Bouwverslag Kustwachtvaartuig Waker

Het trapgat is is klaar, evenals de openingen voor de twee kranen. Deze hebben een doorsnede (ja, diameter) van 16 mm en hierdoor kan er een pvc-buis doorheen. Ga namelijk de takels zelf fabriceren van o.a. pvc-buis en kunststof (polystreen):cool:

foto41x.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook een paar, maar sommige zijn inderdaad aan vervanging toe (die zijn nu na een jaar echt stuk).
Anderen doen het nog perfect.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat je geluk kan hebben, maar ook pech.
Geen idee wat je plannen zijn met die accu's, je kan je, ook al zou die maar 1 jaar mee gaan, er geen buil aan vallen.
Nieuwprijs valt ook best mee.

Of die verder geschikt is hangt van het gewicht van je schip af.
Als het totaal met accu er in te zwaar wordt is die accu NIET geschikt.
 
Ik heb er ook een paar, maar sommige zijn inderdaad aan vervanging toe (die zijn nu na een jaar echt stuk).
Anderen doen het nog perfect.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat je geluk kan hebben, maar ook pech.
Geen idee wat je plannen zijn met die accu's, je kan je, ook al zou die maar 1 jaar mee gaan, er geen buil aan vallen.
Nieuwprijs valt ook best mee.

Ben opzoek naar een accu voor de twee hoofdmotoren en de boegschroef
 
Volgens mij verkoopt Conrad die dingen ook nieuw, ik zou zeggen probeer hem daar terug te vinden en kijk wat het gewicht van dat ding is?
 
Maar is een accu voldoende? Ik las op dit forum ook bij een andere bouwer van een Smit Rotterdam dat er maarliefst drie accu's nodig waren. Twee voor de hoofdmotoren en nog een voor de boegschroef. Het lijkt mij dat een accu voldoende moet zijn...
 
Als je motoren dezelfde spanning zijn hoef je daar geen verschillende accu's voor te nemen.
Het kan wel te maken hebben met de ruimte en indeling in/van je boot.
Als je geen plek hebt voor 1 grote kun je 2 kleinere nemen.
Als je dan ook nog voor de ene motor veel te lange kabels zou moeten maken kun je er voor kiezen om er nog een accu bij te zetten.

Mogelijkheden genoeg.
 
ziet er allemaal erg dramatisch uit...

Niet overdrijven hoor, is beperkt gebleven tot de machinekamer.
Als de lucht toe en afvoer luiken gangbaar waren geweest en de brandstof-nood-afsluiters op een behoorlijke plaats hadden gezeten had het schip nu nog gevaren.
Naar wat ik me kan herinneren was er in de accommodatie geen enkel spoor van brand, het stuurhuis kan je zelf zien op de foto's.
Die mannen wilden gewoon van dat schip af.
(zelf maar bepalen hoe je het wil lezen, er vanaf of er van af).
 
VolvoPenta, ik heb gisteren in Goes nog een mooi model van de Waker gespot en daar een paar foto's van gemaakt. Doe me even je mailadres via Persoonlijk Bericht als je interesse hebt, dan stuur ik ze full res naar je toe.
 
Back
Top