Attentie DJI Wookong eigenaars

Vanaf nu zijn de volgende veranderingen in de nieuwe firmware en waypoints.
als een geste naar eigenaars heeft DJI de M-link software veranderd.


DJI waypoint function upgrades zijn automatisch,

DJI waypoints upgrade gaat automatisch naar de volgende upgrades:


m-link vieuw word nu Single waypoint (click en go!)

Single waypoint(click and go) word nu 5 waypoints

de 24 multi waypoint versie word nu 50 waypoints

er komen nog meer dingen in de komende weken voor de Wookong eigenaars door middel van firmware upgrades.

Mvg
Sandor Kruise

DJI Benelux
 
Mooizo, we hebben een begin!

Ik vond het al vaag dat het beperkt was tot 24 waypoints, je betaald er dik voor dus waarom niet onbeperkt? In realiteit zal je niet veel meer als 15/20 gebruiken maargoed het gaat me meer om het principe ;)
 
Dit vind ik ook een mooi initiatief van dji-innovations.
Want dat geeft toch weer een verschil met de dji naza.

Tot nu toe ben ik nog altijd tevreden van de service en de support van dji.
 
Begrijp ik het nu goed dat je dus eerst een 2.4GHz Data Link of 900MHz Data Link a 400 euro moet kopen, voor je ook maar iets aan deze extra's hebt ?

Want op hun site lees ik..

Notice:
1. WKM users should purchase 2.4GHz or 900MHz DJI Data Link and activation WK-M view first, and then upgrade to WKM Single Waypoint or WKM Waypoint .
2. WKM View users could upgrade to WKM Single Waypoint.
3. WKM users could upgrade to WKM Waypoint.

Blijkbaar heeft DJI nog niet genoeg aan de Wookong gebruikers verdient, want of we ook nog maar even een paar honderd euro extra willen storten. Om een verschil in functie's te krijgen met de NAZA + GPS van 350 euro ten opzichten van de Wookong van 899 euro.

Nou sorry maar als dat de compensatie is wat DJI voor zijn Wookong klanten terug doet voor de NAZA+GPS upgrade, dan kan ik dit niet echt waarderen als ik eerlijk ben...
 
Klopt, heb je goed begrepen :)

Dat is deze kit:

img0188ssq.jpg
 
Ja op de meeste forums lees je dat je het best de 900MHz set kan nemen, maar die is dan wel weer 150 dollar duurder volgens de DJI site...
 
En dat stoort dus nog veel meer, ik heb er geen last van, ik heb een rangetest gedaan met 2.4 ghz RC en die zender/ontvanger aan en zie geen noemenswaardig verschil in range.
 
gsm net gaat maar tot 960 ofzo, dat setje kan vast op 980, 990 en tot ergens in de 1100Mhz gezet worden.
kans bestaat wel nog steeds op storing op drukke 900 netwerk gebieden, maar 900 word nog maar amper gebruikt volgens mij.
 
gsm net gaat maar tot 960 ofzo, dat setje kan vast op 980, 990 en tot ergens in de 1100Mhz gezet worden.
kans bestaat wel nog steeds op storing op drukke 900 netwerk gebieden, maar 900 word nog maar amper gebruikt volgens mij.
Onder en boven het publieke GSM900 Net zit een stuk dat gebruikt wordt door de spoorwegen: GSM-R voor spoorweggerelateerde interne bedrijfstoepassingen. Duplex met 876-880 MHz. Lullig als je met je zendertje het spoorwegverkeer ontregelt. :? Daarboven zit luchtvaartverkeer, lijkt me ook niet echt handig om daarop te gaan storen. Kortom: Niet op 900MHz!!!

Daarnaast zijn er vergaande plannen om het oude GSM900 Net te gaan gebruiken als mobiel datanetwerk. De infrastructuur is er immers al, vergunningen voor het plaatsen van zendmasten zijn niet nodig omdat alles er al staat.
 
Het verbaast mij dat er niet meer Wookong eigenaren reageren op deze topic, ben ik nu de enige die baalt dat DJI de Wookong nu pas weer aantrekelijker wordt ten opzichten van de NAZA+GPS als je eerst een MLink van een paar honderd euro er bij koopt ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het verbaast mij dat er niet meer Wookong eigenaren reageren op deze topic, ben ik nu de enige die baalt dat DJI de Wookong nu pas weer aantrekelijker wordt ten opzichten van de NAZA+GPS als je eerst een MLink van een paar honderd euro er bij koopt ??

De voordelen van een Wookong zullen nog wel naar boven komen in de toekomst. Ze zullen hun klanten nog zeker meer mogelijkheden geven dan nu al het geval is.
Zoals ik in een andere topic al aanhaalde: meer instelmogelijkheden, betere software, ...
Dus op lange termijn ga je beter af zijn met de Wookong. De Naza+gps blijft waarschijnlijk een instap multirotor systeem waarvan de mogelijkheden beperkt zullen blijven.
 
Je hoort mij niet klagen omdat ik een octocopter heb staan, naza is nogsteeds niet geschikt voor octo's dus ik maak nu nog gebruik van het usp ( unique selling point) van de wookong. Het prijsverschil ben ik het mee eens dat het fors is maar aangezien het al meer dan genoeg gediscussieerd is vond ik het niet nodig hier nogmeer negatieviteit aan toe te voegen, het punt is immers duidelijk :)
 
Zitten hier ook jongens tussen die zowel met MK+nav als Wookong vliegen met een octo?

Ben benieuwd naar onderbouwde verschillen cq voor en nadelen.

Mario
 
jep vlieg met beiden.vooralsnog vind ik de gps van de wookong beter, maar vooral de altihold is echt fenomeenaal bij de wookong en niet te gebruiken bij mk;) daarnaast vind ik dat er redelijk vaak storingen in de mk zitten, en is de software een stuk gebruiksonvriendelijker even als de op bouw van de componenten(losse print zooi versus mooie blokjes;))
 
Ben het met je eens dat MK niet echt een systeem is voor noobs maar wij hebben iig nog nooit wat aan het handje gehad met MK, storingen zijn denk ik voor bijna 100% toe te wijzen aan onkunde en slechte zolderingen.

AH heb ik met de NASA al mogen ervaren en die is inderdaad echt super, hoe zit het met video werk in combinatie met AH/PH bij de Wookong? bij MK vindt ik dat niet echt bruikbaar behalve voor foto's dan, lees ook dat bij wat wind de Wookong het snel moeilijk krijgt terwijl MK gewoon langer bruikbaar blijft.
 
Back
Top