tangent alpina 2501>3001

de alpina 3001 heeft alleen minder goede recensies als de 2501 :?
zoals gekraakte neus en ovale voorkant

wel heeft hij een composiet motorschot en servo plaat :-)
 
Voor de duidelijkheid, de 2501 en de 3001 zijn geheel verschillende kisten.
De 2501 is een sneller en meer wendbaar model dan de 3001.
De vleugels van de 2501 zijn ook slanker.
De 2501 wordt giftig als je die te zwaar bouwt.
Bouw je die licht dan is het echt een leuke allrounder. Zoals Hans al opmerkte moet je er geen 400 meter hoog mee gaan want dan wordt 'ie wel klein....
Voor mij is de 3001 geen vis en geen vlees. Voor een beetje meer heb je een 4001 en dat is echt een überkist, vraag maar aan Dirk Schipper want die heeft er een.
Zoals Dutchy opmerkte is de bespanning prijzig maar echt heel mooi. Mijn Kult mini heeft een Mint design en dat blijft mooi.
Maar goed dat zijn slechts mijn twee roebels :mrgreen:
 
ok maar dat vind ik dus vreemd want de 3001 heeft een champ vleugel waar bij de tangent site juist bij staat dat hij eerder voor air racen en stunten is terwijl in de 2501 een carbon termic zit die juist is voor termiek en nu word er gezegd dat juist je 2501 voor airracen en stunten is en de 3001 voor termiek???


mijn voorkeur gaat uit naar een zwever waar ik mee kan stunten en die mooi omhoog gaat een redelijke snelheid heeft en ook zonder termiek een behoorlijke vliegtijd heeft

volgens mij heb ik een te kleine accu als ik de 3001 ga vliegen omdat daar een 3200mah word aan geraden in ben ik bang dat ik hele boel lood in de neus moet zetten om het zwaartepunt goed te krijgen vanwege de lichte setup klopt dit?

@discus ik zal hem weer ff gaan zoeken eerst verder met school ;-)
 
ok maar dat vind ik dus vreemd want de 3001 heeft een champ vleugel waar bij de tangent site juist bij staat dat hij eerder voor air racen en stunten is terwijl in de 2501 een carbon termic zit die juist is voor termiek en nu word er gezegd dat juist je 2501 voor airracen en stunten is en de 3001 voor termiek???


mijn voorkeur gaat uit naar een zwever waar ik mee kan stunten en die mooi omhoog gaat een redelijke snelheid heeft en ook zonder termiek een behoorlijke vliegtijd heeft

volgens mij heb ik een te kleine accu als ik de 3001 ga vliegen omdat daar een 3200mah word aan geraden in ben ik bang dat ik hele boel lood in de neus moet zetten om het zwaartepunt goed te krijgen vanwege de lichte setup klopt dit?

@discus ik zal hem weer ff gaan zoeken eerst verder met school ;-)

Zit hier ook onder werktijd even snel rond te snuffelen ;). Met een aparte ontvanger accu kun je het gewicht aardig compenseren. En de omschrijving van de kwaliteiten van beide vliegtuigen op de Graupner site zeggen genoeg denk ik...
 
ok dit word het dus;

alpina 3001 arc
hacker a30 12xl
hyperion 2500 3s 25c
dymond expert 60s
hitec hs 65 hb 4x
dymond d300 mg 2x
ik begin met een aëronaut cam carbon prop van 15x8 die ik later wil vervangen voor een rf 15x13s


ik wil de setup straks nog even in de scorpion calc. zetten om te kijken of het kan en wat de prestaties zijn.
voor het kopen moet ik alleen nog ff wachten tot oktober omdat hij dan pas weer op voorraad is en ik geld heb ;-)
 
Die ovale voorkant is logisch als je een standaard zwever ombouwt naar E. Daarbij is de afwijking minimaal en zeer goed in vorm te klemmen tijdens het drogen van het motorschot.

ik denk dat het geen onvangeraccu word maar een externe 5a bec.
zelf heb ik nogal slechte ervaringen met ontvangeraccu's (dikke 2 uur nog laden voor je naar het veld kan )

Batterijen laden vergt wat planning. Daarbij kun je een eneloop pakket probleemloos twee dagen van te voren laden zonder energie verlies. Eneloop behoud bij een vol geladen pakket nog 80% van de lading na een jaar opslag :). Maar een kwaliteits bec, wat dymond ook wel is denk ik, zal ook goed werken. Het is wat je zelf prettiger vindt
 
VITESSE PNP, Motor, 6 Servos, Multilock eingebaut | Elektro-Segelflugzeuge | Flugmodelle | Modelle

is dit niet een mooi model die voor een boel minder geld ook goed vliegt?

er staat dat hij een profiel heeft die vergelijkbaar is met mh 43 lekker dun dus :-)

Ziet er ook niet verkeerd uit, maar alles heeft zijn prijs. Verder geen ervaring met dit model en ik kan er dus zodoende niet veel zinnigs over zeggen. Weet wel dat de veel goedkopere Spirit V ook boven verwachting presteert. Zeker ook de bijgeleverde motor. Deze heb ik zelf wel mogen vliegen en zodoende kunnen ervaren.
 
ja dan word het wel weer twijfelen he ;-)

voor het geld dat je die zwever plug and play hebt heb je die alphina leeg! dat is best een verschilletje en dan ook niet goedkope zooi er in maar goede dymond servo's en himax motor.

wel is de vleugel van de alphina vele malen sterker door al dat carbon maar ik denk dat ik hier ook toch wel een hele leuke zwever aan heb die ik ook nog eens een keer opnieuw kan betalen als het mis gaat.
 
ja dan word het wel weer twijfelen he ;-)

voor het geld dat je die zwever plug and play hebt heb je die alphina leeg! dat is best een verschilletje en dan ook niet goedkope zooi er in maar goede dymond servo's en himax motor.

wel is de vleugel van de alphina vele malen sterker door al dat carbon maar ik denk dat ik hier ook toch wel een hele leuke zwever aan heb die ik ook nog eens een keer opnieuw kan betalen als het mis gaat.

Zeker, alle waar voor zijn geld. De Alpina in de ARC versie kost je met alle bijkomende elektronica zeker €500 plus.

Zelf staat bij mij de 3001 op mijn lijstje, maar zelf denk ik nu eerder aan een model van Art Hobby. De Alpina schuift dan verder naar de toekomst en wordt wellicht ingeruild voor de 4001 :).
 
De reactie was dan ook voor Discus...

De Art-Hobby kisten zijn geweldig mooi en licht, maar geen Alpina... Als je ermee vliegt en je denkt steeds terug aan de Alpina, ben je dan nog even blij met je alternatief en kan je er echt van genieten?
 
Laatst bewerkt:
Back
Top