de uitdaging (en een beetje gezonde zenuwen)! Ik denk samen met de hulp van het forum en internet, moet ik een heel eind kunnen komen.
 
OMG, gaan nu de electro jongens het nitro afkraken? Voorheen (en eigenlijk nog steeds) waren het altijd de bigscalers die hier in dit deel kwamen aangeven dat hun motoren altijd starten en goed lopen.
Als die een keuze had voor electro komt hij wel in het electro deel vragen.

Ik kraak helemaal geen nitro af (ik heb lang genoeg Nitro gereden op een hoog niveau;))
Alleen moet je nu eenmaal toegeven dat nitro alleen leuk is voor het geluid, alle andere dingen zoals koppel, snelheid, onderhoud, enz... is in het voordeel van de hedendaagse lipo's...
En dus voor een beginner die gewoon hard wilt bashen zonder veel gedoe van startproblemen, plugs, enz... is het dan gewoon veel leuker om gewoon een lipo te laden en zich dan te gaan amuseren...

Groet
 
Man man man. Je moet gewoon on-topic blijven en deze man helpen als je zoveel ervaring hebt, nitro kan even hard gaan als electro alleen is het misschien iets duurder.. Ik heb vanmiddag of morgenmiddag ook een nitro in huis en heb al 2brushless auto's, maar het geluid is mooi en er zijn ook gewoon goede snelheden mee te halen..

Als ik jouw was zou ik inderdaad naar de gloeiplug kijken en eventueel terug naar de winkel gaan voor uitleg. Had je de auto 2dehands gekocht via de winkel of helemaal nieuw?
 
Nieuw wel, en er zit brandstof in. Ik hoop niet dat dat bij mijn auto ook gebeurd..

Is een beetje raar, dus of ze hebben hem getest met rijden en niet goed schoongemaakt, of ze hebben hem gebruikt als showmodel.. Als ze zeggen nieuw lijkt me dan wel dat hij ook echt nieuw is..
 
Ikzelf heb ook electro en nitro auto's...
Persoonlijk verkies ik qua rijden ALTIJD voor de nitro versie's...
De powercurve, soepelheid, geluid, afstellen, etc... zalig :)
Als je iets of wat degelijk materiaal hebt is dit een plezier van een hobby :)
Electro is idd leuk als het snel even rijden is, lipo erin en rijden maar...

De Losi Ten-T is zeker een goede auto hoor, kan je genoeg plezier aan beleven...
Losi maakt gewoon goede auto's.
 
We hebben een antwoord van de winkel. Ruilen mag altijd, dus ik ga van de week terug om de ruilen. Echter, volgens de verkoper zit er een 2 versnellings bak in de auto, maar wat ik zo begrijp is dat niet het geval. Zit er nu wel of geen 2 versnellingsbak in? (volgens deze pagina wel, maar ik kan het nergens anders terug vinden) Wat is wijsheid, een Losi, of toch een andere auto?
 
De verkoper zegt het , de site laat het ook zien .... Zou het dan niet gewoon zo zijn dat ie er wel in zit maar je het zo op het eerste oog niet kan zien :?: :confused::confused:

Bij de Savage zie je ook maar 1 overbrenging zitten en daar zitten tegenwoordig 3 versnellingen in.........................
 
We hebben een antwoord van de winkel. Ruilen mag altijd, dus ik ga van de week terug om de ruilen. Echter, volgens de verkoper zit er een 2 versnellings bak in de auto, maar wat ik zo begrijp is dat niet het geval. Zit er nu wel of geen 2 versnellingsbak in? (volgens deze pagina wel, maar ik kan het nergens anders terug vinden) Wat is wijsheid, een Losi, of toch een andere auto?

Ik weet niet wat je bedoeld met 2 versnellingen maar op deze foto is maar 1 spurgear en 1 pinion te zien hoor :rolleyes:
Die verkoper moet ook wel een "echte" expert zijn pffff.....
Groet
 
Ik kom ook niet verder dan vergelijkbare informatie. Er zijn zelfs posts die beweren dat het een typo zou zijn op de website. Anyway, tot nu toe veel voorpret (youtube, reviews, etc), maar ik zal morgen nog eens vragen waarom de verkoper van mening is dat er wel een 2-bak in ligt.
Mijn voornemen is morgen de huidige truggy om te ruilen voor eenzelfde 'echte' nieuwe, of hebben jullie nog goede argumenten om te kiezen voor een ander model? Mijn initiele lijst was:
Rustler, Jato, Slayer pro, T-Maxx, bullet, trophy 4.6
 
Laatst bewerkt:
Jato gaat echt heel hard hé, daar moet je rekening mee houden, bullet heb ik in electro versie en is echt een monster maar wel leuk, rijdt op 2S denk ik 70 a 80, Trophy mooi ding, rest ken ik niet of nooit echt gezien..

Ik krijg straks mn Kyosho DBX binnen, ook wel gaaf ding! :D
 
Back
Top