Je kent de radioreclame wel van die Toyota Hybride: In de vorm van een quiz wordt gevraagd hoelang de accu's meegaan van deze kar. Het goede antwoord is: een heel autoleven lang! Wat voor accu's worden hiervoor dan gebruikt? En wat moet ik hiervan denken als auto's tegenwoordig 25 jaar meegaan? (alleen maar nieuwsgierigheid..) Grtz Frank
Simpel .... Tis net zo'n l*lverhaal als de rest van de reclame Of ze gaan uit van een levensduur van een jaar of 3~5 of ze hebben DE heilige graal wat accutechniek aangaat ontdekt..... Eerste lijkt mij het meest aanvaardbare idee .
Hoe dan ook, die accu zal sowieso het duurste onderdeel van de auto zijn, wat eigenlijk min of meer inhoud dat zo'n auto vrijwel geen tweedehands-waarde meer heeft. Tenminste, ik zou er mijn vingers niet aan willen branden.... Groet, Bert
Merci Stevo, ik dacht: ik vraag het aan de accu experts op het bewuste forum.. Maar hier komt ook reactie zie ik. Grtz Frank
Of het echt het duurste is weet ik niet zeker , de Hybride motor + alle electronica nemen ook een flink deel voor hun rekening natuurlijk. Maar ik zou me er ook niet aan wagen hoor.... Nog ff afgezien van de prijs van zo'n accu is al het "milieu vriendelijke" aan die auto nog steeds een l*lverhaal..... Ze vergeten voor het gemak nog steeds dat die accu's en dergelijke ook een keer gemaakt moeten worden
Hoi, Ik hoorde laatst een verhaal , dat je de auto koopt en de Accu's een soort van lease is . Ik weet niet meer welk merk dit was . Henk
Ja dat heb ik ook gehoord/gezien ergens ..... Was volgens mij op SBS6 met een item vanaf de AutoSalon in Geneve. Ging als ik het goed herinner sowieso over Renault en ik geloof Honda.....
Voor de gein ooit eens gezocht op een accu van een Prius, dat liep toen op tot 2200 dollar. Ik moet er niet aan denken dat ik dergelijke kosten om de 3 jaar of zelfs eerder kan verwachten....
Al die lease priusen gebruiken de accu's toch vrijwel niet. rijden allemaal lange afstanden op de benzinemotor (waarbij ze dan niet eens echt zuinig zijn.) Nu ik er over nadenk.. ik denk dat dat zelfs slechter zal zijn voor een accu als gewoon stadsverkeer. Mja, die accu's zijn toch al een beetje ondermaats vind ik.. Ik meen dat de prius maar 2 minuten lang electrisch kon rijden?
Het gaat natuurlijk om de definitie van 'een autoleven'. Waarschijnlijk is dit een x aantal jaar of een x aantal kilometers. Als je het slecht op wilt vatten kun je uit deze uitspraak concluderen dat de accu het eerste is wat kapot gaat. Omdat het zoveel kost is de auto total-loss. Kortom, het autoleven is voorbij Overigens: ik rij een Honda Insight (Prius concurrent), en Honda geeft 8 jaar volledige garantie op de aandrijflijn. Waarschijnlijk is dit om de 2dehands waarde op te krikken. Als ik hem na 4 jaar wegdoe (lease) kan hij nog 4 jaar onder garantie verder.
Garantie op de aandrijflijn is niet de accu..... Maar heel toevallig: Kruistocht tegen de elektrische auto - Autogoeroes | Lees alles over dé autogoeroes op Autovisie.nl van De Telegraaf [Werner Budding]
Het zal er op neer komen dat je een contract aflsluit met de dealer. Je betaalt dan maandelijks een bedrag om te sparen voor de nieuwe accu. Zodoende houdt de auto zijn waarde. Na verkoop wordt het contract gewoon overgenomen zodat de nieuwe eigenaar geen zorgen heeft over de staat van zijn accu. Er wordt volop gepioniert met de elektrische auto`s, en daar kun je ook je voordeel mee doen. De maandelijkse inleg zal ook variabel zijn, net zoals je stookkosten. Als jij denkt lang te doen met de accu omdat de auto binnen staat, is dat gewoon mogelijk.
Zolang er niet de mogelijk is om een lege auto binnen 5 minuten weer vol te 'tanken' geef ik het zo 1,2,3 nog geen toekomst om eerlijk te zijn. Tegenwoord is men er helemaal aan gewend om een stuk te rijden, is die leeg tank je hem weer vol, en rijdt je nog een stuk. Ik denk dus dat het hele accu gebeuren nog wel vrij vlot verdwenen is, tot men de opslag en distributie van waterstof helemaal goed onder de knie heeft. (en veilig.) Ik denk dat dat eerder de toekomst heeft.
E-mail nieuwsbrief met overzichten/samenvattingen van publicaties, voor hen die de ontwikkelingen een beetje willen bijhouden: ETList : Electrifying Times Discussion Group De site Electrifying Times Splash Page Voorbeeld, digest number 2706
Dat probleem is op te lossen door bij een tankstation mogelijk te maken je accu te wisselen. Het volgende probleem is hoe komt dat tankstation aan volgeladen accus. Als je uit rekend hoeveel vermogen daarvoor nodig is dan schrik je wel even.