Ik heb een oude (niet meer te gebruiken ) Ferranromp, de SB10 van Carrera geofferd aan de wetenschap.
Dit door de romp met toenemende kracht op een bevroren ondergrond te slaan, zodanig dat de impact op de voor/onderkant van de romp plaats vond. Ik denk dat vooral dit de plek is die bij een crash als eerste de klap op moet vangen.
Bij minus 6 graden celcius is de romp op het bevroren gazon niet stuk te krijgen. De impact van een zeer forse dreun op klinkers laat pas een scheur zien in de onderzijde. Het ABS binnenwerk is dan al volledig uit elkaar gespat.
Conclusie; Ferran blijft ook bij temperaturen tot -6 graden C taai en is niet stuk te krijgen bij inslag op bevroren grasvlakte.
ABS is bros bij deze temperaturen (Cirrusromp b.v.) Het is dan ook niet aan te bevelen deze rompen bij vorst in te zetten.
De test is te zien op youtube, Crashtest bij vorst - YouTube
Sorry voor de matige kwaliteit.

Dit door de romp met toenemende kracht op een bevroren ondergrond te slaan, zodanig dat de impact op de voor/onderkant van de romp plaats vond. Ik denk dat vooral dit de plek is die bij een crash als eerste de klap op moet vangen.
Bij minus 6 graden celcius is de romp op het bevroren gazon niet stuk te krijgen. De impact van een zeer forse dreun op klinkers laat pas een scheur zien in de onderzijde. Het ABS binnenwerk is dan al volledig uit elkaar gespat.
Conclusie; Ferran blijft ook bij temperaturen tot -6 graden C taai en is niet stuk te krijgen bij inslag op bevroren grasvlakte.
ABS is bros bij deze temperaturen (Cirrusromp b.v.) Het is dan ook niet aan te bevelen deze rompen bij vorst in te zetten.
De test is te zien op youtube, Crashtest bij vorst - YouTube
Sorry voor de matige kwaliteit.