Van FP90° naar FP45°

Het is misschien een beetje een vreemde vraag waarvan ik eigenlijk zelf al het antwoord weet.

Maar ik heb een honeybee FP2 met een 90° flybar. Nu heb ik de gehele winter niet gevlogen en nu het weer wat beter weer wordt zit ik er weer aan te denken maar het feit dat ik dat ding met geen mogelijkheid in de lucht kan houden staat mij alweer tegen.

Misschien is het een beter idee om met een 45° te leren vliegen? en als ik dat onder de knie heb, voorzichtig over te stappen op een CP? (ik heb zelf al een Esky Belt CPX)

Ik wil er geen sale topic van maken, maar zijn er überhaupt mensen met een 45° FP heli die denken goh ik wil graag overstappen op een 90°FP ?
 
@Jorrick,

Met een 45° flybar FP (de NE Bravo SX) kan ik heel goed rondvliegen en landen waar en wanneer ik wil :D

Dat lukt(e, heb hem niet meer :oops:) met de Honey Bee V2 absoluut NIET. Tail-in stilhangen wel, maar meer :rolleyes: ...

Heb nu een KDS450SV en (hoewel ook al gecrasht) is dit heel veel stabieler ('zwabbert' niet en reageert direkt).
Ik kan met trainingskruis en heel veel simmen (Phoenix) redelijk 'iets' vliegen.

Ik zou dus zeggen: lukt het op de sim redelijk, trainingskruis onder de CP en voorzichtig proberen ;)

En heel eerlijk, ik mis de crashbestendigheid van de Honey Bee wel :confused:
 
@Jorrick,

Met een 45° flybar FP (de NE Bravo SX) kan ik heel goed rondvliegen en landen waar en wanneer ik wil :D

Dat lukt(e, heb hem niet meer :oops:) met de Honey Bee V2 absoluut NIET. Tail-in stilhangen wel, maar meer :rolleyes: ...

Heb nu een KDS450SV en (hoewel ook al gecrasht) is dit heel veel stabieler ('zwabbert' niet en reageert direkt).
Ik kan met trainingskruis en heel veel simmen (Phoenix) redelijk 'iets' vliegen.

Ik zou dus zeggen: lukt het op de sim redelijk, trainingskruis onder de CP en voorzichtig proberen ;)

En heel eerlijk, ik mis de crashbestendigheid van de Honey Bee wel :confused:
Ik heb idd al heel wat uren in de sim zitten. (ook phoenix) en kan daar met de meeste heli's wel vliegen. Maar die komen voor mijn gevoel echt 0,0 in de buurt met hoe mijn honeybee zich gedraagt. Ik kan wel een beetje hooferen op de sim (met die ene die het meest met bij de bee in de buurt komt) maar als ik daarna direct naar buiten ga en mijn eigen heli opstart voelt dat heeeel anders.
Dit doet mij trouwens denken dat het ook wel eens aan de afstelling van de heli kan liggen.

Ik ben trouwens vergeten dat ik ook nog een Walkera 4#3b Deze is ook FP 90°. Dus kan nog wel met 90° oefenen. Hoewel ik hier eerst een wat tools voor moet zoeken want hij is zo klein dat mijn kleinste kruiskop nog te groot is. En er mist een "ring like push rod" (ik weet niet of dat de universele naam is).

Maar goed idee, misschien moet ik toch maar eens de knoop doorhakken en de belt proberen.
 
Welke helikopter in Phoenix komt dan het beste overeen met de Honey Bee ??

Heb net nog even gezocht, maar ... :-?

En tip:
Gebruik kwaliteitsgereedschap ! De gebruikte schroefjes zijn vaak van mindere kwaliteit en als het gereedschap dan niet 100% past beschadig je heel snel de schroefkoppen :oops:

trouwens hoe kleiner de helikopter hoe nerveuzer, dus als de Honey Bee al nauwelijks gaat, wordt de Walkera 4#3 helemaal een uitdaging. Voordeel is wel dat je met zo'n kleintje heel goed binnen kunt oefenen :D
 
Welke helikopter in Phoenix komt dan het beste overeen met de Honey Bee ??

Heb net nog even gezocht, maar ... :-?

En tip:
Gebruik kwaliteitsgereedschap ! De gebruikte schroefjes zijn vaak van mindere kwaliteit en als het gereedschap dan niet 100% past beschadig je heel snel de schroefkoppen :oops:

trouwens hoe kleiner de helikopter hoe nerveuzer, dus als de Honey Bee al nauwelijks gaat, wordt de Walkera 4#3 helemaal een uitdaging. Voordeel is wel dat je met zo'n kleintje heel goed binnen kunt oefenen :D
Hehe precies en dat maakt de honeybee dan een beetje overbodig.

Zo uit mijn hoofd de spark? een kleintje iig, die kwam het meest in de buurt las ik.
 
Ik heb een double horse 9116 gekocht.
Een 4 channel 45° FP

Ben benieuwd hoe moeilijk/makkelijk dat wordt... en belangrijker nog, hoeveel ga ik hiervan leren om te gebruiken bij de Honeybee FP.

We zullen zien. Zal een leuk interviewtje schrijven met een filmpje erbij
 
het echt leren vliegen doe je toch echt met een 90grd flybar, 45grd flybar stabliseerd zichzelf dat doet een 90grd flybar niet.
een trex 450 of iets dergelijks heeft ook een 90grd flybar zou hier ook aan proberen te wennen:D
 
het echt leren vliegen doe je toch echt met een 90grd flybar, 45grd flybar stabliseerd zichzelf dat doet een 90grd flybar niet.
een trex 450 of iets dergelijks heeft ook een 90grd flybar zou hier ook aan proberen te wennen:D

Ja ik weet in mijn achterhoofd wel dat je gelijk hebt, maar ik heb het spul al zo lang dat ik gewoon wil vliegen. Dus dan maar even simpel met de 45° Hiermee kan ik in ieder geval de feeling een beetje oefenen.

Ik krijg wel eens het gevoel dat er gewoon iets mis is met mijn honeybee, misschien moet ik hem eens laten voor vliegen door iemand met ervaring. Die kan mij ongetwijfeld vertellen of er iets mis is of niet.

Of misschien moet ik gewoon een sprong in het diepe nemen en met traininggear onder de belt cpx gaan oefenen.


Nouja eerst de double horse maar eens aan de tand voelen.
 
Of je gaat even buurten bij een club..

Vaak veel mensen die weten wat ze doen

en evt mogelijkheden om te lessen

Scheelt gigantische bergen met schade...
 
Of je gaat even buurten bij een club..

Vaak veel mensen die weten wat ze doen

en evt mogelijkheden om te lessen

Scheelt gigantische bergen met schade...
Dat klopt, de kans ik groot dat mij dat bergen met schade voorkomt, ware het niet dat ik de lesprijzen verschrikkelijk duur vind.

Ik heb er niet zoveel kijk op en ik kan mij heel goed voorstellen dat het flink wat geld kost als ik zo'n duur les toestel tegen de grond werk maar dat zou een instructeur ook moeten voorkomen. (dat doen ze in het echt, of met autorijlessen gelukkig ook).

Ik heb het gevoel dat ik het mijzelf ook wel aan zou moeten kunnen leren, Toen ik mijn eerste schakelbrommer had (honda MT jaja oldskool...) snapte ik er ook niks van maar die kon ik op den duurt ook met mijn ogen dicht in en uit elkaar halen.
 
ik kon ook niet goed rond vliegen met met honeybee FP V2
enkel hooveren tail in en side in.
heb toen een KDS450c gekocht en het leren vliegen ging een heeeel stuk makelijker.
mischien wordt het tijd om de volgende stap te nemen namelijk een CP heli
je zult versteld staan:D
 
En hier wil ik toch even 'mijn verhaal' over vertellen :) ; misschien helpt het en kun je er iets mee:

Ik heb heel lang proberen te 'vliegen' met een E-Sky Honey Bee FP V2. Hoveren tail-in en side in (bij géén wind :rolleyes: ) lukte redelijk, maar bijna iedere keer wel ongelukkig landen; vervelend en traag reageren op stuurcommando's enz.
Toen met een E-Sky King V3. Enorm zenuwachtig en giftig reagerend, lang niet voldoende ervaring dus crash na crash met uiteindelijk total-loss.
Daarna (net als Jorrick) een 45 FP gekocht (wel een micro, de NE Bravo SX), hiermee lukte het vliegen wel. Maar goed is zelfstabiliserend.
Een E-Sky Belt CP V2 erbij gekocht en de weinige keren dat ik ermee kon vliegen (het éne probleem na het andere, en het afstellen wilde absoluut NIET lukken :oops: ) viel mij wel het stabielere gedrag op.

Uiteindelijk alle E-Sky's verkocht (:D), en een KDS450SV aangeschaft. Uiteraard voorzichtig begonnen met een trainingskruis (en veel oefenen met simulator Phoenix) en werkelijk een verademing: tail-in hoveren, side-in hoveren, voorzichtig rondvliegen. Het is net of het met de KDS bijna vanzelf gaat.

Ben nu ook bij een club gegaan (niet voor lessen maar meer voor afstelhulp en gezelligheid :D ).

@Jorrick, natuurlijk kost een club geld (vlieglessen natuurlijk ook), maar ik heb ervaren dat je mét hulp veel zekerder van jezelf bent. En 1 keer flink crashen kost meer dan een lesuur (nog afgezien van de frustratie / teleurstelling, benodigde opbouwtijd, en extra-zenuwen:yes:bij de 1e 'na opbouwen vlucht').

Maar ik begrijp je donders goed. Het is eigenlijk alsof ik mijn eigen verhaal lees :mrgreen:

Grt,
Robbie
 
inderdaad CP heli trainingskruis er onder en opnieuw beginnen stapje voor stapje en voor je het weet vlieg er mee rond:p:p

heb geen ervaring met een esky Cp enkel KDS en align en deze zijn mij beide zeer goed bevallen;)
 
iedereen leert anders.
bijna iedereen heeft het via een andere weg geleerd.

Zelf heb ik het met een piccolo v2 (fp) geleerd.
Hiermee kon ik op een gegeven moment (lees, na erg veel op de grond gelegen te hebben) aardig mee overweg
Nose in, stall turns etc

Daarna de 450 gekocht, en heb deze in laten stellen bij de winkel waar hij vandaan komt.
Dit was een droom om mee te vliegen na de fp..
Sindsdien (3 of 4 jaar terug) ben ik nog maar 1 keer gecrasht, en dit was dankzij een verrotte servo.

MAAR, doe je meteen de cp, crash je hem. hoe vaak ligt aan je eigen geduld.
Ik heb weinig geduld, maar heb gelukkig een heli gehad die me dit vergeven heeft.

Bij een club heb je de voordelen van hulp, men kan tips geven, en er zijn zat gasten in een club die je gewoon voor de lol aan hun zender koppelen..
Ik kan ook iemand lesgeven, ik heb een tweede zender die ik dan aan de leerling geef (scheelt verschrikkelijk veel schade :mrgreen:)
Bij de meeste clubs heb je een aantal instructeurs, en deze geven je gratis tips en trics
Al zal dit vast her en der wel iets anders zijn
 
Back
Top