Traxxas Slash 4x4 topic deel2

oke de laatste vraag: de leverancier vertelde mij dat de auto nog in lipo mode gezet moet worden kan dit alleen nergens in het boekje vinden en ook op youtube niet te vinden wat word hier mee bedoelt ?
 
oke de laatste vraag: de leverancier vertelde mij dat de auto nog in lipo mode gezet moet worden kan dit alleen nergens in het boekje vinden en ook op youtube niet te vinden wat word hier mee bedoelt ?

Staat echt in de handleiding zie pagina 16.

VXL-3s Battery Settings (Low-Voltage Detection Setting)
The Velineon VXL-3s electronic speed control is equipped with built-in
Low-Voltage Detection. The Low-Voltage Detection circuitry constantly
monitors the battery voltage. When the battery voltage begins to reach
the minimum recommended discharge voltage threshold for LiPo battery
packs, the VXL-3s will limit the power output to 50% throttle. When the
battery voltage attempts to fall below the minimum threshold, the VXL-3s
will shut down all motor output. The LED on the speed control will slowly
blink red, indicating a low voltage shutdown. The VXL-3s will stay in this
mode until a fully charged battery is connected.
Your model includes a Power Cell NiMH battery. The VXL-3s speed control’s
Low Voltage Detection has been disabled for best performance with
this battery. The speed control’s LED will glow red when it is turned on,
indicating Low Voltage Detection is disabled. Be certain to activate Low-
Voltage Detection if you install LiPo batteries in your model. Never use LiPo
batteries while Low-Voltage Detection is disabled.

Verify that Low-Voltage Detection is DISABLED:
1. Turn on the transmitter (with the throttle at neutral).
2. Connect a fully charged battery pack to the VXL-3s.
3. Press and release the EZ-Set button to turn the VXL-3s on. If the LED is solid
red, then the Low-Voltage Detection is DISABLED (not safe to use LiPo
batteries). If the LED is solid green, then Low-Voltage Detection is ACTIVATED.
To activate Low-Voltage Detection (LiPo setting):
1. Make sure the LED on the VXL-3s is on and red.
2. Press and hold the EZ-Set button for ten seconds.
The LED will turn off and then light green. Also, a
“rising” musical tone will be emitted from the motor.
3. Low-Voltage Detection is now ACTIVATED.

To disable Low-Voltage Detection (NiMH setting):
1. Make sure the LED on the VXL-3s is on and green.
2. Press and hold the EZ-Set button for ten seconds.
The LED will turn off and then light red. Also, a
“falling” musical tone will be emitted from the motor.
3. Low-Voltage Detection is now DISABLED.
 
Het is allemaal helemaal gelukt heb al 2 ritten van 35 min achter de rug. Even flink wezen jumpen in het bos heuvels op raggen wat een geweldig ding!!!
 
Stalen GPM achter assen.

Hallo mede forumleden,
Wie heeft er ervaring met de stalen assen van GPM?
Een paar weken geleden besteld bij Thetoyz.com en van de week binnen gekregen.
Ik helemaal gelukkig, gelijk alles gemonteerd (samen met een aantal alu delen zoals hubs voor en achter, carriers,shocktowers en ook nog sway-bars).
Alleen de eerste rit was een zware teleurstelling, het leek of alle punch er uit was. Eerst maar een andere lipo er in.Nog steeds vaag traag,toen de pinion van 19 naar 16 terug nog steeds vaag toen een 14 pinion erop. Geen of weinig punch en zeker geen snelheid meer.(logisch)
Toen de auto vrij in de hand even laten draaien en overal naar gekeken en geluisterd. Wat blijkt het lijkt wel of er een beste slinger in de assen zit. Zou dit zodanig de puch en snelhied kunnen beinvloeden dat alle vermogen er uit wordt gezogen als het ware???
PS ik vind ze ook nogal lomp zwaar of ligt dat aan mij.
 
Haal de assen eens los en zie of de wielen nog wel vrij draaien. Misschien lopen ze aan. Lager stuk of lopen de asjes op een andere manier stroef. Ik had van die alu meenemers en als ik die te strak aandraaide liep het wiel niet meer lekker vrij. Ik zou daar ff goed naar kijken. Ik heb assen van MIP gehad en die waren ook zwaarder. dat moet niet uitmaken qua punch. dat ze krom zijn is natuurlijk niet goed.
 
De wielen lopen vrij en de assen op zich zijn volgens mij niet krom maar ze zitten wel met vrij veel speling (vind ik) op de asjes die uit het dif. komen. Lijkt daarom dat ze daar al slingeren en dit gaat natuurlijk door de hele as heen.
 
hallo mensen, Even een hele andere vraag. Hoe kun je voorkomen dat er zand bij de tanwielen van de motor en het hoofd as komt? heet iemand hier iddeen voor buiten het outerwear hoesje voor over de boven kant?
 
door hem op de kast te zetten hou je het stof buiten.

stof hou je niet tegen,dat kruipt overal in!
ik weet het het is ook mijn zwakke punt,maar onderhoud plegen aan je wagen is de beste oplossing om alles draaiend te houden.
 
Weet niet hoe oud je Slash is, maar ik neem aan dat je de improved Center Driveshaft Cover er al op hebt zitten ? Anders is dat een hele fijne upgrade voor een paar euro.
Het stukje plastic is een stukje langer geworden en houdt een heleboel stof etc buiten de aandrijflijn.
 
Die heb ik er al op zitten inderdaad. Deze word standaard geïnstalleerd op een 4x4 ultimate.
Mijn slash is nu 3 dagen oud en heb er al flink mee gebashed door het bos en op een bouw plaats.
 
Speling op assen

Als er speling op de output yokes zit dan zijn die lagers gaar. daar hoort geen speling te zitten.

De speling zit dus op de verbinding van het dif en de as en niet het in het dif zelf. Dit zou net als met de orginele output yokes strak moeten zitten volgens mij.
 
Als je, je output yokes kan bewegen (elke richting van boven tot beneden en links naar rechts) is dit normaal hoor. Heb dat zelf ook op m'n buggy en m'n E-revo.
 
De orginele output yokes hebben net als het asje uit het dif 2 vlakke zijden de GPM assen hebben dit niet,en hebben daarom volgens mijn gevoel veel meer speling.
 
Speling op assen

Markeer het eens op een foto ofzo, ik volg het niet helemaal zo.

sorry kan ff geen goede foto maken daar alles aan onderdelen uit elkaar ligt.
Hoop dat het een stuk beter wordt als er nieuwe lagers in het dif zitten maar de speling van dif asje naar GPM as lijkt mij te groot.
 
Tja, als jij zeker weet dat de output yoke speling heeft t.o.v. de diff as (aan beide zijden?) dan is het gewoon slecht ontwerp, lijkt me.
 
door hem op de kast te zetten hou je het stof buiten.

stof hou je niet tegen,dat kruipt overal in!
ik weet het het is ook mijn zwakke punt,maar onderhoud plegen aan je wagen is de beste oplossing om alles draaiend te houden.

Dat ik dit nou nog uit jou mond mag horen :D

maar inderdaad... het achterdeel van de Slash (4 schroefjes) loshalen en goed schoonspuiten met een compressor of gewoon goed schoonmaken met een doekje oid.
 
Back
Top