Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    zitten je accu's wel goe vast?
     
  2. bjf

    bjf

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    205
    Locatie:
    wons
    Het is gewoon de snelheid, hoe sneller hoe meer wiebelenm
    En met 1 accu gaat hij niet heel snel. Dus wiebelt hij ook niet.
    Hij gaat van links naar rechts totdat hij zo snel gaat en omvalt
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dan zit er te veel speling op je pivot balls / knuckles.
    Volgens mij is hier nog niet echt een goede oplossing voor.
    Ik weet niet of de Hot racing knuckless al weer een betere batch hebben?
    De RPM knuckless willen er nog wel eens uitploppen.
    Ik denk dat je het beste voor alu knuckles kan kijken.
     
  4. speedy18

    speedy18

    Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Berichten:
    15
    net begonnen met de hobby

    goede middag

    vanaf nu ben ik begonnen met de hobby vroeger al gedaan maar gestopt wegens tijd nu weer opnieuw begonnen .

    vanmiddag krijg ik de e revo 1/16
    hebben mensen tips voor mij hoe ik het beste weer kan starten
    en dan bedoel ik niet met de accu laden :p

    en tevens een vraag heeft iemand ervaring met rcspeedshop in lierop

    alvast bedankt
     
  5. vxltraxxas

    vxltraxxas

    Lid geworden:
    12 mrt 2011
    Berichten:
    941
    Locatie:
    helmond
    lijkt me een goede winkel ik ben er pas geweest maar de winkel is nog wel pril
    Maar dat wil niet zeggen dat ze geen goede service hebben.
    (Mogen trouwens geen winkelbesprekingen op dit forum)

    En verder zal ik zeggen lees het boekje even.
    Een traxxas is gebruiksvriendelijk dus je komt er wel uit.
    De beste tip is nog lees even dit topic door

    gewoon lekker knallen vanmiddag als je m hebt!
    succes
     
  6. speedy18

    speedy18

    Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Berichten:
    15
    thanks voor de tip ik stuur zo snel mogenlijk een foto
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zelf zou rustig beginnen met rijden en niet direct vol gas weg rijden maar gewoon half gas.
    Dan kan alles even op elkaar inlopen denk ik altijd.
    Dus de tandwieltjes en diffs e.d.
    Oja, en als je wat breekt ( gaat een keer gebeuren ) koop dan geen alu maar ,zover mogelijk, RPM onderdelen.
    Dus draagarmen enzo.



    Veel plezier met je aankoop!

    Ruud
     
  8. bjf

    bjf

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    205
    Locatie:
    wons
    waar kan ik die kopen? liever niet op ebay.

    bauke-jan
     
  9. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
  10. bjf

    bjf

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    205
    Locatie:
    wons
    er is geen alu
     
  11. Dudderie

    Dudderie Guest

    ook geen lepel
     
  12. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    Misschien een vork?
    Weet deze jongen wel wat alu is?
    Het is een noob !
    Gewoon Toemen Modelbouw - Nederlands grootste assortiment voor modelbouw! - Toemen Modelbouw dan onderdelen 1/16 rpm klaar.

    Maar de standaard draagarm breken niet zomaar.

    Koop geen carriers van rpm dan liever orginele van traxxas
    Heb er zelfs nooit 1 gebroken en heb er gekke dingen mee gedaan
    Er zijn genoeg mensen die dat hebben gezien.
    Orgineel zijn deze dingen gewoon zeer stevig.

    Ik weet niet of je al met lipos rijd dat is wel een musthave.

    3 cell lipo in je mini revo is :D
     
  13. speedy18

    speedy18

    Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Danny first time

    Hoi gisteren mijn e revo binnen lipo laden veel leeswerk
    Maar wel verstandig als je nieuw bent daarna lekker gereden
    Is gewoon een super ding
    Nu snel kijken welke vertanding ik ga gebruiken tips altijd welkom
    En tweede servo bestellen
    En dan opbouwen naar twee lipo

    Alvast bedankt voor alle tips
     
  14. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    2de servo is echt niet nodig.
    Beter 1 goede kopen.
    En waarom met 2 lipos gaan rijden.
    Kleine moeite om hem om te wisselen.
     
  15. zbably

    zbably

    Lid geworden:
    9 jan 2012
    Berichten:
    43
    Als je een tweede als reserve koopt is het wel een goed idee, maar koop dan niet de stock versie. Die zijn echt niet veel waard. Ga voor een HITEC82MG of een Multiplex Polo.

    Lipo's in parallel : langere rijtijd (actief lui noemen ze dat :D
    Lipo's in serie : kogel effect

    Veel plezier met je merv!
     
  16. Dudderie

    Dudderie Guest

    NEE!!!!!!!

    Lipo's in serie : Gebakken ESC, ding kan max 3s aan, lipo's in serie is 4s!!!
     
  17. zbably

    zbably

    Lid geworden:
    9 jan 2012
    Berichten:
    43
    Toch ff een kogel dan... met vlameffect... :p
     
  18. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    een kleiner spur is toch meer snelheid en minder acceleratie?
     
  19. Dudderie

    Dudderie Guest

    Kleiner pinion is minder snelheid, meer acceleratie.
    Kleiner spur is minder acceleratie meer snelheid.

    Als je er niet uitkomt denk dan aan een racefiets:

    Hoe groter het blad voor, hoe sneller het wiel achter draait, maar hoe meer kracht het kost om dat wiel aant draaien te krijgen.
    Hoe groter het verzet achter hoe makkelijker het vervolgens weer is om dat wiel rond te trappen, maar hoe kleiner het is, hoe sneller het rond draait.
     
  20. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    thx! ik ben al van een 28t pinion naar een 32t pinion gegaan en dat heeft al geholpen. maar nog steeds maakt hij "overtoeren" dus ik denk als ik van 55t spur naar een 45t spur ga dat mijn probleem dan is opgelost. :)

    of is dat al gelijk te veel? is 50t niet al genoeg?

    en ik heb de brushed versie met de 380 motor zegmaar toen ie nog standaard was. zit er dan een oud type spur op of een nieuw type?:oops:
    traxxas vernieuwd die modellen zo vaak dat het erg onduidelijk is..
     

Deel Deze Pagina