Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
FOX35 zei:Ik heb de nieuwste motor die ik (nog nieuw in doos) heb opgezocht. Deze heeft een blauw geanodiseerde cilinderkop (alleen het bovenste deel, niet de koelvinnen) en twee ook blauw geanodiseerde venturi's en een metalen carterdeksel. De oudere motor die ik op mijn combat heb dateert van 1999 (althans, toen heb ik hem nieuw gekocht, maar hij kan eerder gemaakt zijn) en is helemaal metaalkleurig, werd niet met extra venturi geleverd en had een plastic carterdeksel. De twee venturi's bij de nieuwste motor zijn respectievelijk iets meer dan 4 en 6 mm doorsnede (boortjes van 4 en 6 passen er ruim in, maar 4,5 en 6,5 zijn te groot). De grootste is volgens mij voor mij ontbruikbaar, maar ook die van 4mm, dezelfde maat als op de oudere motor, is denk ik nog veel te groot, zodat je onvoldoende aanzuiging hebt. Ik ga daar even over zoeken op internet. Ik heb eerst een 7x5 propje gemonteerd en ga dat eerst nog eens uitproberen omdat ik geloof dat je niet meerdere dingen tegelijkertijd moet veranderen. Daarna ga ik het achterdeksel vervangen door de metalen van de jongste motor, en als dat nog niet het gewenste resultaat oplevert ga ik de venturi verkleinen. Daar zijn verschillende mogelijkheden voor. Ik moet nog bepalen welke ik daarvoor ga kiezen.
PP
pe reivers zei:brandstof 40-40-20 ether-petroleum-wonderolie. Hieraan 2% dieselprut toegevoegd
pe reivers zei:Ik ben nog steeds dealer voor MVVS.
Motoren met plastic achterdeksel:
Dit achterdeksel was gemaakt van Nylon, dat enigszins zwelt by aanraking met olie. Daardoor drukte het tegen de drijfstang aan en liep de motor niet meer goed. MVVS heeft nu metalen achterdeksels, en ik heb enkele op voorraad.