Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Misschien moet je mijn oplossing eens proberen... :S

Waar jij last van hebt is namelijk dat je ontvanger net steeds blijft hangen tussen "gas" en "rem" volgens mij. Het 0 punt moet dus even opnieuw worden ingesteld... maar als je het zelf zo goed weet dan probeer je het toch niet.
 
mijn idee is dat je gewoon even je pinion/spur schoon moet maken en waar nodig vervangen zal wel niet lekker meer lopen door vervuiling/schade kijk ook meteen ff je centraale lager na!

ps laat even weten wat het was....?
 
Hallo,

Ik heb afgelopen weekend ook een Slash 4x4 ultimate aangeschaft en nog nooit zo veel lol gehad :p

Ik rij hem nu nog stock met een 3S 5.0 lipo (low voltage check aan). Zoals velen loopt deze combi bij mij ook na 10 a 15 minuten te warm en stopt ie er mee, zelfs als ik de zender op 50/50 heb staan. Ik denk er dan ook aan om er een kleinere pinion in te gooien en wat koeling te monteren.

Alleen weet ik niet zeker wat er nu warm loopt, de motor of de regelaar. Als ik de manual goed lees zou er bij extreme hitte eerst een vermogen cutoff moeten zijn naar 50% vervolgens 0%, alleen heb ik de 50% nog niet mee gemaakt, het lijkt er op dat ie ineens naar 0% gaat. de regelaar knippert dan ook rood aan en uit om de seconde. zo'n drie minuten voordat ie stopte keek ik naar binnen en knipperde de regelaar ook al om de seconde.

Is dit bekend gedrag?

Ook wil ik mijn temeratuur kunnen meten, en nu heeft de telemetrie een temp meter die ik via mijn iphone kan aflezen. alleen weet ik niet of dit de motor of regelaar temp is.. Tevens krijg ik dit niet aan de praat. alle opties werken via de iphone, alles is te regelen, alleen het dashboars doet niks als je rijdt...

Iemand daar ervaring mee?
 
Gefeliciteerd met je aanschaf :D.

edit: Welkom op het forum!

50/50 heeft niks met warmte of wat dan ook te maken. Het heeft alleen te maken hoever je gas en rem/achteruit in kan drukken.
Dus bij 70/30 kan je het gas meer indrukken dan rem/achteruit, maar je moet wel je zender opnieuw binden anders gaat je wagen er als een haas vandoor.
Het meer kunnen indrukken verandert maar 1 ding: je kan gecontroleerder gas geven (de trigger is minder gevoelig voor gas, maar gevoeliger voor rem/achteruit geworden).

De regelaar wordt te warm en niet de motor.
Ik heb zelf geen vxl-3s dus kan je niet vertellen over mijn ervaringen daarmee.

Telemetrie is niet erg nauwkeurig en bovendien heb ik geen Iphone/Itouch en die zender niet.
Misschien andere mensen hier wel.:confused:
 
Gefeliciteerd met je aanschaf :D.

edit: Welkom op het forum!

50/50 heeft niks met warmte of wat dan ook te maken. Het heeft alleen te maken hoever je gas en rem/achteruit in kan drukken.
Dus bij 70/30 kan je het gas meer indrukken dan rem/achteruit, maar je moet wel je zender opnieuw binden anders gaat je wagen er als een haas vandoor.
Het meer kunnen indrukken verandert maar 1 ding: je kan gecontroleerder gas geven (de trigger is minder gevoelig voor gas, maar gevoeliger voor rem/achteruit geworden).

De regelaar wordt te warm en niet de motor.
Ik heb zelf geen vxl-3s dus kan je niet vertellen over mijn ervaringen daarmee.

Telemetrie is niet erg nauwkeurig en bovendien heb ik geen Iphone/Itouch en die zender niet.
Misschien andere mensen hier wel.:confused:

Opnieuw kalibreren bedoel je zeker ;) :D.
 
Ok bedankt voor je antwoord. Ik heb zojuist de traxxas fan op de regelaar gezet, en ik heb een 10 pinion besteld, kijken of dat een beetje helpt. Top snelheid heeft ie toch wel genoeg. Ook heb ik de dubbel fans motor koeler besteld.

Maar ik begin te twijfelen of er wel standaard telemeters op de ultimate zit.. Volgens mij moet ik er gewoon sensoren bij kopen.

Edit:

Ik was dus in de veronderstelling dat de ultimate inderdaad standaard telemetrie onboard had, dit blijkt dus niet zo te zijn. deze sensors moeten los bijgekocht worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mensen, Ik heb een vraag :D morgen komt mijn Traxxas Slash 4x4 ultimate binnen met 5000 mah 25c lipo er bij en lader natuurlijk. Wat kunnen jullie mij uit ervaring vertellen wat er echt even moet gebeuren voor dat ik er mee ga rijden.

Plus dat ik van alles had gezien over een badmuts dragen bij slecht weer wat is hier de beste optie voor?
 
gearmesh mischien even nakijken. Wil ook nog wel eens verkeerd zitten. Je zal niet de eerste en laatste zijn die het niet nakijkt en dan na een paar ritjes met een weggevreten spur zitten.
 
Hallo,

Ik heb afgelopen weekend ook een Slash 4x4 ultimate aangeschaft en nog nooit zo veel lol gehad :p

Ik rij hem nu nog stock met een 3S 5.0 lipo (low voltage check aan). Zoals velen loopt deze combi bij mij ook na 10 a 15 minuten te warm en stopt ie er mee, zelfs als ik de zender op 50/50 heb staan. Ik denk er dan ook aan om er een kleinere pinion in te gooien en wat koeling te monteren.

Alleen weet ik niet zeker wat er nu warm loopt, de motor of de regelaar. Als ik de manual goed lees zou er bij extreme hitte eerst een vermogen cutoff moeten zijn naar 50% vervolgens 0%, alleen heb ik de 50% nog niet mee gemaakt, het lijkt er op dat ie ineens naar 0% gaat. de regelaar knippert dan ook rood aan en uit om de seconde. zo'n drie minuten voordat ie stopte keek ik naar binnen en knipperde de regelaar ook al om de seconde.

Is dit bekend gedrag?

Ook wil ik mijn temeratuur kunnen meten, en nu heeft de telemetrie een temp meter die ik via mijn iphone kan aflezen. alleen weet ik niet of dit de motor of regelaar temp is.. Tevens krijg ik dit niet aan de praat. alle opties werken via de iphone, alles is te regelen, alleen het dashboars doet niks als je rijdt...

Iemand daar ervaring mee?

Dat hij warm/heet loop op 3s is een algemeen bekend iets bij de 4x4 vxl.
Misschien is op 2s rijden voldoende voor het bashen/circuit.
3s is voornamelijk voor speedruns. En je zit op het randje te rijden wat betreft het kunnen van de vxl, dus dingen lopen idd warm en zulle sneller slijten.
 
Een tempgun heb je al voor een paar tientjes. Daarmee kan je overal meten ipv op 1 plekje waar toevallig een sensor zit, als je die al hebt. En zo te horen heb je die niet dus is de temp die je zou krijgen van de VXL ESC zelf.
 
En hoe kan ik dit goed checken even de handleiding er bij pakken denk ik.
 
In de handleiding kijken en dit filmpje bekijken, persoonlijk zou ik gaan voor manier 2:

Manier 1(gearmesh zetten dmv geluid):


Manier 2(gearmesh zetten dmv een stukje papier):

 
Laatst bewerkt door een moderator:
aa kijk inderdaad ik zou ook voor de 2e manier kiezen. Hoe zit het trouwens met het opladen van de Lipo ? ik heb een maxxtraxx 680 lader en hij zegt dat ik de lipo dan binnen 50 min kan opladen ik vraag me af of dat verstandig is. Gaat dit tenkoste van de lipo of dat niet?
 
Methode 1 werk echt prima, herken je meteen wanner het niet goed zit aan het geluid, en je hoeft weer geen papier mee te sleuren ;):lol:
 
wanneer weet je of je batterij vol is ik heb de lipo nu aan de lader op balance mode maar wanneer weet ik of hij vol is ?
 
Back
Top