Zoiets... ik ben heel feilbaar, bijna net als een mens...plankenkoorts ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zoiets... ik ben heel feilbaar, bijna net als een mens...plankenkoorts ?
Dat gevoel ken ik Bart . Op het filmpje van de maiden van de Sagitta zie je ook dat ik eigenlijk niet luister naar de mensen om mij heen ,maar eerder met het toestel bezig ben .
Dat gevoel ken ik Bart . Op het filmpje van de maiden van de Sagitta zie je ook dat ik eigenlijk niet luister naar de mensen om mij heen ,maar eerder met het toestel bezig ben .
Tja, maar zeker voor de maiden geef ik er toch de voorkeur aan om iemand anders te laten gooien.... ik heb trouwens een greepje onder het CG gemaakt, een balsa latje, dat maakt gooien wel wat makkelijker.Evelons 2 mm naar boven stellen. Zwaartepunt op 178 - 180 mm van neuspunt.
Duim en ringvinger onder de vleugel, wijs en middelvinger aan weerzijde van de motor om de achterlijst heen.
Beheerste worp. De parabola kan heel rustig vliegen, tijd genoeg om de hand naar de zender te brengen en gas te geven.
Dirk voorspelde me dat ik (vanwege de thrustline) veel up nodig zou hebben... we zullen eens zien! Als ik jou zo hoor denk ik: beetje Down bij het gas mixen, eitje toch?Als de motor loopt heb je veel down nodig.
Ik denk niet dat die servo 90º haalt (zijn er servo's die dat halen? de dure zekerIk zou verwachten dat je met de torsie aandrijving de hoekverdraaiing van de servo op het roer hebt (ca 90 graden).
Jawel hoor. De meeste servo's halen +60 en -60 graden (=120), maar alle servo's halen 90 graden (+45 tot -45).Ik denk niet dat die servo 90º haalt (zijn er servo's die dat halen? de dure zeker), en misschien is het ook wel meer dan 7 mm. In elk geval is het veel meer dan met de vorige assen... Nee in de zender staat alles maximaal.
Tja die vind ik eigenlijk nogal hoog. Mijn motorsteun is zo laag als maar kan, onderkant motor ligt ongeveer gelijk met de achterlijst. Dat moet al helpen lijkt me...Ik heb de motorsteun uit de bouwdoos gebruikt
Ik vind dynamische afwijkingen niet zo'n probleem; kleine moeite om up of down bij te mixen op het gas.Zonder het na te rekenen (wat er bestaan geen tools die met verschillende stroomsnelheden kunnen rekenen) zou je afhankelijk van het profiel een heel sterk nose-down moment, of juist een nose-up moment kunnen verwachten.
Ik heb er een hoes voor gemaakt van radiator-noppenfolie. Heb er nog even geen foto van... maar lekker handzaam, en net als de kist een goede bescherming tegen transport- en hangarschade.Zo de kist is ook klaar