Blades vervangen

Ok bedankt, ik lijk een noob, maar beter vragen dan fouten maken he. Zo leer ik het ook en kan ik anderen later ermee helpen. Dankjewel
 
Ok, ik heb de blades erop, alleen tijdens het tracken van de blades lopen de bovenste twee niet gelijk. eentje hoger, eentje lager dus. Hoe is dit op te lossen? (Ik leer al veel hier, waarvoor dank!)
 
Ok, na wat zoekwerk ben ik erachter (vond ander boekje) dat je de bovenste blade voorzichtig bij moet buigen. Morgen maar eens proberen.

Toch weer bedankt voor de info!
 
Uit mijn coaxperiode meen in me te herinner dat het bladspoor van de bovenste rotor aangepast kan worden met het aanpassen van de lengte van het linkje dat tussen de bovenste rotor en de flybar zit.
 
Ok na wat prutsen :P vliegt hij eindelijk bijna stabiel. Alleen heb ik nu dat de heli een klein beetje naar achteren vliegt meestal. Maar dat is af te stellen met de transmitter, of de rechter link aan de swashplate, (klein beetje omhoog)
 
Ok na wat prutsen :P vliegt hij eindelijk bijna stabiel. Alleen heb ik nu dat de heli een klein beetje naar achteren vliegt meestal. Maar dat is af te stellen met de transmitter, of de rechter link aan de swashplate, (klein beetje omhoog)

Of ontlading van de lipo?
 
Had er een 2e lipo onder gehangen, en toen gingie naar achter

De swashplate moet horizontaal staan. Als hij dan nog naar achteren vliegt kun je de batterij iets naar voren schuiven.

PS: Miischien handig als je even de topic titel verandert naar Blades vervangen LAMA V3
 
Ik heb ff gekeken, en volgens mij staat de swashplate idd een tikkie schuin naar achteren vanuit de cockpit gezien. Moet ik deze met de pinnetjes hoger zetten?
 
EDIT gefixed, de trimmer bij de rechterpook bijna helemaal omhoog gegooid.

Als de heli verder met deze instellingen goed vliegt zal het goed zijn.
ik denk toch eerder dat de trims in de neutraal gehouden moet worden en eventueel het servostangetje verlengen of inkorten door aan het oogje te draaien totdat de swashplate recht staat.
Het trimmen dient om af en toe een tikje te geven zodat de heli onder de vlucht blijft hoveren.
Wanneer jouw heli met deze afstelling fijn vliegt en je ondervindt hier verder geen hinder van, zou ik het zo laten.
 
Als de heli verder met deze instellingen goed vliegt zal het goed zijn.
ik denk toch eerder dat de trims in de neutraal gehouden moet worden en eventueel het servostangetje verlengen of inkorten door aan het oogje te draaien totdat de swashplate recht staat.
Het trimmen dient om af en toe een tikje te geven zodat de heli onder de vlucht blijft hoveren.
Wanneer jouw heli met deze afstelling fijn vliegt en je ondervindt hier verder geen hinder van, zou ik het zo laten.

Ik ga jou tip inderdaad opvolgen, mocht ik namelijk tijdens de vlucht naar boven moeten trimmen dan is hier bijna geen plek meer voor. Morgen ff tijd voor maken, want ga straks naar Grolsch Veste!
 
Back
Top